Between Heaven And Hell - Kapitel 13

PREVIOUS:    ”Lyssna” insisterade hon innan hon gick, jag spände öronen och mycket riktigt hörde jag hur en motor gjorde sitt sista brummande innan den stängdes av. Med glada, skuttande steg gick jag bort från träningsarenan innan jag rundade garaget och kom fram till framsidan.

   ”Justin!” ropade jag och han vände sig fort om, han sken upp i ett stort leende vid synen av mig och styrde sedan steg mot mig istället för vår ytterdörr.

   ”Hej!” sa han glatt när vi möttes på mitten. ”varför är du så smutsig?” frågade han sedan och såg roat på mig. ”är det där blod!?” utbrast han innan jag hann svara på hans första fråga och han rynkade pannan medan han såg bestört på mig.

 

 

”Vad?” frågade jag och såg ner på min kropp, min vita tröja var täckt av bruna smutsfläckar och blodstänk som antagligen kommit från Thunder. Febrilt letade jag i hjärnan efter en bortförklaring.

   ”Ehm… jag och Faith brottades lite, du vet som den dagen du var här för första gången” han nickade. ”och ja… han råkade komma åt min näsa och jag blödde lite näsblod” avslutade jag och ryckte lätt på axlarna. ”men jag är okej!” sa jag fort när jag såg hans oroade ansikte.

   ”Kom, jag måste duscha bort all smuts” jag grep tag i hans hand och drog med honom in i huset innan han hann säga något. Väl uppe på mitt rum gick jag bort till mitt badrum medan Justin satte sig på sängen. Jag tog av mig kläderna och tog en snabbdusch, tvättade bort alla smuts och svett från kroppen. Jag skruvade av vattnet och klev ur, jag tog tag i en handduk och torkade bort vattnet från min kropp innan jag styrde stegen mot dörren.

   Jag stannade till precis innan jag var på väg att öppna dörren för att gå till klädkammaren, jag var naken… skulle det vara ett problem för honom? Då jag hört att människor inte var lika självsäkra med sina kroppar och inte lika villiga att visa sig nakna. Borde jag ha handduk kanske? Jag stod fundersam en stund innan jag ryckte på axlarna och drog till mig en handduk, slarvigt virade jag den runt kroppen och höll upp den med en arm. Jag drog sedan ner handtaget och gick ut i rummet.

 

 

Justins Perspektiv. 

Jag hörde hur vattnet sattes på inne i badrummet och kände hur nervositeten växte inom mig. Jag visste att det jag skulle fråga var tidigt, men jag kunde inte låta bli. Om hon sa nej, var det en bekräftelse på att känslorna från hennes sida inte var lika starka som mina. Om hon sa ja… Jag sprack upp i ett stort leende av tanken och kände fjärilarna i magen.Jag hade aldrig känt såhär för en tjej förut, aldrig. Inte efter såhär kort tid av bekantskap.

   Vattnet i kranen stängdes av och paniken grep tag i mig, tänk om hon säger nej!? Mer hann jag inte tänka över innan dörren till badrummet öppnades och det som steg ur fick min haka att falla och mina ögon att bli stora som tefat. Deztiny hade en kort vit handduk slarvigt virat runt kroppen, hennes svarta hår var blött och det droppade några få vattendroppar ner på golvet.

   Min blick vandrade över hennes kropp, de långa benen, brösten som knappt skymdes bakom handduken och tillslut upp till hennes ansikte. Hennes blå ögon var riktade mot mig och jag samlade mig fort med en harkling, det hettade i ansiktet samtidigt som jag såg ner i mitt knä. Ett lågt fnitter hördes från Deztiny och det hettade om omöjligt ännu mer på mina kinder.

   ”Jag menade inte…” började jag mumla men hon skrattade igen och ur ögonvrån såg jag hur hon öppnade en annan dörr intill ett klädutrymme. Hon fick på sig underkläder innan hon släppte handduken på golvet. ”Deztiny-”

   ”Vill du följa med mig till sjön som ligger här i närheten, jag har inte varit där än?” avbröt hon.

   ”Ehm… visst” svarade jag och hon skuttade glatt ut ur klädkammaren nu iklädd ett par korta jeans shorts tillsammans med en magtröja som visade hennes förvånansvärt bruna och vältränade mage. Återigen kände jag hur jag tappade hela ansiktet och blev sittande stirrande på henne.

   ”Justin?” frågade hon och knäppte mig fingrarna.

   ”Ja. Ja!” utbrast jag och hoppade fort upp ur sängen och gick mot luckan.

 

 

Sunshines Perspektiv. 

Jag hörde hur de gick uppför trappan innan de försvann upp till Deztinys rum.

   ”Okej, vad är det frågan om Sunshine?” frågade Summer oroat.

   ”Jag börjar bli lite oroad över det där” sa jag och nickade uppåt. "först trodde jag att det var ofarligt men..."

   ”Vad menar du?” frågade Sterling förvirrat. ”hon har skaffat sig en vän, det är väl trevligt. Ni harju  aldrig gjort det”

   ”Men jag tror snart att det ligger på en högre nivå än vänskap” sa jag och såg menande på dem. ”dessutom såg ni inte Deztinys reaktion?” frågade jag dem båda och jag såg nästan hur det tändes lampor i deras huvuden när det gick upp för dem vad det var jag pratade om.

   ”Oh” sa Sterling. ”men hon kanske bara har en liten förälskelse, jag menar hon har ju aldrig varit med andra killar än Faith, Thunder och Blue förut” fortsatte han en aning tveksamt.

   ”Tyvärr, tror jag att detta kan handla om mer än bara en förälskelse. Hon skulle aldrig reagera sådär häftigt över något obetydligt” sa jag självsäkert.

   ”Tror du dem är?” frågade Summer och såg förvånat på mig, jag ryckte på axlarna.

   ”Jag har ingen aning, jag vet inte om det bandet finns till människor” sa jag osäkert.

   ”Tja, det återstår väl att se” sa Summer fundersamt med ett oroat ansiktsuttryck.

 

 

Justins Perspektiv.

Deztiny hade först tagit ledningen genom skogen innan jag hade snabbt sett till att gå bredvid henne, tysta hade vi gått men inte i en pinsam tystnad. Mer som om att vi båda var för upptagna av våra egna tankar för att orka lägga energi på att skapa en konversation.

   En sval bris fläktade mitt ansikte och då och då såg vi hur små ringar bildas på vattenytan då en fisk simmade upp för att ta något som den trodde var mat. Vattnet låg annars stilla, hela stället var tyst och stilla förutom vinden som rasslade i trädens blad. Vi satt bredvid varandra på träbryggan och såg ut över vattnet, fortfarande i tystnad.

   ”Deztiny” sa jag försiktigt och hon vände genast huvudet mot mig med en frågande blick. Jag såg tillbaka på henne och kom återigen av mig, tappade modet så fort jag såg in i hennes fängslande ögon.

   ”Ja?” frågade hon tillslut och jag svalde.

   ”Jo, jag…” började jag om på nytt. ”jag undrar…” hon nickade uppmuntrande på huvudet.

   ”Ja?” frågade hon igen.

   ”Skulleduviljagåpåendejtmedmig?” frågade jag fort, antagligen för snabbt för hon såg fortfarande ut som ett frågetecken innan hon skrattade.

   ”Vad? Jag hörde inte ett ord utav vad du just sa” sa hon och jag suckade lågt över att behöva upprepa det som var så svårt att säga.

   ”Skulle. Du. Vilja. Gå. På. En. Dejt. Med. Mig?” frågade jag nu jättesakta och hon gick från road till förvånad. Jag såg osäkert på henne.

   ”En dejt?” frågade hon och jag såg hur hon tänkte hårt, på sitt svar? ”visst” svarade hon tillslut. ”det kan bli intressant, har aldrig varit på en förut. Vad det nu än är” sa hon och jag gick från lättad och lyckligt till chockad och förvånad.

   ”Vad!?” utbrast jag. ”aldrig?” frågade jag och hon skakade på huvudet.

 

”Vad gör man på en dejt?” frågade Deztiny fundersamt när vi var tillbaka vid deras hus och vi var på väg bort mot min bil.

   ”Man brukar oftast gå ut och äta och sedan är det upp till en själv vad man vill göra sedan” svarade jag och log mot henne. Hon log tillbaka och vi stannade vid bilens motorhuv.

   ”Jaha, när händer den här dejt då?” frågade hon sedan och skrattade.

   ”Kan du imorgon kväll?” frågade jag och hon nickade glatt. ”bra, då säger vi imorgon. Jag kommer och hämtar dig vid sju” sa jag och gav henne sedan en kram innan jag gick fram till förardörren. Deztiny började backa bort mot ytterdörren medan jag körde bort från deras uppfart och ut på vägen. Med ett stort segerleende körde jag bilen mot mormor och morfars hus, YES!

 


 

hahahaha, gullegull. the love birds ska på en liten date tsm. hur tror ni det går? och vad var det Sunshine pratade om? vad tycks? kommentera! ♥


Skriven av: Kottankan

Grymt Linn!!!! Och du hade med det som vi pratade om!! ;) det blev jättebraaaaa!!!!

2012-06-10 @ 22:35:26
Skriven av: Ebba

OMFG!!! Vill ha meeeeeer!! Vill veta om deras date ;)

2012-06-10 @ 22:55:40
Skriven av: Becka

Grymt bra!

2012-06-11 @ 11:20:16
URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/
Skriven av: Felicia

Dem är säkert sådana där själsfränder eller vad man ska kalla det ^^ 99.99% säker på att det är det!!

2012-06-11 @ 16:03:11
URL: http://justindbnoveller.bloggplatsen.se
Skriven av: Jennie

håller med felicia, det är säkert det! ;)



superbra kapitel!

2012-06-11 @ 17:00:40
URL: http://myjustindrewbieberstory.blogg.se/
Skriven av: Anonym

ASSSSSBRA :D

2012-06-11 @ 18:24:33

Ditt Namn:

Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (Publiseras Ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback