Kapitel 9 - It's Your Rules Not Mine, Babe

”hey! I heard that” Justin kom gående nerför en utav stugornas trappor med Chaz bakom sig.

Jag flinade. ”oh, I’m so very sorry” svarade jag och låtsades vara ångerfull.

Chaz skrattade lågt bakom honom. ”she’s funny”

Jag suckade sedan och gick fram till honom, jag omfamnade honom i en kram och jag kände hans armar om mig innan jag släppte taget. ”goodnight” sa jag innan jag vände om och gick lika fort.

”goodnight” hörde jag han svara innan han skrattade lågt tillsammans med Chaz. 

 


 

"WAKE UP! WAKE UP!" jag skrek till och rullade olyckligtvis ur våningssängen och med ett brak landade jag på det hårda trägolvet. Jag stönade och såg mig förvirrat omkring för att se vart vrålet hade kommit ifrån. Men det ända jag såg var vår öppna stugdörr och några sekunder senare hörde jag samma vrål längre bort. Det var då det slog mig att det här var sättet som McClain växte sina spelare, jag muttrade argt och reste mig från golvet. 
"BREAKFAST IN FIVE" jag hade klivit ut på den lilla verandan framför stugan och plötsligt stod McClain bredvid mig och skrek i mitt öra. 
"YOU DON'T HAVE TO YELL!" röt jag tillbaka. "IF YOU CAN'T ALREADY SEE IT, I'M FUCKING AWAKE!" skratt kom både bakom mig men även längre bort, jag riktade blicken mot huset och såg att det var Justin tillsammans med sina vänner som stod och skrattade. Mitt redan dåliga morgon humör blev värre och jag höjde handen medan jag vände blicken mot McClain igen och pekade finger mot killarna.
Fem minuter senare satt gick vi in i salen, klädda i mys kläder då det varit det ända vi lyckas slita på oss. Killarna satt inte till min förvåning i matsalen utan den var helt tom, med en axelryckning följde jag efter dem bort mot frukostbordet. 
Medans tjejerna landade på både det ena och det andra på sina tallrikar tog jag en skål yoghurt med müsli och en banan som jag tänkte skiva ner. 
Tillsammans med ett glas apelsin juice satte jag mig vid ett bord och snart anslöt sig de andra eftersom. 
"is that all you are going to eat?" frågade Lea förvånat. 
"ehm... yes" svarade jag medan jag öppnade bananen. 
"but you can't possibly get measured by that?" protesterade hon och alla hade nu riktat sin uppmärksamhet på min, tydligen, lilla frukost.

”well… ” började osäkert och såg runt på deras frukost tallrikar. ”this is a normal breakfast meal in Sweden” förklarade jag och de alla såg storögt.

 

Tumblr_ltahj3sp1j1r4wcmyo1_500_large

"is that all you're going to eat?"

 

”what!?” utbrast Chloé som satt bredvid mig. ”this is all you eat!?”

Jag nickade på huvudet och lät bananskivorna falla ner i min vanilj yoghurt.

”wow” Chloé skakade på huvudet. Muller, prat och fotsteg närmade sig matsalen och jag skulle precis vända mig om för att se efter när någon tog tag om min rusiga hästsvans.

Mitt huvud tiltades bakåt och innan jag hann reagera hade Justin pressat sina, förvånansvärt mjuka, läppar mot mina. Jag stelnade till och hann varken besvara eller knuffa bort honom för än han sträckt på ryggen igen och släppte taget om min hästsvans.

”good morning sunshine” hälsade han och lämnade lika snabbt för att hämta egen frukost.

Långsamt rätade jag upp huvudet igen och såg tjejernas förvånade ansiktsuttryck, jag måste sett lika snopen ut för Chloé fnissade tyst. Jag reste mig hastigt upp vilket fick stolen att skrapa mot trägolvet innan jag gick med snabba steg bort mot Justin, som flinade roat med blicken mot maten.

”what the hell was that?” väste jag och han skrattade.

”it’s your rules not mine, babe” svarade han och jag stirrade storögt på honom.

Jag grep sedan tag i hans bredda macka och tryckte upp den i hans ansikte, den föll sedan med ett smack ner på bordet igen och visade Justins chockade ansikte.

”well, ”play fight” check!” sa jag och gjorde en bock i luften med fingret.

”you are so dead” denna gång hann jag reagera fortare och jag sprang snabbt ut ur matsalen, dock med honom efter mig. Jag sprang fort in i duschrummet och grep fort tag i en utav munstyckena och riktade den mot honom.

”hey, that was just payback for the ass grabbing!” utbrast jag när hans flin inte ville rinna av hans ansikte. ”I warn you” sa jag och såg menande på honom.

Han fortsatte flina och jag hann precis skruva på duschen när han löp mot mig, vattnet sprutade överallt och det slutade med att inte bara han blev blöt utan även jag.

”okay, okay” skrattade jag och vattnet stängdes av, vattendroppar rann från hans hår och ner i ansiktet och han andades andfått. Han skrattade med mig och jag hängde upp munstycket igen för att sedan med plaskande steg ta mig ur duschrummet med Justin efter mig.

”I still want revansch for that sandwich” jag skrattade och himlade med ögonen.

”yeah, yeah” svarade jag.

”and what would that be if not some ass grabbing” innan hans ord han sjunka in i min hjärna kände jag hur hans händer klämde åt min rumpa, jag flämtade högt och slingrade mig.

”you’re ass is so soft” retades Justin medan han backade bakåt mot matsalens ingång.

”DIDN’T I WARN YOU ONCE ALREADY?” jag hoppade på honom och vi båda tappade balansen och brakade i golvet, genast började jag slå på varje litet ställe som jag kom åt på Justins kropp.

Justins skyddade sig med armarna innan han lyckades få grepp om mina handleder.

”you-” började jag men han drog fort ut mina armar åt sidorna vilket fick mig att falla över honom, återigen pressade han sina läppar mot mina.

”is this what you call breakfast?” fort släppte Justin mina handleder och jag satte mig upp för att sedan se McClain stå i dörröppningen med armarna i kors över bröstet.

”it depends on how you see it” svarade Justin och jag vände långsamt på huvudet för att med stora ögon stirra på honom.

 

*

 

”FASTER, RUN FASTER!” röt McClain och jag bet hårt ihop mina käkar innan jag använde mig av min sista energi för att kuta över planen. I säkert två timmar, om inte mer, hade vi bara sprungit över planen, på olika viss och i olika takter. Jag kom över till andra sidan och orkade inte stå på benen utan kollapsade i en hög i gräset, jag var inte den ända som la sig ner då båda tjejer och killar la sig runt om.

”good job, I guess” hörde jag McClain säga och jag stirrade på honom med stora ögon och djupa andetag. I guess, I GUESS!?

”vad fan säger han?” frågade jag andfått och satte mig upp, mitt ansikte hettade och svetten rann längst mina tinningar.

”I guess?” fick Chloé ur sin och upprepade min tanke. ”what the fuck does he mean by I guess?”

”well, we already know he’s disturbed” svarade jag henne och hon skrattade. 

 

 


 

 

jaaaaaaaaaaaaa.... what to say, what to say? 

men ni kanske har något att säga om kapitlet! KOMMENTERA! 

lite roligt hur kapitel 7 fick 22 kommentarer o kapitel 8 sedan fick 11, hahahah.

men jag är suuuuuuperglad över dem jag får o era ord är verkligen jätte stöttande

o motiverar mig att verkligen skriva o lägga upp, så TACK! ♥


Skriven av: Anonym

Såå sjukt bra jag vill ha meeer... Älskar denhär bloggen alla dina noveller är awsome

2012-08-08 @ 21:22:15
Skriven av: Ebba

AWESOME!! Omg!!! Snälla meeeeeeer linn!!

2012-08-08 @ 21:34:59
URL: http://Lifeasebba.blogg.se
Skriven av: Amanda

I LOVE IT! Mer? ikväll? :)

2012-08-08 @ 21:42:13
Skriven av: Anonym

Jag älskar din novell!! Du är grym på att skriva! Jag fattar inte hur man kan va så bra! Man vi inte sluta läsa, man vill bara fortsätta hela tiden! ÅÅÅ alltså jag älskar novellen jag kan inte förklara hur bra du är! :)

2012-08-08 @ 21:43:32
Skriven av: Josefine

Så jädra bra! Skriv snälla mer!!!! Känner jag desperat efter nästa!!:P

2012-08-08 @ 21:44:04
Skriven av: Becka

Grymt bra!

2012-08-08 @ 21:57:52
URL: http://beckagoesrandom.blogg.se
Skriven av: Erica

Mackan!!!! Omg hahahhahahahahajah!!!

2012-08-08 @ 21:58:28
URL: http://ericananny.blogg.se
Skriven av: Ebba

Haha, grymt kapitel! :)<3

2012-08-08 @ 23:00:43
URL: http://twitter.com/JerrysBitch
Skriven av: elena

super bra

2012-08-09 @ 00:00:59
Skriven av: Jenny

Awesome!! Det blir bara bättre och bättre!!
Längtar till nästa kapitel!! <3

2012-08-09 @ 00:25:16
Skriven av: Anonym

Älskar den här novellen och du har bara skrivit nio kapitel än så länge.. Men älskar den hoppas de kommer ett till snart!! :)) <3

2012-08-09 @ 01:04:11
Skriven av: Anonym

De är jag ovan också men ville bara säga att älskar att hon är sådär kaxig emot han och han är ja som han är just nu' :))

2012-08-09 @ 01:11:14
Skriven av: m.

awesomesauce, loveit. :*

2012-08-09 @ 09:15:43
Skriven av: Fanny

Jättebra! :'D

2012-08-09 @ 10:14:04
Skriven av: Felicia

Azeem!
Ska nog väcka dig nu btw, coz now I want breakfast!

2012-08-09 @ 10:22:07
URL: http://specialnovells.blogg.se/
Skriven av: simpleaswords.blogg.se

Länkbyte? :D <3

2012-08-09 @ 12:28:06
URL: http://simpleaswords.blogg.se/
Skriven av: Felicia

Åhh, gulligt det där med toffsen o allt ^^ Haha, älskar mackan i ansiktet också ^^ och så ja.. allt helt enkelt!! Skiitbra tjejen!!

2012-08-09 @ 17:23:01
URL: http://inspodaily.blogg.se/
Skriven av: Anonym

Snälla det måste komma ett till kappitell idag för jag har längtat som en galning!

Svar: ååh! bara för att du har längtat så mkt så ska jag försöka. :) har inte börjat skriva än, men jag kanske kan få ihop ett kort.
Linn Halldin

2012-08-09 @ 21:13:38
Skriven av: Cissi

Förlåt för att jag nt kommenterat tidigare försöker bli bättre på det :) skitbra iaf! Längtar efter nästa :)

2012-08-10 @ 09:36:50
URL: http://adarkstory.blogg.se

Ditt Namn:

Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (Publiseras Ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback