2 Worlds 1 Reality - Kapitel 27

PREVIOUS:   Jag grep fort tag i Justins tröja och drog in honom mellan buss ett och två, jag tryckte upp honom mot bussväggen och kysste ivrigt hans läppar. Jag drog mig ifrån och lämnade honom sedan där, jag kvävde mitt skratt medan jag gick bort mot bussdörren. Jag visste att jag lämnade honom med ett snopet och besviket ansiktsuttryck och snart hörde jag steg som närmade sig.

 

 


 

Jag hann komma fram till bussdörren innan Justins fingrar omslöt min handled och drog mig tillbaka. Jag hann fnissa innan hans läppar kysste mina, jag flätade in mina fingrar i hans hår och hans händer rörde sig ivrigare och ivrigare över mina höfter och rygg.

   Jag hörde hur bussdörren gnisslade till och paniken spred sig inom mig. Jag tryckte mig fort bort från Justin och försökte luta mig så jag kunde mot bussväggen, Justin drog snabbt sina fingrar genom håret innan han vände blicken mott dörröppningen. Steg gick nerför trappan och ner på marken ställde sig Paige med roat ansiktsuttryck och armarna i kors.

   ”så det är här ni gömmer er” sa hon och höjde ena ögonbrynet.

   ”Paige!?” skrek jag glatt och slängde mig i hennes famn. Hon kramade mig hårt tillbaka och skrattade i mitt öra.

 

Tumblr_lsux56zhfr1qafrh6_large

"so this is where you are hiding"

 

   ”du vet inte hur mycket jag har saknat dig” sa jag samtidigt som jag släppte taget om henne. Hon fnös.

   ”du har nog klarat dig bra med lover boy här” sa hon och nickade mot Justin, jag kände hur jag rodnade häftigt och Justin skrattade generat. ”mer än roligt ser jag” la hon sedan till och jag skickade mördar blickar mot henne.

   ”vad har du inte berättat för mig?” frågade hon och kisade hotfullt med ögonen mot mig och la återigen armarna i kors. Jag tog ett steg åt sidan så jag stod bredvid Justin.

   ”vi” började jag och pekade med fingret mellan oss. ”var tillsammans i ca en dag innan våra managers plus min pappa förstörde allt genom att bestämma att något mellan oss var otänkbart” sa jag och Paige såg nu chockat på oss. ”så vi hittar tillfällen att vara med varandra i alla fall” la jag sedan till. ”som nu t.ex. när de vuxna är så berusade att de knappt vet vad vi heter” Paige flinade stolt mot oss och Justins hand omfamnade min, jag såg upp på honom och log.

   ”aw, ni skulle vara ett gulligt par” sa hon och jag log varmt henne. ”men då ska jag låta er vara i någon minut till men jag vill se dig i ditt rum snart” sa hon och pekade menande på mig, jag nickade roat och hon vände och gick tillbaka in i bussen.

   Jag skrattade när dörren väl var stängd och Justin skrattade smått bredvid mig.

   ”jag gillar din vän” sa han sedan och jag nickade.

   ”jag älskar henne. Hon är verkligen den bästa” sa jag och såg upp i hans ögon.

 

”nu måste du verkligen berätta allt. Att bo ute på landet hos mormor som har typ fobi för elektronik är inte det bästa när man har en popstjärna till bästa vän som det ständigt händer saker hos” sa hon när vi satt i sängen mittemot varandra efter att ha satt på oss pyjamas och borstat tänderna. Jag och Justin hade gått in en liten stund efter att Paige hade lämnat oss och nu låg han säkert och sov i sitt rum. Jag skrattade roat åt henne.

   ”vad hände med Dimitri? Jag trodde du gillade honom jättemycket” frågade hon sedan. Jag stirrade ner på mina händer och kände tårarna bildas i mina ögon, det gjorde ont att tänka på hur han bedrog mig efter allt vi har gått igenom.

   ”han…” började jag och såg upp på henne, hon tittade oroligt på mig när hon såg mina tårfyllda ögon. ”jag åkte hem kort efter jag hade varit hemma, du vet när jag pratade med dig” sa jag och hon nickade. ”jag åkte hem för att jag började få känslor för Justin som jag inte borde eftersom jag hade ju Dimitri, så jag åkte hem för att träffa honom. Jag åkte till hans lägenhet och fann honom-” sa jag och nu svek rösten mig, Paige grep tag i min hand och kramade den stödjande.

   ”och?” frågade hon försiktigt.

   ”jag hittade honom när han hade sex med Britney” viskade jag.

   ”han hade vad?” skrek Paige argt, jag hyschade henne fort innan tårarna rann nerför mina kinder. Paige kramade mig hårt och jag lindade mina armar runt hennes nacke, hon strök mig tröstande över ryggen och jag suckade.

   ”jag skrek på honom och slog sönder hans spegel” fortsatte jag sedan när vi hade släppt varandra.

   ”du gjorde vad?” frågade Paige roat, jag skrattade och visade henne dem små ärren på knogarna. ”kära nån” mumlade hon och strök försiktigt med fingertopparna över ärren.

   ”sen kom Britney ut ur rummet och då kunde jag inte hjälpa det, all hat och ilska mot henne samlades och jag gick fram och gav henne ett stor, fett örfil” sa jag stolt och Paige stirrade på mig innan hon bröt ut i asgarv.

   ”oh my god. Jag älskar dig Stella Olsen” sa hon men sänkte rösten vid mitt namn, jag log glatt mot henne och skrattade med henne.

   ”du skulle ha varit med och sett hennes ansikte” sa jag när vi slutade skratta.

   ”hur roligt det än är att prata om Britneys fula tryne, nu blåa tryne” sa hon och såg roat på mig” så vill jag veta vad som hände när du kom hem” hon viftade flörtigt med ögonbrynet, jag tittade generat ner på mina händer.

   ”jag kom tillbaka och försökte i nästan en hel vecka att få trögskallen där inne-” sa jag och nickade mot väggen som även var Justins vägg. ”-att förstå att jag gillade han tillbaka. Men han verkade inte ana någonting så en dag fick jag nog och pratade med honom, vi grälade till och med. Tills vi… kysstes” sa jag, Paige gnällde avundsjukt och jag flinade roat mot henne. ”sedan var vi 'the happy couple' i sådär en dag tills hjärtekrossarna där ute kom” avslutade jag.

   ”men hur var det i Italien då!?” frågade jag sedan.

   ”bra, som alltid. Vi åkte dock runt lite innan vi åkte till mormor, det var därför du kunde nå mig” sa hon roat och jag skrattade.

 

*

 

”Belgien” sa Paige när vi klev ner på asfalten morgonen därpå, vi hade stannat ute nästan hela natten. Men jag hade somnat tidigare än henne då hennes sovklocka var annorlunda eftersom tidskillnaderna var stora.

   ”oh yeah!” sa jag gillande och skrattade, Houston klev ner bakom oss och han följde oss till bort till byggnaden. Fansen som redan hade samlat sig runt inhänganden skrek glatt på mig och jag vinkade lika glatt tillbaka till dem.

   ”helt otroligt hur mycket de avgudar dig” sa Paige bredvid mig och skakade på huvudet.

   ”jag vet” instämde jag och vi gick bort mot min loge. Vi gick förbi Justins och hörde hur han gjorde röstuppvärmning med Mama Jan, ännu en sak som vi fick göra ensamma nu förtiden. Paige slog sig ner i soffan och gäspade stort, jag skrattade roat åt henne och gick bort till mina saker för att se till att allt var där.

 

 

Justins Perspektiv. 

Jag var precis klar med Mama Jan och jag kände mig otroligt taggad inför konserten. Jag tog på mig scenkläder och gick sedan bort till badrummet för att fixa håret, jag la i hårprodukter i håret och drog fingrarna genom håret samtidigt som Kenny sträckte sig framför mig för att lägga en tvål i en skål.

 

 

   Jag satte sedan i kontakten i väggen till hårfönen och fönade håret. Jag suckade lättat när oljudet från fönen slutade när jag väl var klar och gick sedan ut till logen igen.

   Höga skratt hördes från rummet bredvid och jag log undrande, jag gick ut i korridoren och gick närmre ljudet, jag putade upp dörren till och såg Paige som låg i soffan och höll sig om magen. Borta vid spegeln stod Melody halvt framåt böjd och hade svårt att stå på benen så mycket som hon skrattade, hon vände blicken upp och såg mig.

   ”Justin...” fick hon fram innan hon skrattade igen.

   ”jag tänker inte ens fråga den här gången” sa jag och de skrattade ännu mer.

 

Jag tog adjö av fansen och lämnade scenen med trötta steg, jag möttes av mitt crew som klappade mig på ryggen och sa som alla andra konserter, ”bra jobbat, JB”

   Jag log tacksamt mot dem innan jag gick bort till min loge för att sedan duscha. Från Melodys loge hörde jag hur hon sjöng och gick runt, jag log och öppnade dörren till mitt rum. Jag gick bort till väskan för att dra fram mjukisbyxor och en ren t-shirt.

 

*

 

”hänger ni med och köper godis?” frågade jag och lutade mig mot dörrkarmen in till deras sovrum, Melody tittade upp från datorn och log.

   ”visst!” sa hon glatt och vände sig sedan mot Paige. ”jag antar att det bara blir du och jag” sa hon sedan när hon såg Paige som sov gott inbakad i sitt täcke. Jag ryckte på axlarna.

   ”inte mig emot” sa jag och log busigt mot henne. Hon stängde av datorn och tog sedan tag i sina sandaler och plånbok, vi gick ut till bussens vardagsrum och fann Scooter och Maggie i något samtal men annars var det tomt. Resten var väl ute eller i sina rum.

   ”vi går och handlar” sa jag till Scooter.

   ”jaja, gör det” sa han och viftade bort mig med handen, han tittade inte ens upp på mig.

   Jag ryckte på axlarna och gick tillsammans med Melody ut ur bussen och ner på marken. Jag andades in den friska varma luften och log, vi hade stannat i Belgien över natten för att sedan åka vidare senare på dagen för chaufförens skull. Vi gick längst gatan och bort mot en liten mataffär och jag log glatt över att det var paparazzi fritt.

   Dörrarna öppnades automatiskt utav våra rörelser och vi klev in i butiken, en del stirrade efter oss när vi gick genom korridorerna men annars gjorde de inget. Vi hittade godiset och plockade till oss olika små påsar, vi gick sedan runt lite i affären när brist på annat fanns att göra borta vid bussarna. Vi skrattade oss roade till de olika produkterna som verkligen var onödiga.

   ”titta på det här då” utbrast Melody och jag gick bort till henne. Hon hade ett stort paket i handen som på framsidan visade en tallrik med olika grönsaker, sedan en hand som höll i en sprayflaska. ”nu kan du spraya på din krydda istället för att hälla den ur en burk” sa Melody med en tillgjord röst och imiterade reklamskådisare. Jag skrattade och skakade på huvudet.

   ”så himla onödigt” sa hon sedan och ställde tillbaka paketet, vi skrattade igen och gick vidare i butiken.

  

Vi spenderade någon timme i butiken och gick bara runt och skrattade åt olika saker, tillslut bestämde vi oss att det var dags att gå tillbaka till bussarna. Vi betalade i kassan och slogs sedan av värmen utomhus, vi gick den korta biten tillbaka till parkeringen och gick in genom gallergrinden. Jag stelnade till mitt i steget vilket fick Melody bakom mig att krocka in i mig.

   "va fan" mumlade hon och klev fram.

   "vad är det?" frågade hon, men ja gkunde inte svara utan fortsatte stirra framför mig. För att på det stora asfalterade området stod det inga bussar, det var tomt.

   ”vart fan är bussarna!?” sa Melody panikslaget bredvid mig. 

 


 

vart tror ni dem har tagit vägen? har de blivit lämnade? hahahah. vad tycks?? kommentera pussgurkor. ♥ glöm inte att rösta, sista röstdagen är den 4/4, så skynda! ;) (http://thatsmile.blogg.se/2012/april/rosta.html#comment)


Skriven av: Ebba

Haha, lyckat!! :) grymt kapitel! <3

2012-04-02 @ 18:39:36
URL: http://thatsmile.blogg.se/
Skriven av: Anonym

asbra ;)<3

2012-04-02 @ 18:49:49
Skriven av: ebba

hhahaha lyckat.se !! OMG meeeeeeeeeeer!! dom har säkert lämnat stjärnorna ;)

2012-04-02 @ 19:30:01
URL: http://belibersmile.blogg.se/
Skriven av: Alexandra!

HAha scooter lyssnade inte när han pratade med honom ;) undra hur det ska gå nu? snälla mer kapitel idag !

2012-04-02 @ 19:37:56
Skriven av: Amanda

sitter och skrattar åt det sista! haha, skulle fått panik om det var jag, om de nu blivit lämnade då. men sjukt bra!

2012-04-02 @ 19:55:32
URL: http://novelsbyyme.blogg.se/
Skriven av: Felicia

Weel, I knew that...

SO AMAZING! :)

2012-04-02 @ 20:43:06
URL: http://storiesbyyme.blogg.se/
Skriven av: Hannah

Hahaha, de blev lämnade fail!

2012-04-02 @ 22:35:22

Ditt Namn:

Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (Publiseras Ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback