30 - You Wanna Bet?

PREVIOUS:    ”Ja, det gör vi. Puss och kram. Hälsa de andra från mig” svarade jag. 

   ”Det ska jag göra, puss” jag tog bort luren från örat och stängde av samtalet. 

   ”Kan hon inte klä sig normalt åtminstone en dag i alla fall?” hörde jag Mandy säga och jag himlade med ögonen åt dem. Samma sak hela tiden. 

   ”Okej, har ni något ni vill säga. Var inte blyga, säg det till mitt ansikte istället för att viska bakom min rygg hela tiden. Jag tål det, jag har hört det förr” utbrast jag och de såg förvånat på mig. Innan nästan ett slugt leende lades över Danielas läppar när hon bröt sig ifrån sina vänner och tog de få stegen fram till mig.

 


 

”Vi undrar bara varför du behöver klä dig som ett jävla freak slash hora varje dag? Eller se ut som en misslyckad clown i ansiktet, jag menar råkade du landa med ansiktet före i sminklådan i morse eller vad?” hon satte händerna på höfterna och såg ner på mig. Eleverna runt i korridoren hade stannat upp i sina samtal och sneglade mot oss istället. Jag suckade och la armarna i kors över bröstet. 

   ”Jag har väl all rätt att klä mig precis som jag vill, eller hur?” påpekade jag. ”jag menar, det är inte precis som att jag begär att du ska gå klädd som jag gör. Min klädsel är bara ännu ett sätt som jag uttrycker mig på” 

   Daniela himlade med ögonen. ”åh, snälla. Kom inte med 'jag-vill-vara-unik-för-jag-är-så-mycket-bättre-än-alla-andra' talet för det orkar jag inte lyssna på. Det enda jag undrar är om du skulle kunna klä dig normalt för din konstighet gör mig sjuk. Jag är dessutom säker på att jag gör Justin en tjänst också, han är säkert för feg för att säga det till dig att du ser ut som någon man hittat på gatan” jag kunde inte förneka att dem orden gjorde ont i mig. 

   ”Du har ingen aning om vad Justin tycker” fastslog jag. ”och nej, jag tänker inte klä mig 'normalt'. Vad normalt nu än är” Daniela himlade med ögonen och suckade. 

   ”Du har ett perfekt exempel framför dig” sa hon och slog ut med armarna. Jag såg på henne med ena ögonbrynet höjt och såg upp och ner över hennes kropp. Hon hade ljusblå skinny jeans och svarta klackar på fötterna, ett vitt linne tillsammans med en ljusrosa cardigan och hennes jeansjacka över. 

   ”Wow, Daniela. Mamma och pappa måste vara riktigt stolta” svarade jag och log påklistrat mot henne. Enligt mig skrek hennes outfit 'boring!' men det ville jag inte säga till henne. 

   ”Det är dem, tillskillnad från dina skulle jag gissa” mina ögon smalnade och jag kände hur jag ilsknade till. 

   ”Okej, nu räcker det. Raka inte ner på min klädsel för jag bryr mig inte om du hatar den för det viktiga är att jag tycker om den. Dessutom skulle jag aldrig gå runt i något så smaklöst som det du har på dig. Inga färger, ingen utstrålning, nej tack” 

   ”Detta är inte smaklöst, detta är rena märkeskläder” hon såg med en förolämpad minn på mig. 

   ”Wow och detta är second hand” svarade jag och svepte med armen över min kropp. 

   ”Okej, då förstår jag. Du har inte råd med andra kläder så därför får du sy ihop andra kläder och ta på dig vad du än har” nu låg ett nöjt leende på hennes läppar ännu en gång och jag suckade. 

   ”Ska vi slå vad?” frågade jag och hon rynkade på pannan. ”vad då?”

   ”Om jag kan komma och se ut som vilken elev som helst här imorgon måste du klä dig i vad jag än ger dig vid ett annat tillfälle” svarade jag och hon fnös. 

   ”Visst och om inte du lyckas se till att jag och Justin träffas” jag motstod impulsen att morra åt henne men skakade sedan hennes framsträckta hand. Hon log segeraktigt och gick bort till Kristin och Mandy som log lika slugt. 

 

”Du har väl normala kläder, eller hur!?” utbrast Justin på andra sidan datorn, jag skrattade och nickade. Jag hade precis berättat om morgonens event för honom och han hade argt muttrat tills jag kommit till slutet då han suttit tyst. Innan han nästan panikslaget skrikit ut sin fråga. Chaz och Ryan satt med fundersamma blickar på min säng, Bubble låg i Chaz knä och njöt medan han blev kliade bakom ena örat. 

   ”På riktigt?” kommenterade Ryan och jag himlade med ögonen. 

   ”Men herregud, jag har väl precis som alla andra ett par jeans och en tröja” svarade jag och gick bort till min garderob. 

   ”Jag trodde faktiskt inte du hade det, du bär alltid kjol eller shorts” påpekade Chaz och jag stannade upp i mina rörelser innan jag nickade instämmande. 

   ”Bekvämare” kontrade jag och återgick till att söka genom bland alla kläderna. Rummet fylldes utav tystnad och man hörde enbart hur Justin pratade lågt med någon annan vart han än befann sig. Jag drog lyckat ut mina jeans och visade glatt upp dem för killarna. ”se” utbrast jag menande och de nickade imponerat. ”hoppas dem passar fortfarande” Ryan skrattade lågt. 

   ”Är det sant? Går det?” hörde jag Justin säga och jag vände nyfiket huvudet mot honom. Han pratade inte med oss utan någon som stod på andra sidan datorn, han sken som en sol. 

   ”Vad då?” frågade jag nyfiket och gick närmre skärmen. 

   ”Visar sig tydligen att jag kan hälsa på tidigare än förväntat” svarade han och jag sken genast upp i ett liknande leende. 

   ”När?” frågade jag fort och ivrigt.

   ”Tja...” började han och såg ner på sin armbandsur. ”planet går om några timmar, så imorgon” jag såg stumt och överraskat på honom innan jag tjöt till och han skrattade. 

   ”Åh, vad glad jag blir!” utbrast jag. ”jag har saknat dig” 

   ”Hur kan du ha saknat honom när du pratat med honom varje dag?” jag vände genast blicken mot sängen för att ge Ryan blicken, blicken som mycket väl berättade hur dum jag tyckte hans kommentar var. 

   ”Ser det ut som om jag kan röra honom eller?” frågade jag och han skrattade. 

   ”Men babe, jag måste då gå och packa. Vi ses imorgon” 

   ”Gör så, missa inte planet. Puss” han kastade en slängkyss och samtalet avslutades. Jag hade nästan lust att göra en segerdans men lät bli, jag ställde mig istället upp för att leta redan på en 'normal' tröja att ha på mig för morgondagen. 

 

*

 

Håret uppsatt i en hästsvans, naturlig sminkning bestående utav mascara och eyeliner. Den tunt, stickade koftan och de mörk blåa jeansen som blivit något för små men de passade perfekt runt mina former. På fötterna knöt jag på mig ett par bruna Jeffrey Campbell och voila jag var klar. Om detta inte var vad Daniela kallade en 'normal' outfit då vet jag inte vad det är. Tillsammans med Bubble tog jag mig ner till köket där till min förvåning mamma och Jesse redan satt. 

   ”Vad... varför?” frågade Jesse förvånat och granskade mig från topp till tå. 

   ”Jag har ett litet vad med en tjej i min klass som tydligen stör sig jätte mycket på det sättet jag klär mig. Om jag kan gå en dag i ”normala” kläder ska hon klä sig som mig en dag men om jag inte lyckas ska jag se till att hon får träffa Justin” svarade jag och han såg förvånat på mig. Jag klunkade i mig juicen och ställde in glaset i diskmaskinen innan jag tog ett äpple från skålan. ”önska mig lycka till” sa jag skämtsamt och gick ut i hallen. Jag tog min jeansjacka som jag älskade så mycket och virade en halsduk runt halsen innan jag med Bubble efter mig lämnade huset. 

   ”Vi ses efter skolan, Bubble” jag strök honom flertal gånger över pälsen innan jag reste mig och gick mot skolbyggnaden. Jag tog ett djupt andetag innan jag följde med strömmen in. Hoppas detta går vägen...

 


 

hahhahahaha... jag fick en liten "jahopp" känsla nu... =P ehm... men hur tror ni det kommer gå i skolan?? kommer någon ens märka?? vad tror ni Daniela säger?? o JUSTIN KOMMMER! yey, who likes? ;) 

vad tycks?? FORTSÄTT MED KOMMENTARERNA! dem gör mig så glad! :D puss&kram. 


Skriven av: Alexandra

Åhhhh vad GLAD jag blir!! Åh det är så underbart att se att du har släppt en kapitel BOMB! BOOOOM,, jag känner för att hjula... Även fast jag inte kan,, men vi får väl nöja oss med räven kullerbytta... Fast jag vet inte om jag ens kan göra det utan att den blir failad men aja jag får väl prova :),, #Gladtjejhärborta<3

2013-01-13 @ 00:12:50
Skriven av: Alexandra

Mehh åh IPhones och deras rättstavning det ska stå en kullerbytta , inte räven kullerbytta aja jag kanske trök (stav) fel och glömde radera bokstaven.. Aja du fattar anyway hoppas jag :) haha

2013-01-13 @ 00:16:25
Skriven av: Nathalie

SUPERBRA!!! Och kul att Justin kommer också!! :D

2013-01-13 @ 00:22:30
URL: http://justinstoory.blogg.se
Skriven av: Anonym

Omg sjukt bra! Och hon har normala kläder på sig så då ska Daniella gå kläd som penny!! Ååå justin kommer!!!! :)

2013-01-13 @ 00:42:16
Skriven av: Anonym

JUJU BBY! <3 hahaha döör, soo excited! <3

2013-01-13 @ 00:47:53
Skriven av: Ebba

Hahahah normalt är tråkigt... Snälla meeeeer för jag vet vad som händer!!! :)) LOVE IT!

2013-01-13 @ 00:49:39
Skriven av: Becka

Grymt bra!

2013-01-13 @ 00:55:20
Skriven av: Alexandra!

Jätte bra kapitel :D MERAA!

2013-01-13 @ 00:58:22
Skriven av: Ronja

awwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww :D JUSTIN KOMMER OCH NU SKA BITCHEN FÅ SMAKA PÅ SIN EGNA MEDECIN! lol xD

2013-01-13 @ 01:11:33
URL: http://simpleaswords.blogg.se
Skriven av: Ebba

SÅ BRA!!:D MMMEEER!:D

2013-01-13 @ 01:54:05
Skriven av: :)

Neeej! Jag vill läsa mer! Grymt bra!

2013-01-13 @ 08:44:28
Skriven av: Liv

Awesomw

2013-01-13 @ 09:45:56
Skriven av: Anonym

YAYAYYYY AWESOME :D

2013-01-13 @ 09:48:41
Skriven av: Anonym

Jag hoppas att Penny vinner!! Snälla?!?!

2013-01-13 @ 10:42:10
Skriven av: Johanna

Du kan ju inte sluta sådär!!!! Då längtar man ju ihjäl sig till nästa del!!!! :)))

2013-01-13 @ 14:15:10
URL: http://jjohannaaspeteg.blogg.se
Skriven av: Malak

Asså jag dör för din novell, men du kan inte sluta där???? :( vill ha mer när kommer nästa?? :) Justin kommer tillbaka fan va bra hoppas han går till skolan eller nått!

2013-01-13 @ 15:34:01
Skriven av: Josefine

Jag seriöst dör för din novell Linn. Jag villa ha meeeeeeeer!!! Puss :* <3

2013-01-13 @ 16:55:34

Ditt Namn:

Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (Publiseras Ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback