Kapitel 62 - This Is All My Fault - Part 1

”he already knows, everybody knows” sa hon när hon måste sett paniken i mina ögon. 

”I had to tell them” la hon sedan till. 

”well, who was it then? Who is A?” frågade jag henne och förtvivlan sköljde genast över henne.

”that’s the thing, we don’t know. Only you know and you can’t remember” svarade hon. 

Jag stirrade oförstående på henne tills det gick upp för mig, jag hade äntligen fått reda på vem min galna stalker var, vem det var som ville döda mig så desperat och så lyckas jag göra mig fri från A’s klor. För att sedan bli överkörd och tappa minnet från hela händelsen och A blir lika anonym som den alltid varit. 

 


 

”Justin, babe. I will not die under those few hours you go home to get some rest” tjatade Olivia. 

”I’m more concerned that you will die from exhaustion” sa hon sedan och la huvudet på sned innan hon skrattade. Jag himlade med ögonen åt henne. 

”yeah, yeah” mumlade jag, två dagar hade passerat sedan hon vaknat upp och verkade ha totalt förlorat minnet från hela kidnappning. Vi hade hoppats att så fort hon vaknat kunnat berättat vem A var så vi kunde sätta människan i fängelse. Men icke sa Nicke. 

 

Tumblr_lvqvwdwi1h1r0bsxso1_500_large

 

Jag reste mig från fåtöljen jag suttit på och gick fram till henne i sängen.

”you are going to be okay then?” frågade jag och såg allvarligt ner på henne, nu var det hennes tur att himla på ögonen.

”yes, I’ll be just fine. I’ll probably sleep as well” svarade hon och såg uppriktigt på mig.

Jag log snett innan jag böjde mig ner och kysste henne, hon besvarade fort kyssen och la en arm runt min nacke. 

”god, I have missed those lips of yours but now you need to go home and sleep” sa hon och puttade mig löst bakåt, jag skrockade lågt. 

”I have missed yours too” svarade jag medan jag gick mot dörren. ”I will see you in a couple of hours, okay?” hon nickade roat och vinkade. 

 

*

 

Tröttare än jag trodde kollapsade jag på sängen så fort jag kom hem och hann inte ens släcka lampan innan jag somnade. Med en gäsp vaknade jag flera timmar senare, jag sträckte på mig och satte mig upp. Jag gnuggade mig trött i ögonen och reste mig från sängen för att ta en snabb dusch. Jag bytte kläder och gick ut i köket när min mage kurrade högt.

Mamma hade åkt hem till sig och Chaz, Ryan och Chloé hade tagit flygen hem för att inte missa för mycket i skolan. Victor, Stan och Kajsa var troligen ute och åt eller så var dem fortfarande kvar på sjukhuset för att hålla Olivia sällskap. Jag öppnade kylskåpet och drog fram rester som jag sedan värmde i mikron. Medan jag väntade på att maten skulle bli klar satte jag mig vid barbordet och nynnade lågt, mobilen vibrerade till i min fickan. Fort drog jag fram den och öppnade meddelandet. Smset kom från någon okänd och det var enbart en länk.

Tveksamt klickade jag på länken och såg hur telefonen laddade en sida för någon tidning och snart stirrade jag på en artikel. 

 

”so this is the result you become when you date Justin Bieber. Doesn’t look so welcoming to me...” 

 

Flertal bilder på Olivia när hon kom gående på gatan på väg mot mitt hus fanns på sidan och sedan en lång text där personen förklarat vad som hänt och sedan rabblat hur farligt det verka vara att dejta mig. 

 

”should Justin Bieber be allowed to date if this is how the girls end up? Blue like a blueberry, broken ribs and memory loss. I think he should stay away from Olivia Frid from now on, he has done enough damaged to that poor girl” 

 

Jag klickade genast bort sidan och hörde inte ens hur mikrovågsugnen pep över att den var klar.

Detta var precis vad jag hade fasat för, tänk om det hela var mitt fel... Att A skadade Olivia på grund av mig. Ännu en gång vibrerade min telefon till.

 

Från Okänd:

”you should leave Olivia alone, this whole kidnapping thing is all because of you. 

How can you live with yourself?”

 

Tillsammans med texten kom ett videoklipp, skärmen vart mörk innan jag såg ett vitt rum. I mitten satt Olivia fastbunden på en stol, på en varsin sida av dörren stod två män, stora muskler pryde deras överkroppar medan deras ansikten förblev uttryckslösa. Framme vid Olivia stod en person, skärpan hade suddats ut så jag varken kunde se om det var en tjej eller en kille. 

”so it’s about the fame?” frågade Olivia och hon såg äcklat upp på personen.

”maybe... doesn’t it feel good to have a boyfriend that can give you all that you point at. Feel special because he choosed you among all the other girls in the world?” rösten till person hade även blivit förvrängd och den lät enbart robotaktig. 

”do you really think I started dating Justin because he’s a huge pop star. If you didn’t know, we hated each other the first time we meet” fräste Olivia tillbaka, personen skrattade innan den gick mot dörren. 

”I will send my best to Justin” sa den sedan och vände sig om för att ge Olivia en sista blick.

”are you to much of a chicken to not kill me yourself, you’re going to let this big guys do it for you?”  paniken syntes tydligt i Olivias ögon och hon letade desperat efter en utväg. 

”no, you’re not going to die just yet. This guys are going to make you suffer a bit” svarade personen innan den lämnade rummet, männen drog genast fram olika verktyg och Olivia försökte förgäves ta sig ur stolen.

”please don’t” vädjade hon till männen, men de enbart närmade sig. Jag såg hur Olivia slöt ögonen när ena mannen måttade ett slag och ett skrik lämnade hennes läppar, med fasa satt jag som förstenad och stirrade på skärmen medan männen stod och slog på Olivia. Ett omänskligt skri lämnade hennes läppar innan hon blev medvetslös. Min haka darrade medan skärmen blev svart och böt scenario, Olivia satt nu nerblodad och kämpade med andningen medan hennes huvud hängde ner över hennes bröst.

 

”Justin Bieber the famous heartthrob - more likely the famous lady killer” 

 

Jag stirrade på den vita texten och sedan på bilden som fryst bakom den, Olivia med blodet rinnande ur munnen. Hennes ansikte var blankt av svett och hennes ögon hade förlorat all kämpar glöd. This was all my fault...

 


 


nä, det här är inte bra. eller vad säger ni?? 

Jusin får in giftiga tankar i huvudet o börjar lägga skulden helt på honom själv...

hm... vad tycks?? KOMMENTERA!!!! :DDDDDDDD puss&kram. ♥

 
 

Skriven av: Ebba

Nej din lilla bondläpp det ska inte bli såhär! Jag vet exakt vad som händer härnäst och jag gillar det inte ;) men JÄTTEBRA kapitel :DDDD

2012-11-02 @ 21:49:18
Skriven av: Becka

Grymt bra!

2012-11-02 @ 22:05:32
URL: http://beckagoesrandom.blogg.se
Skriven av: Johanna

Inte schyst att få en att gråta :(
MEEEEN MEEEEEEER :D

Svar: men gumman då! det var inte meningen. :/ hahaahha, tack. :)
Linn Halldin

2012-11-02 @ 22:14:29
URL: http://byjjohannaa.blogg.se
Skriven av: Ewweh

Sjukt bra, älskar din uppdatering så fucking mycke, Och shit, så jävla spännande!! MEERR KVINNA!! skriiiivv :'o

2012-11-02 @ 22:16:32
URL: http://justbiebzz.blogg.se
Skriven av: sara

omb va bra meeeeeeer!!!! :D

2012-11-02 @ 22:31:08
Skriven av: Felicia

Herrejävlar kvinna!! Aaasspännande nu juuu!! Skriv för fan!!!

2012-11-02 @ 22:35:25
Skriven av: Alexandra

Super bra kapitel :D MERA!

2012-11-02 @ 22:47:46
Skriven av: Josefine ! <3

Jävlar va bra meer nu kvinna <33

2012-11-02 @ 22:57:52
Skriven av: Tilda

Åh så spännande!!

2012-11-03 @ 01:46:32

Ditt Namn:

Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (Publiseras Ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback