Just An Ordinary Girl - Kapitel 22

 
PREVIOUS:  Jag satte mig häftigt upp och började slå omkring mig. ”nej, sluta! Sluta jag vill inte!” skrek jag.

”Daphne!? Daphne, sluta. Det är bara jag. Justin” sa en killröst. Jag slutade sakta att slå och såg på Justin som hade tagit tag om mina handleder i ett fast grepp.

”Justin?” frågade jag förvirrat. Han nickade en aning flåsande. Jag kastade mig sedan runt hans hals. Han la sina armar runt mig och kramade mig hårt tillbaka.

”vad var det som hände?” frågade han efter en stund. Jag hade ingen lust att berätta om den hemska drömmen som hade hemsökt mig i några år. Jag hade alltid varit rädd för att bli våldtagen av hemska gubbar.

”en mardröm” sa jag kort och kände hur han nickade, jag borrade ner mitt ansikte vid hans hals och sög in doften av honom. Han luktade alltid så gott och jag kände hur min puls lugnade ner sig. Vi satt så en stund innan jag sträckte på mig när jag kände att jag hade fått kontroll över mig själv. Han log svagt mot mig och strök mig över håret och kinden. Jag såg lugnt tillbaka mot honom.

”jag mår bra” sa jag kort.

 


 

 
 
What Makes You Beautiful by One Direction
 

Vänta vilken dag är det idag? frågade jag mig själv. Jag stäckte mig efter min mobil på bordet bredvid sängen och klickade på knappen och skärmen lös upp. På skärmen stod det att det var torsdag, jag sken lyckligt upp. Idag skulle Tess komma till LA. Jag hoppade upp ur sängen och studsade upp och ner av lycka.

Jag hoppade sedan ner på golvet och dansade fram till stereon, satte på den och vred upp volymen. One Directions låt, "What Makes You Beautiful" spelades och jag sjöng med i texten. Det här låten gjorde mig alltid på så himla bra humor. Jag slängde en blick på klockan och såg att den var tolv redan.

”jävlar!” utbrast jag och sprang fram till byrån och drog på mig ett par svarta skinny jeans tillsammans med en vit t-shirt, över drog jag på mig en mjuk kofta i beige och lindade sedan en ljus sjal runt halsen. Jag sprang sedan in i badrummet, borstade fort tänderna och drog ur tofsen ur håret, håret la sig vågigt runt mitt ansikte efter att ha suttit i en knut hela natten.

Jag slängde det bakåt så det hamnade på min rygg och gick sedan fram till fönstret, ute såg det kallt ut så jag gick fram till klädhängaren. Jag satte mina Ray Bans på huvudet innan jag knöt på mig mina Dr. Martens kängor och grabbade tag i min väska.

Jag åkte ner till lobbyn och gick vidare mot utgången. Jag log mot solen och gick sedan bort till centrumet. Jag hittade en Starbucks och köpte varm choklad, var inte så förtjust i kaffe. Jag tog med mig min Starbucks och hittade en trapp som jag satte mig på medan jag blickade ut över gatan och husen. Det var relativt lugnt, det körde förbi en bil då och då men annars var det inte en kotte där.

Jag tog upp min telefon och kollade klockan, den var nu halv två. Jag ställde mig fort upp och gick längst gatan och kom fram till en mer trafikerad gata och vinkade till mig en taxi. En gul taxi stannade bredvid mig och jag klev in och berättade adressen till chauffören. 

Jag lutade mig tillbaka och såg på när trafiken utanför fönstret som rusade förbi. Jag dagdrömde mig bort och vaknade inte till för än chauffören knackade på mitt knä, jag drog vände snabbt huvudet mot honom.

”vad?” frågade jag förvirrat.

”vi är framme” sa han lugnt. Jag nickade och gav honom pengarna. Jag klev ur och gick in genom de stora glasdörrarna, jag läste på den stora digitalskylten vilken gate Atlanta flyget skulle anlända till och sedan den från Kanada. Atlanta skulle komma 10 minuter tidigare än Kanada så jag gick bort till gate 45 och satte mig ner i en utav stolarna. Minuterna gick och efter ett tag gick en dam fram till den stora dörren under skylten som det stod "Gate 45" på och öppnade den. Det strömmade ut människor, jag ställde mig ivrigt upp och spanade efter Tess lockiga hjässa. Jag fick syn på henne och knuffade mig genom församlingen, hon skrek till när hon fick syn på mig och vi slängde oss på varandra innan vi hoppade runt som små femåringar.

”åh, vad jag har saknat dig!” tjöt hon och kramade mig hårdare.

”som jag har saknat dig” sa jag tillbaka. ”och lyckligtvis så har jag blivit frisk lagom till festen!” utbrast jag glatt och släppte henne. Hon tog tag i sin väska igen och vi gick bort till rullbanden där man hämtade bagaget. Hennes väska kom glidande genom en öppning och jag tog tag i den innan vi gic bort mot rullbanden för Gate 89 (Kanada). Jag kikade runt efter Ryan och Chaz innan jag fick syn på dem stående vid bandet. Jag petade till Tess som stod på tå bredvid mig och såg sig ivrigt omkring.

”vad?” frågade hon mig. Jag pekade bara bort mot Chaz och Ryan, det tog ett tag innan hon såg dem men när hon väl gjorde det tjöt hon till och sprang bort mot dem. Jag tog leende tag i hennes väska och gick efter henne. Ryan och Chaz såg upp lagom för att hinna se en glimt av henne innan hon slängde sig på Chaz. Han vacklade till men rätade sedan snabbt på sig och slog armarna runt henne. Hon såg på honom innan hon pressade sina läppar mot hans. Jag gick bort till Ryan och gav honom en kram.

”hej, hur är det?” frågade han.

”jo men det är bra. Har blivit frisk” sa jag och log stort. ”har ni fått tag i era väskor?” frågade jag och såg på honom.

”japp” svarade han.

”men då så, då åker vi” han nickade och greppade tag i sin resväska. Chaz och Tess släppte varandra för några sekunder för att ta sina väskor innan de flätade fort ihop sina fingrar. Jag blickade avundsjukt på deras händer, jag längtade efter Justins hand. Det var så skönt att hålla i den, så naturligt, så enkelt.

Jag suckade och vi kom ut på gatan, vi vinkade till oss en taxi och åkte sedan iväg till deras hotell. Chaz och Ryan skulle sova på det här hotellet medan Tess skulle följa med mig. Chaz och Tess sa hejdå till varandra eller snarare kysstes hejdå, jag hörde väldigt få ord. Jag kramade killarna innan jag satte mig i bilen och vi åkte iväg mot vårt hotell. Vi satt hela vägen och pratade om vad som hade hänt på de ställena vi hade varit på.

”ja, jag delar rum med två andra tjejer och jag lovar du kommer att gilla dem. Du och Kayla har i alla fall något gemensamt. Ni båda är Beliebers” sa jag och hon log stort.

”coolt” svarade hon.

”men hur har det gått med tjejerna i skolan?” frågade jag hon gav mig genast en blick som högt sade "ugh-du-skulle-bara-veta".

”asså de är som galna, jag kan inte tänka mig hur de kommer reagera när du kommer till skolan!” viskade hon frenetiskt och jag skrattade. Bilen stannade och vi klev ur, Tess såg storögt upp på hotellet och jag gick runt bilen innan jag ställde mig bredvid henne.

”snacka om lyx” kommenterade hon innan vi gick in.

”där är du! Jag har letat överallt efter dig” hörde jag någon säga och jag såg upp för att mötas av Justins bruna ögon.

”har varit och hämtat Tess” svarade jag och log stort mot honom. Han lutade sig lätt åt sidan för att se Tess bakom mig innan han log och gav henne en kram.

”du har klippt dig!” utbrast hon glatt. Han nickade och drog fingrarna genom sitt hår. ”japp”

”skitsnyggt ju, mycket bättre än din tidigare frisyr” sa hon och han log stort mot henne.

”tack” hon log vänligt mot honom. Vi tog hissen upp till fjärde våningen och gick bort till dörr 15, jag tryckte upp dörren och där inne låg Kayla och sov på sin mage. Från badrummet kunde man höra hur vattnet spola, jag gick försiktigt fram till Kayla.

”Kayla” sa jag och skakade hennes arm. Hon mumlade något ohörbart innan hon öppnade sina ögon. Jag sträckte på mig och gick fram till Tess igen.

”det här är Tess, Tess det här är Kayla” Kayla satte sig glatt upp och gick fram för att ge Tess en kram.

”dig har jag hört mycket om” sa Kayla och släppte en förvånad Tess som snabbt fick kontroll över sitt ansiktsuttryck och log mot Kayla.

”trevligt att träffas” sa hon sedan till henne. ”vad ska vi hitta på?” jag drog med mig Tess bort till bordet. Bort från Justin som satt sig på min sängkant.

”jag behöver gå upp och prata med Pattie så jag behöver dig för att distrahera Justin tills jag kommer tillbaka. Ni kan gå till stranden, vad som helst. Ha mobilen på dig bara” viskade jag till henne och hon nickade.

”fattar galoppen” sa hon allvarligt. Jag nickade.

”ehm… jag ska bara gå ner och hämta en macka sen kommer jag tillbaka” sa jag och gick snabbt ut genom dörren innan någon hann säga något. Jag tog hissen upp till högsta våningen och hoppades på att Pattie skulle vara inne. Jag knackade på dörren och Kenny öppnade med ett leende. Han log breddare när han fick syn på mig och öppnade dörren vidare så jag kunde kliva in.

”är Pattie inne?” frågade jag honom.

”den här vägen” sa han och ledde mig till ett rum. Därinne stod det en säng, en byrå och ett skrivbord. Pattie satt i sin säng och läste en tidning, hon såg upp när vi klev in genom dörren och log stort mot oss. Jag gick fram och satte mig på hennes säng.

”jag undrade bara hur det går för er?” frågade jag henne.

”det går bra. Alla som vi bjöd kunde komma och vi har bokat en lokal” berättade hon och jag log busigt.

”det här kommer bli så skoj men hur ska vi få dit honom utan att han märker något?”

”vi tänkte faktiskt låta dig sköta det” jag nickade.

”jag har hämtat Ryan och Chaz, de är på sitt hotell nu och Tess distraherar Justin. Så alla från hemmet är här nu”

”bra, jag gissar att de andra kommer på lördag förmiddag” 

”okej, men vart ligger den här lokalen?”

”den ligger här i hotellet. Längst ner. Sal 237E står det utanför” Jag nickade.

”men jag tror de kommer börja undra vart jag är så jag drar nu” sa jag och gav Pattie en kram innan jag gick ut ur rummet och bort till hissen. Jag åkte ner till min våning och gick sedan bort till dörr 15. Jag öppnade den och där inne satt Justin och Tess vid bordet och pratade, Kayla hade somnat på sängen igen och Jennie satt på min säng eftersom Kayla tog upp hela den andra

 

*

.

Jag vaknade sex nästa morgon utav alarmklockan som satte igång att tjuta, jag satte mig trött upp och tryckte av alarmet. Jag ruskade Kayla och Jennie, de satte sig upp och Jennie gnuggade sig i ögonen. Jag gick bort till badrummet och satte upp mitt hår i en tofs innan jag klev i dans kläderna. Vi gjorde oss klara och jag skakade lätt på Tess. Hon såg trött på mig.

”vi måste åka nu men du kan väl underhålla dig själv fram till två?” frågade jag. 

”såklart. Jag ska träffa Chaz och Ryan” sa hon glatt. Jag skrattade och hon la sitt huvud på kudden igen och somnade om. Jag såg avundsjukt ner på henne innan jag stängde dörren. Vi åkte ner och åt frukost med resten av gänget.

”nej men titta vem som har blivit frisk” sa någon och satte sig ner bredvid mig. Jag vände mig mot Derek.

”hej Derek” hälsade jag glatt.

”hur är det?” frågade han. ”bara bra. Du då?”

”det är bra” vi satt och små pratade under resten av frukosten innan vi gick tillsammans ut till bilarna. Inne i salen stod redan Justin och Usher och diskuterade något.

”glöm det!” utbrast Justin plötsligt.

”visst, tårtkillen” svarade Usher med ett flin.

”asså. GLÖM. TÅRTAN!” sa han irriterat och slog ut med armarna. Jag skrattade och han vände genast sin blick mot mig.

”jag har verkligen gjort något historiskt eller hur?” frågade jag. Usher skrattade.

”jag kommer inte glömma det i alla fall” jag skrattade. Justin såg på mig med smala, hämndfyllda ögon. Jag flinade mot honom innan jag gick bort och lämnade min väska på min vanliga plats. Jag gick sedan bort till Jamaica som stod vid stereon, när hon såg mig rynkade hon pannan. Jag kröp skamset ihop.

”jag är verkligen super ledsen för att jag blev sjuk!” sa jag fort. Hon log mot mig.

”det är ingen fara, men nu gäller det att du fort som sjutton kommer ikapp” sa hon. Jag nickade ivrigt.

”ska bli” sa jag och vände mig om för att se Justin och Stephanie stå och skratta medan de pratade om något. De märkte inte ens att jag i stort sett stod och stirrade på dem, helt plötsligt slängde sig Stephanie sig fram mot Justin och gav honom en kram. Justin mötte min blick men jag vände fort blicken ner i marken. 

 

 

Vi övade hela dagen och när det väl var slut, var jag trött i hela kroppen och svetten rann. Jag drog upp min vattenflaska ur min väska och drack girigt, jag åkte sedan tillbaka till hotellet med resten. Snabbt tog jag mig upp till vårt rum för att ta en varm dusch. Jag kände hur musklerna slappnade av och jag steg ur den varma duschen för att sedan ta på mig en brun stickad kofta tillsammans med enkla svarta strumpbyxor. Håret virade jag upp i en knut på huvudet.

Jag bestämde mig för att åka ner och ta mig en titt på lokalen som jag skulle lura Justin till imorgon. Hissen plingade till och jag klev ut i korridoren, jag hittade dörren där det stod Sal 237E på. Inifrån hörde jag ett brak och mummel, jag tryckte upp dörren och fann rummet fyllt med en massa personer, där bland Scooter som gav instruktioner till olika killar. Jag gick fram och ställde mig bredvid honom, han sneglade ner på mig.

”du ser bättre ut” sa han.

”känner mig bättre också” sa jag glatt. ”så hur går det?”

”vi kommer bli klara och jag tror det kommer bli jättebra. Han kommer nog bli riktigt glad” jag log glatt mot honom.

”när ska jag ta med honom ner hit då?”

”runt halv åtta” svarade Scooter. Jag nickade förstående.

 

*

 

Jag klickade på ”Tess” på min mobilskärm innan jag höjde luren till mitt öra, jag såg ut genom vårt sovrumsfönster. Trafiken utanför rusade fram och några cyklister fick bilarnas tutor över sig.

”hej pussgurka” svarade en glad Tess.

”hej, vart är du?”

”jag är på väg till vårt hotell, är framme nu” svarade hon.

”okej, jag kommer ner och möter dig” vi la på och jag låste vårt hotellrum innan jag åkte med hissen ner till lobbyn där jag mötte en glad Tess.

”hej!” utbrast jag och strålade mot henne.

”hej” svarade hon och log stort mot mig. Vi hamnade i matsalen med en varsin tekopp.

”så hur går det för dig och Chaz?” frågade jag nyfiket, hon sken genast upp.

”det går jättebra. Vi har pratat mycket över nätet” sa hon och jag nickade. Jag smuttade försiktigt på mitt te och blickade ut genom det stora fönstret. Jag undrade hur smärtsamt ett långdistans förhållande var, om det ens var så smärtsamt, vad vet jag.

Jag suckade och längtade ännu en gång efter Justins hand innan bilden av Stephanie ploppade upp i mitt huvud och jag skakade irriterat på huvudet. Tess och jag satt och samtalade tills vårt te tog slut då vi tog oss upp till rummet igen.

 

*

 

Allt var klart. Jag hade klätt mig i ”normala” kläder och lagt de andra i väskan. Tess hade lockat mitt hår och sminkat mig fint, jag hade satt på mig mina dr. Martins kängor. Dem andra hade gått för en halvtimme sedan, jag blickade upp på klockan och såg att den var kvart över sju. Jag låste dörren och tog hissen upp till Justins våning. Jag knackade på dörren och Justin öppnade, han log stort när han såg mig.

”hej” sa han glatt.

”hej, vad gör du?”

”tittar på tv. Finns inget annat att göra, det är ingen här! Alla har försvunnit!” utbrast han, jag rynkade pannan.

”konstigt, alla dansare har i alla fall gått till köpcentrumet och Tess tog en promenad” sa jag. ”så därför undrar jag om du vill utforska hotellets undervåning med mig” fortsatte jag och log busigt. Han skrattade och gick in i rummet för att stänga av tvn innan han kom tillbaka och låste dörren. Jag gick skrattande ur hissen när vi anlände till bottenvåningen.

”vi är så töntiga egentligen!” skrattade jag.

”men hallå! Ibland måste man vara töntig!”

”ja, du har rätt” erkände jag och Justin gick fram till en dörr.

”vänta! Tänk om den är larmad, jag vill inte springa ner i en pool igen” utbrast jag och såg menande på honom. Han skrattade.

”tycker du inte om att bada?”

”nja… asså inte när som helst” svarade jag och han skrattade igen.

”okej, vi provar den här dörren då. Den ser inte larmad ut” jag log när han tryckte ner handtaget till Sal 237E. Rummet var nedsläckt och tyst men så fort Justin tog ett steg in lös rummet upp.

  


 

jag vet inte riktigt när nästa kapitel kommer ut, kanske ikväll... men jag har lite fullt upp nu i veckan. har både uppsats och prov på fredag. :/
 
vad tycks? kommentera. :D

Skriven av: Lina

såååå otroligt bra!

längtar tills nästa :)

2011-10-23 @ 20:24:41
Skriven av: mikaela

längtar så mycket! du är bäst :)

2011-10-23 @ 21:02:47
Skriven av: Hanna

wow! skitbra kapitel! vill läsa nästa nu ;) <3

2011-10-23 @ 21:18:58

Ditt Namn:

Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (Publiseras Ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback