Kapitel 23 - Sorry, No More Swedish

Jag log roat. ”I wasn’t tall enough to reach so this” svarade jag och pekade där jag stod för att demonstrera. ”was my solution” hon skakade roat på huvudet.

Min blick vandrade över till Justin där han stod med armarna över bröstet och log mot mig med glittrande ögon samtidigt som hans blick gled över min kropp innan han såg in i mina ögon.

”what are you guys doing?” frågade Chaz.

”milking a cow” svarade jag ironiskt och alla skrattade medan Chaz himlade med ögonen. 

 


 

”what’s the time?” frågade jag för femtioelfte gången på bara några minuter men jag kunde inte låta bli att fråga, Chaz stönade klagande och föll ner med ansiktet i en kudde, Chloé fnissade i Ryans knä medan Ryan snällt nog kollade sin klocka för att ge mig ett svar.

”still just 12 o’clock” svarade han och nu var det min tur att stöna, tiden segade sig fram likt en snigel och jag bara längtade tills klockan blev tillräckligt mycket för att vi skulle kunna åka hem till Olivia.

Undra vad hon gör nu? Hon kanske solar med sina vänner, tänkte jag och såg ut på genom fönstret och såg den skinande solen.

”when-” började jag men Chaz avbröt lika fort.

”now, we’re going now” likt blixten reste han på sig och gick mot dörren, jag hörde hans steg nerför trappan och jag såg förvånat efter honom.

”I guess we’re going to Olivia now” sa Chloé och reste på sig innan hon drog upp Ryan, jag följde efter dem ner till hallen där Chaz redan stod med skorna på och väntade otåligt på oss.

”look now who’s impatient” retades jag.

”still you” svarade Chaz med ett flin och öppnade ytterdörren, genast såg jag någon ensam paparazzo gömma sig i buskarna men bestämde mig för att inte bry mig om det. Han skulle inte lämna bara för att jag sa till dem, de där människor är envisa typer. Jag gled in framför ratten och Chaz tog plats bredvid mig för att låta turturduvorna sitta tillsammans därbak. Jag bakade ut innan jag körde i riktning mot Olivias, Chloé fick hjälpa till att visa vägen då hon var den ända som varit hemma hos henne innan. Vi körde in på en grusväg och snart skymtades ett stort vitt hus som stod en bit från en stor ladugård som skymde en bit utav de stora åkrarna och gräsytorna. Jag kände hur min haka föll över synen, stället var vackert det var inget snack som saken och dessutom i undangöm från resten av staden. Sedan fångade något annat min uppmärksamhet, en bit från huset på den stora gården stod en bil parkerad. Men det var inte det som var det märkliga, utan uppe på taket stod Olivia i endast bikini, hon var blöt och löddrig. På marken stod hennes två vänner, Melinda och Cornelia, även dem klädda i liknande utstyrsel och såg upp när vi parkerade. Jag stängde av motorn och klev ur bilen, Olivia sken upp i ett stort leende som snabbt smittade av sig på mig.

Plötsligt träffades hon av en stråle och hon tjöt genast till och försökte skydda sig från det antagligen kalla vattnet, hennes vänner bara skrattade och fortsatte spruta vatten på henne till hon skrek något på svenska som var helt obegripligt i mina öron.

Sedan pekade hon varnade på dem och sa något som fick dem att se oskyldigt på henne medan de fnittrade och Melinda svarade något, det ända jag lyckades förstå var ”what?” då hon sa det på engelska.

”Olivia, why are you standing on the roof?” Chloé såg nyfiket på Olivia som skrattade.

”I wasn’t tall enough to reach so this” sa hon innan hon gjorde som en cirkel runt sig. ”was my solution” svarade hon och log stolt, jag skrattade roat åt henne.

Löddret hade nu runnit av hennes ben och mage, min blick vandrade upp längst hennes långa ben, över hennes breda höfter och vidare upp till hennes byst och tillslut upp till hennes vackra ögon som såg tillbaka mot mig. Jag log återigen glatt mot henne och hon flinade.

”what are you guys doing?” frågade Chaz och jag skrattade.

”milking a cow” svarade Olivia ironiskt. ”what does it look like we are doing?” frågade hon.

Chaz himlade med ögonen och de smågnabbades ett tag innan hon satte sig på huk och gled nerför bilens fönsterruta och ner till huven. Smidigt landade hon på parken och ner i leran som bildats av allt vattnet som de sprutat, hon stönade och såg ner på sina fötter innan hon ryckte på sina axlar.

”well, come on. Let’s go to the back” sa Olivia och Chloé tog ledningen tillsammans med Chaz och Ryan och Melinda tillsammans med Cornelia följde sedan efter, jag väntade på Olivia som log mot mig och tog min hand. Hon ställde sig på tå och jag böjde på nacken för att möta hennes läppar, hon la en hand om min nacke och jag släppte hennes hand för att lägga dem på hennes höfter.

”EY! NO KISSING BACK THERE!” ropade Chaz och imiterade coach McClain, jag skrattade och Olivia vände sig roat mot Chaz.

”just cause you are ugly and alone” svarade hon ordagrant, Chaz låtsades bli förolämpad och Olivia tog återigen tag i min hand för att sedan dra med mig efter dem andra.

Vi slog oss ner på deras baksida och Olivia försvann upp tillsammans med sina vänner för att byta om. ”this is a really beautiful place” sa Chaz och såg ut över gräsmattan som anslöt sig vid atlantens slut och endast en studsmatta stod placerad på gräsytan, längre bort mellan två träd satt en hängmatta uppfäst. Jag nickade instämmande och lät blicken glida åt vänster och såg en hammock en bit längre bort på altanen, bredvid rann ett litet vattenfall som föll ner i en damm och det porlade trevligt. Ett skall fick mig att hoppa till i stolen och plötsligt kom två hundar springandes mot oss, en beagle, en liten grå och en Shetland Sheepdog. De viftade häftigt på svansarna och Chloé hälsade glatt på dem. ”hello Oliver” kvittrade hon och gosade med den ljusbruna Shetland Sheepdogen.

Den lilla grå kom nosande fram till mig och sniffade på mitt byxben, jag log och lyfte upp hunden i mitt knä. Genast började den nosa på mitt bröst och letade sig upp mot mitt ansikte, jag vände skrattande bort ansiktet men smekte den mjuka pälsen.

”that’s Bambi” häftigt ryckte jag huvudet mot vänster där Olivias befann sig, hon hade bytt om och fått på mig ett neonrosa linne och texten ”let’s get wild” pryde framsidan med stora svarta bokstäver tillsammans med ett par jeans shorts, hennes blöta hår hade hon satt upp i en slarvig knut och hela hon såg allmänt sexig ut.

 

"that's Bambi"

 

Jag log mot henne innan jag vände uppmärksamheten mot Bambi, hon skällde glatt och hoppade upp mot Olivia. Olivia fnissade och bar upp henne i famnen.

”hi cutie” hälsade hon, när jag såg dem två tillsammans slog det mig att det vara samma hund som sprungit upp i min famn den dagen på stranden tillsammans med Ryan.

Den dagen jag hade fått reda på hennes namn. ”okay, I don’t think you all have officially met” sa Olivia och såg på sina vänner som kom ut genom terrass dörren och log stort.

”Justin – Melinda and Cornelia, Melinda and Cornelia – Justin” började hon och jag sträckte leende ut handen mot dem, Cornelia som verkade för tillfället vara kroppsligt förlamad stod stum så Melinda tog glatt min hand och hälsade. ”you will have to excuse her, she’s… yeah” försökte Olivia men verkade inte hitta en bra ursäkt för sin vän, jag ryckte roat på axlarna och log.

”it’s nice to meet you” sa jag i alla fall till henne, hon skrattade nervöst och sken upp i ett snett leende.  

”and” fortsatte Olivia och vände sig mot Chaz, Ryan och Chloé som satt nere på trä däcket och gosade med hundarna. ”Chaz, Ryan and Chloé” hon pekade på respektive person när hon sa deras namn och Melinda och Cornelia vinkade lite lätt mot dem, Chloé verkade dock inte nöja sig med ett leende eller vink utan ställde sig upp och gav dem en varsin kram.

”I guess you two are just as awesome as Olivia-” började Chloé men Olivia avbröt fort.

”no, no they are great, but I’m awesome” jag skrattade, Cornelia och Melinda började genast protestera men dock på svenska och lämnade oss andra utanför samtalet.

En stund stod de och tjafsade retsamt fram och tillbaka och Chloé stod med stora ögon och bara följde konversationen med huvudet.

”wow, I fell like a total outsider” sa hon sedan och tjejerna skrattade.

”sorry, no more swedish” ursäktade sig Olivia och log.

 

Tumblr_lul6s83pft1qacbojo1_500_large

 

 

*

 

Resten av eftermiddagen lärde vi känna Melinda och Cornelia närmre, Cornelia lyckades tillslut slappna av i mitt sällskap och det visade sig att hon var en jätte rolig och cool tjej.

”and this is my room” avslutade Olivia då hon gjort en rundvandring genom det stora huset och jag såg in i hennes normal stora rum, hennes dubbelsäng var fortfarande obäddad och kläder låg lite överallt men jag var inte förvånad då inte bara en tjej utan tre bodde här inne.

”sorry, about the mess” sa hon och rodnade svagt, jag kysste fort hennes kind vilket resulterade i att hon rodnade ännu mer och jag skrattade lågt. 

 


 

inte speciellt händelserikt, utan de lär känna varandra bättre...

hoppas ni tyckte om det! =D vad tycks? kommentera! 

nu vet att dem betyder allt o motiverar mig till att skriva så snälla

lämna lite respons, spelar ingen roll om det är dålig eller bra kritik. =) ♥


orkade inte läsa genom, hoppas det inte är alltför galna fel. puss o kram. 


Skriven av: Sara

Sjuukt bra!!! ;) meera!!!!! Du e gryyym :)

2012-08-26 @ 19:47:49
Skriven av: Becka

Grymt bra!

2012-08-26 @ 19:51:24
URL: http://beckagoesrandom.blogg.se
Skriven av: elena

super bra

2012-08-26 @ 20:07:20
Skriven av: Anonym

Sjukt bra!! :)

2012-08-26 @ 20:16:58
Skriven av: Jennie

superbra! och nejdå, det är inte alls galet att Justin bakade bilen! det funkar ju också! :D

haha nej, du är jätteduktig, längtar till nästa!

2012-08-26 @ 20:24:36
URL: http://myjustindrewbieberstory.blogg.se
Skriven av: Anonym

gooooooooodi! :D

2012-08-26 @ 20:35:52
Skriven av: Ronja

awesome!! I want more my friend! ;D

2012-08-26 @ 21:36:00
URL: http://simpleaswords.blogg.se
Skriven av: Amanda

your novels are simply the best! totally love how you write on english!
okej, jag älskar att skriva engelska, haha! menmen du är bara bäst och jag älskar verkligen dina noveller! det förgyller verkligen min dag! :)

2012-08-27 @ 10:56:00
URL: http://novelsbyyme.blogg.se/
Skriven av: Anonym

När kmr
Nästa?

2012-08-27 @ 20:43:39
Skriven av: Linnea

Du fyller väl år idag? I så fall ett stort grattis! Hoppas du har en underbar dag! :)

2012-08-27 @ 21:30:17

Ditt Namn:

Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (Publiseras Ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback