Just An Ordinary Girl - Kapitel 15

 
Previous: ”GE HIT MIN TELEFON JENS!” hörde jag Daphne skrika i bakgrunden. Jag skrattade till.¨

”ja, hallå. Vem är det?” hörde jag sedan Daphne säga en aning flåsande.

”hej det är jag, Justin” sa jag och skrattade. ”vad hände?”

”hej, Justin! Jens tycker han är rolig när han svarar i min telefon” sa hon irriterat och jag skrattade igen.

”okej, men jag har en sak jag vill fråga dig. Vill erbjuda dig något för att vara exakt”

”okej” svarade hon och lät lite misstänksam.

”okej så, min manager har själv kommit med förslaget. Vi undrar om du vill vara med oss dansa i min nästa musik video” det blev tyst i andra änden av luren.

 


 

Jag var oförmögen att få in det Justin sagt till mig, eller det var klart jag förstod vad han hade frågat men det var ju helt galet. Ville han ha med mig? I sin video? Jag rycktes till verkligheten av att Justin ropade högt i telefonen och Tess ruskade mig häftigt. 

”Daph andas!” skrek Tess samtidigt som Justin skrek ”Daphne är du kvar!?”

”ja, jag är kvar” sa jag till Justin samtidigt som jag andades ut då jag insåg att jag hållit andan.

”så vill du?” frågade Justin försiktigt. Jag nickade kraftigt men insåg snart att han inte kunde se mig.

”JA!” svarade jag glatt och han skrattade lågt åt mig.

”okej, men då ses vi snart” sa han och la på. Jag la ner mobilen på bordet innan jag såg upp på Jens och Tess som satt och glodde undrande på mig.

”så vad ville han?” frågade Tess nyfiket och höjde glaset till munnen.

”vem är Justin?” frågade Jens innan jag hann svara på Tess fråga.

”Daphnes kille” skyndade sig Tess att svara medan hon viftade nonchalant med handen mot honom.

”vad!?” utbrast Jens bestört och jag skickade Tess en menande blick. Han var inte min pojkvän. Hon himlade endast ögonen och struntade i att förklara närmare om mitt och Justins förhållande för Jens, vilket som jag påpekade tidigar inte ens var ett förhållande.

”men hallå vad ville han?” sa hon sedan otåligt igen.

”han frågade om jag ville vara med och dansa i hans musik video” svarade jag och Tess skrek till. Alla omkring oss vände sig genast om för att stirra på oss, jag sneglade lite förläget ner i bordet men Tess struntade blankt i dem.

”vad!? Herregud vad coolt! Men du tacka ja eller hur!?” frågade hysteriskt och viftade med handen för att få min uppmärksamhet.

”ja, jag sa ja” svarade jag och såg på henne.

”då kan jag komma och hälsa på dig när du är borta och då kanske Chaz är där också” sa hon sedan drömmande och jag skrattade åt henne.

 

*

 

Jag traskade sakta hemåt medan jag funderade över hur länge jag skulle behöva vara borta. Jag skulle missa så himla många danslektioner men hey, jag skulle ju vara med i en musik video och då dansade man ju varje dag.

Jag suckade sedan när jag kom och tänkta på hur mycket läxor jag skulle behöva ta med mig. Jag kom fram till mitt radhus och jag gick fram till ytterdörren. Bakom mig hörde jag hur en bil körde upp på uppfarten, jag vände på huvudet för att se en stor svart bil. Motorn stängdes av och Justin klev ur. Jag log brett men en aning förvånat mot honom medan han gick mot mig. Han gav mig en kram.

”hej. Jag tänkte komma förbi och prata med dig om video grejen och vad som händer. Och vi behöver samt dina föräldrars underskrift” sa han och höll upp ett smalt häfte. Jag skrattade och öppnade ytterdörren.

”välkommen in” sa jag och han klev in i hallen och stängde dörren efter sig. Jag tog av mig min jacka och skor innan jag la väskan på golvet och ropade ”är det någon hemma?”. 

”ja, jag sitter i köket” hörde jag Loll svara och jag vände mig långsamt mot Justin som hade hängt upp sin jacka och under hade han en svart t-shirt och svarta jeans.

”bli inte rädd nu okej?” sa jag och såg på honom. Han rynkade oförstående på pannan.

”varför skulle jag bli rädd? Vänta, är din pappa sån där läskigt överbeskyddande och skrämmer iväg alla killar du tar hem?” frågade han panikslaget. Jag blev så förvånad att jag vek mig i garv.

”nej, jag pratar om att min lillasyster är ett väldigt stort fan av dig och hon kommer att flippa ur när hon ser dig” sa jag mellan skratten. Han slappnade märkbart av innan han fnissade själv till och jag tog med honom in till köket.

”kom ihåg, att hon kommer nog inte bita dig” sa jag och såg på honom men han enbart log mot mig.

”hej, Loll. Åh, har du ritat en till teckning?” frågade jag och ställde mig bakom henne för att sedan kikade över hennes axel.

”ja och den här gången valde jag att rita en kändis. Jag hade svårt att välja först men sen så tog jag så klart Justin Bieber” sa hon och fortsatte lugnt att rita, jag log och fnissade till.

”den är lik dig eller snarare den är lik dig som du såg ut för något år sedan” sa jag till Justin, han såg ner på teckningen och skrattade till men nickade nickade instämmande.

”vem pratar du med?” frågade Loll och vände upp blicken och såg på mig innan hon sneglade på Justin som stod mittemot innan hon vände blicken mot mig igen. Men hennes blick fann tvärt Justin igen när hon insåg vem det var och Justin log lugnt tillbaka mot henne. Hon stirrade med stora, uppspärrade ögon på honom innan hon ställde sig upp och gick långsamt runt bordet. Hon ställde sig sedan en meter från honom innan hon sträckte upp handen mot hans ansikte och petade på hans kind.

”OMB! Du är riktig! Jag inbillar mig inte! Daph han står här!” skrek hon upphetsat och slängde sig sedan på Justin och gav honom benknäckar kram. Han skrattade och kramade henne tillbaka. Jag skrattade med honom och slappnade av.

”omb, omb, omb” mumlade hon hysteriskt. 

”okej, vad betyder det där du säger hela tiden?” frågade jag henne frustrerat.

”oh my Bieber såklart” svarade hon och såg på mig som om jag vore efterbliven. Jag vände mig mot Justin och höjde på ena ögonbrynet. Han skrattade och ryckte på axlarna.

”mina fans har börjat lägga in mitt efternamn i alla slags ordspråk” jag skrattade och gick fram till kylskåpet där jag tog ut yoghurten och hällde det i en skål innan jag tog fram en sked. Jag slevade snabbt i mig yoghurten, jag var jätte hungrig.

”ingen ätlig lunch eller?” frågade Justin och såg menande på mitt slevande.

”eh… nej, verkligen inte” sa jag och log mot honom och åt lite långsammare. Loll stod och stirrade på oss.

”vad?” frågade jag men hon enbart skakade bara på huvudet innan hon återgick till sitt ritande. Jag åt upp yoghurten och la ner min talrik i diskhon innan jag tog med mig Justin upp på mitt rum. Han såg sig omkring och nickade gillande.

”fint rum” kommenterade han och satte sig ner på sängkanten som jag lyckligtvis hann hunnit bädda i morse. Jag log mot honom och satte mig på min skrivbordsstol.

”så vad händer?” frågade jag honom. Han log leendet jag tyckte om så mycket mot mig och ett pirr gick genom mig vilket påminde mig om drömmen jag hade haft under natten.

”ja, eh… vi ska åka till Kalifornien. Igen” svarade han och flinade mot mig. ”men den här gången till Los Angeles och vi blir borta ungefär sju till åtta veckor" fortsatte han. "du får betalt också så kan du gå på dina festivaler” han flinade roat mot mig och jag skrattade.

”kan inte fatta att du kommer ihåg det” mumlade jag och han skrattade.

”jag kommer ihåg allt om dig” sa han lågt och vi förblev tysta medan vi såg på varandra. Jag var precis på väg att öppna munnen för att säga något när min dörr smälldes upp och pappa stod i dörröppningen. Våra ansikten vändes tvärt mot dörren och jag ramlade nästan av stolen när jag skrämt spratt till.

”herregud gubbe! Måste du skrämmas så? Och vad har jag sagt om att ni ska knacka?” utbrast jag och såg irriterat på pappa. Han såg från mig till Justin och tillbaka innan han mumlade något ohörbart.

”vad?” frågade jag.

”det är middag” sa han sedan högre innan han gick ut ur rummet igen och stängde dörren. Jag såg på Justin som log mot mig och jag skrattade generat.

”inte så skrämmande huh?” frågade jag honom. Han skrattade innan han skakade smått på huvudet.

”vad heter låten?” frågade jag sedan när tanken slog mig och jag såg nyfiket på honom.

”Somebody To Love” svarade han och jag nickade gillande med huvudet. Vi tog oss sedan nerför trappan och in till dem andra i köket. Pappa och mamma skakade handen med Justin som hälsade artigt.

”ska du stanna på middag Justin?” frågade mamma.

”hade velat men tyvärr så kan jag inte” svarade han. ”men innan jag går så skulle jag vilja ha en underskrift och ett godkännande såklart att Daphne får vara med i min musik video som dansare” sa han och räckte över häftet till pappa.

”varför frågar du om hon vill det?” frågade mamma.

”min manager såg henne när jag tvingade henne att dansa på mitt soundcheck och han tyckte hon var fantastisk och eftersom det ska vara mycket dans i min nästa video tyckte han att hon passade perfekt” svarade Justin och log vänligt mot min mamma som nickade förstående.

”men det vore väl roligt, du som är så himla duktig” sa mamma och såg på mig som nickade glatt tillbaka. Pappa och mamma skrev en varsin underskrift innan de gav tillbaka häftet till Justin som tackade. Jag följde honom till hallen där han drog på sig sina skor och krängde på sig sin jacka innan han gav mig en varm kram.

”vi hörs imorgon skulle jag tror” sa han sedan innan han gick bort mot sin bil. Jag nickade och vinkade när han körde bort.

 


 

okej, här kom ett mellankapitel som det kallas. Ideerna flöt på så jag gjorde ett till litet kapitel. :) hoppas det uppskattades.
 
Och glöm inte att kommentera!! :D


Ditt Namn:

Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (Publiseras Ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback