Kapitel 38 - A Trampolin? - Part 1

 

”so did you get any action in Sweden?” frågade hon sedan busigt och jag gissade att hon sa det på skämt men när jag flackade med blicken och kände hur kinderna hettade var det hennes tur att flämta.

”Olivia Frid, you two totally did it in that hotel room!” nu var det min tur att se att hon höll låg ton. 

”yeah and just like you said, I had a night of perfection” berättade jag och hon skrattade. 

 


 

Tisdagen, den 24:e Juli. 

Två dagar hade passerat sedan jag och Justin kommit hem från vår vistelse i Sverige och vi hade endast fem dagar kvar innan han skulle flyga tillbaka till LA för att återgå till sitt liv som popstjärna. Ensam i köket satt jag och såg ut genom fönstret, vädret var mulet och solen hade gått och gömt sig någonstans. Mamma kom muntert in i köket men några få plagg i famnen, hon och Stan skulle iväg igen. Vart visste jag inte och inte brydde jag mig speciellt mycket heller. 

”har du ringt Chloé, du vet att jag inte vill att du ska vara själv hemma, Lilo” tjatade hon.

Jag suckade, till och med Victor skulle fly huset under mamma och Stans resa och lämnade mig själv i huset vilket mamma genast protesterade för.

”jag ringer nu, okej” sa jag och tog upp min mobil ur fickan, jag öppnade den och gick in på mina favoriter där jag hade dem jag ringer mest sparade.

 


 

 

Jag hade tummen över Chloés namn men ändrade mig sedan och med ett snett leende tryckte jag på Justins namn istället. Jag förde luren till örat och han svarade efter tre signaler.

”hey babe”  hälsade han glatt. 

”hey Chloé” hälsade jag och låtsades att det var hon jag ringde då mamma fortfarande stod i köket och väntade tålmodigt på svaret om jag fick sällskap eller inte.

”ehm... no, I think you have called a little wrong, babe”  svarade han och skrattade. 

”oh, okay I will wait” sa jag och mamma såg frågande på mig. ”she was in the kitchen” inflikade jag åt henne och hon nickade. 

”what’s going on, Lilo?” frågade Justin förvirrat på andra sidan.

”are you alone now? Good, ehm... I was just wondering because my mum and Stan is going away for two to three days and mum doesn’t want me to be alone so would you mind stay here with me? No, Victor is gone too” frågade jag.

”I see what you are doing” svarade Justin på andra sidan. ”of course I will stay with you” sa han sedan och ett stort leende spred sig på mina läppar. 

”great, see you tomorrow then” sa jag in i luren. 

”yeah, love you babe” sa han. ”bye” svarade jag endast och klickade sedan på den avlånga röda luren på skärmen och såg sedan upp på mamma.

”det gick bra” sa jag till henne och hon log genast nöjt.

”bra, Lilo” sa hon innan hon lämnade köket och jag skakade roat på huvudet.

Jag gick in på ”meddelande” och klickade upp min och Chloés konversation.

”if my mum ask you, you’re staying here when they’re gone. <3” skickade jag iväg till henne. 

”ehm... okay, but why am I lying? Or am I going to stay at your place? <3” fick jag tillbaka, jag log snett. 

”sorry, not this time. I invited Justin but my mum thought I called you when I actually called him. =P” 

”aw, that’s so cute. I totally understand! He’s leaving on monday morning right? =(” 

”yeah... but got to go. Talk later. <3” jag hade tagit tillfället i akt att vara ensam med Justin innan han åkte och detta var vad jag kallade ett gyllene tillfälle. 

Jag reste mig från köksstolen och styrde stegen mot trappan och upp mot mitt rum, medan gick jag in på min och Justins konversation. ”love you too <3” skickade jag och log.

 

*

 

”när kommer Chloé?” frågade mamma samtidigt som hon drog på sig sin kappa.

”om en timme ungefär” svarade jag och ryckte på axlarna. 

”okej, gumman. Har ni allt?” frågade hon sedan och omfamnade mig i en kram. 

”ja, mamma vi har allt. Oroa dig inte” svarade jag.

”vi ses på fredag, jag älskar dig gumman” sa hon och kysste min panna.

”det gör vi, jag älskar dig också” svarade jag och vinkade av dem. 

”the dragon has left the building ;)<3” skickade jag iväg till Justin.

”hahahaha, I will be there in 20 min <3” fick jag tillbaka och jag log glatt. Jag gick nynnande in i vardagsrummet där jag kopplade in min MacBook för att sedan sätta på Spotify. Jag skrev in ”Hold Me Now” i sökrutan och klickade på den med Johnny Logan.

Med den här låten hade han vunnit Eurovision Song Contest 1987, både framfördes och skrevs av honom. Låten var jättefin och påminde mig om gamla tider. 

Musik från 60 till 80-talet var också en grej som jag och pappa delade, vi båda gillade att lyssna på det tillskillnad från Victor och mamma. 

”hold me now, don’t cry. Don’t say a word, just hold me now.” sjöng jag med.

Till min förvåning kände jag hur en ensam tår rann från utkanten av mitt ena öga, försiktigt strök jag bort den och lyssnade på de sista melodierna av låten. 

Det knackade på dörren och glatt kom jag på fötterna och sprang ut i hallen, jag nästan slet upp dörren i min iver över att få se hans ansikte, titta in i hans ögon, slänga mig i hans famn. 

”hi” skrattade han vid mitt öra när jag kramade han hårt innan han med mig i famnen gick in i hallen. ”are you okay?” frågade han sedan oroat vilket fick mig att skratta.

”I’m super-duper” svarade jag och han log roat. 

 

*

 

 

”okay, let’s play the 20 question game” föreslog jag medan vi satt i köket med en varsin tallrik med makaroner och köttbullar som vi genom gemensamma krafter lyckats laga. Köket var mörkt, om man bortsåg från stearinljusen som stod på bordet och lös upp våra ansikten. Justin skrattade men nickade. ”you go first then” uppmuntrade han.

Jag tänkte efter och spetsade en utav mina köttbullar med gaffeln.

”what’s the craziest a fan have done?” frågade jag nyfiket. 

Justin skrattade. ”ehm... It was this one time, when I just hade begun my journey and was going around to different radio stations and this was the fourth or fifth station I had been to. So I walked in, at that point I didn’t have any security, and a girl from the other side of the radio station spots me. And she’s like ”omg, is that Justin Bieber? Justin Bieber!” and then she runs full speed, arms out and tackles me! I was small at this point, I was like 3 feet tall and she was like 9 feet tall, she meant to hug me but I falled to the ground... it was crazy” jag skrattade så mycket att tårarna rann när han hade berättat klar om sin upplevelse.

”oh my god” fick jag fram innan jag vilade min överkropp på bordet och Justin fnittra till. 

”okay, my turn” sa han när jag hade lyckats lugna ner mig och satt rakt igen.

”what’s the strangest a guy has ever done?” frågade han och jag tänkte efter.

”oh! I was at a party once with some friends and I accidently bumped into this guy and I apologized and everything. But after that he never felt my side that night, he kept babbling about if I believed in love at first sight, if I had a boyfriend and he even asked if I wanted to marry him. That, my friend, was crazy. Luckily we had Lucas with us so he talked to the guy and eventually he left me alone” svarade jag och Justin såg chockat på mig.

”well, I can’t really blame him for falling in love with you that quickly” smickrade Justin och jag kände genast hur jag rodnade. 

”ehm... Justin, we sort of hated each other when we first met” påpekade jag och han log mjukt. 

”yeah, but I never said that I didn’t think you looked as beautiful as a goddess the first time I met you. You looked delicious” retades han och jag himlade med ögonen. 

”that was not my fault, that bitch pushed me” sa jag och han skrattade.

”well, I’m glad she did” sa han och återigen rodnade jag. 

”okay, my turn” utbrast jag. ”name places you want to have sex at before you die” sa jag och han såg förvånat på mig innan han skrattade till. 

”ehm...” började han tveksamt. ”I don’t really know, have never thought about it actually”

”well, I have” sa jag och han såg återigen förvånat på mig. ”before I die I want to have sex on a trampolin” fortsatte jag.

”a trampolin?” ekade han och jag nickade.

”just imagine, it could be really great or it could turn into a disaster. But even if it turned into a disaster it would still be fun” förklarade jag och han skrattade roat.

”yeah, but wouldn’t it be hard. I mean... Wouldn’t you just bounce around” sa han och skrattade, jag nickade instämmande. 

”probably” svarade jag och åt på köttbullen som jag hade på gaffeln. ”but still, want to do it”

Jag kände Justins blickar bränna mot min hud och jag fick plötsligt svårt att koncentrera mig, jag såg upp på honom genom ögonfransarna och log.

”let’s go then” sa han sedan och reste sig från sin stol, jag såg förvirrat på honom.

”what are you talking about? Where?” frågade jag.

”you have a trampolin in your backyard, am I right?” svarade han och genast växte mina ögon till dubbel storlek. 

”you want to...” började jag.

”why not? As you said, it could be fun and if am ever going to do it. I want to do it with you” sa han och rundade bordet och böjde sig ner för att kyssa mina läppar. 

 

 


 

ahahhahahahaha, hur tror ni det kommer gå på studsmattan?? ;)
vad tycks?? kommentera som änglar o det finns en chans att det kommer ett till ikväll. ♥
kramisar, love to you.  

Skriven av: Jennie

nepp, det är samma inloggning och lösen, tack för att du tar dig tiden! och kapitel är påväg! :D

2012-09-15 @ 21:23:43
URL: http://myjustindrewbieberstory.blogg.se
Skriven av: Lizliz

Meeer!! Du skriver som en gud! som sagt, imponerad!

2012-09-15 @ 21:37:19
Skriven av: Anonym

moooooooooooreeeeeeeee :D

2012-09-15 @ 21:38:41
Skriven av: Anonym

Meeeeeeeeeeeeeeer :D

2012-09-15 @ 21:49:07
Skriven av: Therese

Snälla mer mer mer mer mer!

2012-09-15 @ 21:57:56
URL: http://myworldinmyeyes.blogg.se
Skriven av: Annie

Jättebra, dina noveller är LOVE! <3

2012-09-15 @ 22:09:19
Skriven av: Becka

Hahah, omg. xD
Grymt bra!

2012-09-15 @ 22:10:54
URL: http://beckagoesrandom.blogg.se
Skriven av: Anonym

Meeeeer nuuuuuu snälllllla

2012-09-15 @ 22:21:35
Skriven av: Anonym

Asbraaaa!!!

2012-09-15 @ 22:43:34
Skriven av: Johanna

Ahahahahaha, OMG, jag tänkte helt fel, där! När jag läster trampolin, tänkte jag mig en trampolin som finns i simhallen!!! hahahaha, jag bara, wtf? ha sex där på, okej.... men ja, jag råkade tänka lite fel, och sen när du sa studsmatta så bara, jaha XD hahahaha, jag tnkte bara, damn, this girl really has fantasy! XP

Svar: ahahahahahhahaahahahha! xD skit vad jag skrattade. =P naaaah, inte en sådan där smal trampolin från badhus. hahahahaha! a big, round one. ;)
Linn Halldin

2012-09-15 @ 23:05:47
URL: http://biebsloverss.blogg.se
Skriven av: Amanda

Snälla ett till!!!!!!!

2012-09-15 @ 23:07:21
Skriven av: thessan

love it <3

2012-09-15 @ 23:23:28
Skriven av: Ebba

OMG!! Ingen får komma snälla!!! Då tänker jag INTE KOMMENTERA!

2012-09-15 @ 23:29:45
Skriven av: Nella

OMG ÄLSKAAA XD MÅSTE HA NÄSTA NU!!!!

BTW, vill du ha en trailer till din novell så kika in på min blogg :D

Kraam

Svar: wow, tittade på dem två trailerna du hade i din portfolio. dem är jättebra, om jag skulle vilja ha en trailer till min nästa så skulle jag kunna tänka mig kontakta dig. ;) tack! <33
Linn Halldin

2012-09-15 @ 23:44:01
URL: http://www.trailermaker.blogg.se/
Skriven av: nattha

Meer meer

2012-09-15 @ 23:57:42

Ditt Namn:

Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (Publiseras Ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback