Between Heaven And Hell - Kapitel 14

PREVIOUS:    ”Man brukar oftast gå ut och äta och sedan är det upp till en själv vad man vill göra sedan” svarade jag och log mot henne. Hon log tillbaka och vi stannade vid bilens motorhuv.

   ”Jaha, när händer den här dejt då?” frågade hon sedan och skrattade.

   ”Kan du imorgon kväll?” frågade jag och hon nickade glatt. ”bra, då säger vi imorgon. Jag kommer och hämtar dig vid sju” sa jag och gav henne sedan en kram innan jag gick fram till förardörren. Deztiny började backa bort mot ytterdörren medan jag körde bort från deras uppfart och ut på vägen. Med ett stort segerleende körde jag bilen mot mormor och morfars hus, YES!

 


 

 

 

Deztinys Perspektiv. 

”Sunshine!” skrek jag genast i vild panik när jag klev in genom ytterdörren igen. Justins bil nu långt bort och tankarna om morgondagen verkligen satt sig i mitt huvud. 

   ”Vad? Vad har hänt? Har du gjort dig illa?” frågade hon bestört och stirrade på mig då jag kom rusande in i köket.

   ”Va? Nej, nej. Jag mår bra, jag har bara panik!” utbrast jag och hon såg lättat men oförstående på mig.

   ”Vad är problemet?” frågade hon.

   ”Jag måste köpa en klänning” svarade jag och hon såg om omöjligt ännu mer förvirrad ut.

   ”För vaddå?” frågade hon.

   ”Justin frågade mig…” började jag säga innan jag fnittrade. ”… på en dejt” Sunshine såg chockat på mig innan hon sken upp i ett stort leende.

   ”Vi åker tidigt imorgon bitti” sa hon och blinkade mot mig, jag pep lyckligt till innan jag sprang bort till trappan för att ta mig upp till mitt rum.

 

 

Justins Perspektiv. 

Trött låg jag på sängen och tittade runt lite på Twitter via min telefon. Morgonsolen lös in genom glipan mellan väggen och gardinen och gav rummet ett svagt sken. En massa fans hade skrivit flera mentions om hur mycket de älskade mig eller hur mycket de längtade tills jag var tillbaka på banan igen efter min lilla semester.

   ”Justin!” hörde jag min mamma ropa och jag kunde inte låta bli att stöna, tonfallet hon använde sig av varnade mig alltid för att det var något jobbigt hon ville att jag skulle göra.

   ”Ja!?” ropade jag tillbaka och snart hörde jag tunga steg i trappen innan min sovrumsdörr öppnades.

   ”God morgon gubben” sa hon vänligt och klev in i rummet.

   ”God morgon mamma” svarade jag med ett litet leende. ”vad vill du att jag ska göra?” frågade jag och höjde på ena ögonbrynet. Hon såg oskyldigt på mig men jag såg menande på henne och hon skrattade.

   ”Du skulle behöva städa ditt rum” svarade hon och såg runt på golvet.

   ”Nej” stönade jag och vände mig mot mobilen igen, ur ögonvrån såg jag hur mamma la armarna i kors medan hon tänkte genom en taktik som skulle få mig att städa vare sig jag ville eller inte. ”vad du än tänker så kommer det inte fungera” varnade jag.

   ”Så det säger du?” frågade hon med en självsäker ton.

   Jag såg upp på henne, hon stod fortfarande med armarna i kors över bröstet och med ena ögonbrynet höjt. Vi såg extremt lika ut när vi båda stod på detta viss, nästan skrämmande lika. För ett ögonblick blev jag tveksam då hon såg ut att ha hittat på något riktigt listigt.

   ”Om du inte städar” sa hon och gjorde en liten cirkel med fingret ner i golvet för att demonstrera röran. ”så ringer jag och avbokar din date med en viss Deztiny Hastings” med stora chockade ögon såg jag på henne.

   ”Du skulle aldrig-” började jag.

   ”Det skulle jag visst det” sa hon samtidigt som hon tog ur sin telefon ur fickan. Hon låste upp den innan hon satte det till örat. ”ja hej Deztiny, det här är Pattie, Justins mamma”

   ”Okej, okej! Vart är dammsugaren!?” skrek jag högt och slängde mig ur sängen.

   ”Vi hörs senare mamma” hörde jag mamma säga i telefonen innan hon la på. Återigen såg jag chockat på henne. ”jag är en ganska effektiv mamma, inte sant” sa hon och viftade med telefonen under min näsa och jag gick moloken efter henne för att hämta dammsugaren.

 

 

Deztinys Perspektiv.  

”Vad tycker du om den här då?” frågade jag trött och drog bort förhänget som skilde mig i provrummet ifrån resten av affären.  Jag hade prövat flera olika klänningar men alla hade Sunshine sett nackdelar i eller så hade jag tvärvägrat att ha på mig då den antagligen var ful eller inte min stil.

   Nu hade jag fått på mig en axelbandslös, svart klänning den satt slickad mot min kropp och räckte mig till ungefär mitten av låren. Överdelen hade en hjärturringing och prydes av svart spets. Den var vacker. Sunshine såg upp från modemagasinet i sina händer och lät blicken svepa över min kropp.

   ”Du är jättevacker” sa hon tillslut. ”den är super snygg, framhäver dina kurvor. Jag log nöjt mot henne och snurrade framför spegeln.

   ”Bra, för nu kräks jag av den här affären och skulle slita håret av mig om jag behövde pröva ännu en klänning” sa jag och gick in i provrummet igen. Jag hörde hur Sunshine skrattade roat utanför.

   Fort bytte jag om till mina svarta jeans, ljus bruna tröja och mörkröda pumps. Jag drog på mig den svarta skinnjackan innan jag grep tag i min väska, kastade en sista blick på mig själv i spegeln och tog tag i galgen med klänningen innan jag gick ut ur provrummet.

   ”Är du klar?” frågade Sunshine och jag nickade glatt innan vi gick bort till kassan för att betala.

 

 

Sunshine lockade den sista locken innan hon nöjt granskade sitt verk, hon hade lockat hela mina hår i busiga lockar och sminkat mitt ansikte i en naturlig sminkning.

   ”Jag har något annat jag tycker du ska bära, så blir du perfekt” sa hon innan hon gick bort till min säng. Hon öppnade en smal låda och tog ur något innan hon kom tillbaka till mig. Hon bad mig sträcka fram armen innan hon la ett vacker armband runt min handled. Med stora ögon granskade jag armbandet som glittrade på min arm innan jag försiktigt rörde diamanterna med fingertopparna. Fort ställde jag mig upp och gav henne en kram, hon la med ett skratt sina armar om mig.

   ”Det är perfekt” sa jag vid hennes öra och jag kände hur hennes hand smekte över min rygg.

   ”Deztiny, han är här nu!” hörde jag Sterling ropa och jag släppte fort taget om Sunshine.

   ”Oh my…”

 


 

fick bli ett kort mellankapitel för jag ville ge er ett eftersom det inte kommer komma upp något på de två dagarna framöver. för imorgon har vi bal på min skola.. YEY! (inte så värst va!?) nej, men det kommer nog bli kul o på onsdag har vi skolavslutning o på kvällen ska klassen hitta på ngt så då hinner jag inte skriva men på torsdag då kör vi igång igen! :D vad tyckte ni? hur tror ni Justin reagerar på Deztiny? hur går det med daten? KOMMENTERA! ♥

 


Skriven av: Kottankan, eller varför skriver jag så hela tiden? För att jag tycker jag är orginell ofc :P ♥

Skitgrymt supermega braaa! Önskar jag inte kommer missa dem som kommer upp i veckan, om det kommer några, fast jag missar dem ju inte, men jag missar dem färska... Haha, men iaf, grymt! Blir så nyfiken på det du skrev förut ;) ♥

2012-06-11 @ 22:41:02
Skriven av: Johanna

AWWWWESOME, I LOVE IT :DD

2012-06-11 @ 23:24:29
URL: http://byjjohannaa.blogg.se/
Skriven av: Jennie

OHERRE VAD BRA!

2012-06-12 @ 07:34:44
Skriven av: Becka

Grymt bra!

2012-06-12 @ 16:20:09
URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/
Skriven av: hippie hannah

asså deras familj e ju sååå mysig! och hon och justin e supersöta tillsammans xP

2012-06-14 @ 17:39:47

Ditt Namn:

Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (Publiseras Ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback