Just An Ordinary Girl - Kapitel 3

 
PREVIOUS: För jag blev alltid så varm när jag sov och kröp ner under täcket. Jag kurrade upp mig i fosterställning och blundade. När jag blundade så kunde jag se Justins ansikte framför mig som log mot mig och hans chokladbruna ögon stirrade rakt in i mina. Sedan sköljdes allt bort ju mer in i sömnen jag kom.
 
 
 

 

Justins Perspektiv:

Äntligen var det över. Jag älskar mina fans men, det kan bli ganska jobbigt att göra en fotografering nästan direkt efter inpå en show. Men det får man ta, det är jag som har valt det här.

"din mamma vill att du äter" meddelade Kenny. Jag såg på min livvakt men också vän och nickade, vi gick genom dörren och bort från rummet. Genom en korridor med en massa dörrar på sidorna som jag ärligt inte visste vart hälften utav dem ledde en.

"jag vill duscha först" sa jag till Kenny som nickade och fortsatte till min logé medan jag gick in till mitt omklädningsrum. 

 

 

Väl ny duschad och påklädd i mjukisbyxor och t-shirt gick jag bort till Kenny, han satt i en utav sofforna i rummet och tittade på en fotbollsmatch. Jag satte mig trött ner bredvid honom i soffan.

"vart är mamma?" frågade jag honom.

"hon är i din buss och packar ihop era saker" svarade han utan att flytta blicken från skärmen.

"okej, vad finns det att äta?"

"mackor… ledsen’’ sa han till mitt besvikna ansiktsuttryck när han sa att det endast fanns mackor. Jag vet inte hur många mackor jag hade ätit idag, fler än man borde äta under en dag. Jag gick dock ändå bort och tog en macka innan jag gick en sväng runt för att se vad alla andra hade tagit vägen. Jag kom ut i arenan och såg att teknikerna var i full gång att fixa om för en annan konsert som skulle äga rum här dagen därpå. Jag såg Scooter längre ner och började gå mot honom.

"vilka är det som ska spela imorgon?" frågade jag honom när han hade kommit inom hörhåll. Han tittade ner på mig, svepte med blicken över mitt ny duschade hår och min halvätna macka innan han log stolt.

"ingen hår föning idag eller?" frågade han och tittade på mitt hår.

"orkade inte" sa jag med en axelryckning. "men får väl sota för det imorgon"

"Mando Diao är det som ska spela" sa han sedan och besvarade min tidigare fråga. Jag höjde imponerande ögonbrynen medan jag smått nickade. 

"ska du också åka hem med Carin eller?" frågade jag honom.

"ja, vi tänkte det. Alla får semester förutom Kenny" sa han och småskrattade. Jag skrattade med honom.

"ja, stackarn. Vet du vart Ryan är?" frågade jag sedan.

"på sitt rum antar jag"

"okej, tack" 

 

 

Jag knackade på hos Ryan men det var ingen som svarade, jag antog att han var ute någonstans med vänner eller så sov han redan. Så jag gick vidare till Allisons rum för att säga hejdå till henne, jag knackade på hennes dörrlist då hennes dörr redan stod öppen.

"hej, Justin" sa hon och log mot mig.

”halloj” svarade jag och gick fram till hennes skrivbord där hon satt och fixade med mitt schema, jag la inte så mycket energi i de där sakerna så jag såg istället runt i resten av rummet. Min blick landade på en stor hög av papper, genast blev jag nyfiken och gick fram till högen för att se att det var alla fans fotona. De gjorde alltid kopior av någon anledning. Jag bläddrade igenom högen i rask takt för att få se alla leende ansikten, det roligaste med kändisskapet var att kunna göra någon så glad genom att bara finnas.

Då såg jag fotot med den speciella tjejen som jag tyckte varit så vacker stannade jag fort. Där stod hon bredvid mig med sitt mörka hår och bruna ögon. Hon hade en gammaldags klädstil, högt i midjan och dr. Martins på fötterna. Jag själv var inte så stort fan av den klädstilen, men på henne passade den perfekt. Hon hade ett varmt leende som jag inte kunde sluta titta på.

"vem tittar du på?" frågade Allison precis bakom mitt öra. Jag hade inte märkt att hon hade smugit upp bakom ryggen på mig vilket fick mig att kraftigt rycka till och fotot åkte ur handen på mig. Jag plockade snabbt upp bilden och log mot henne. Hon log ursäktande tillbaka.

”hon” sa jag och pekade på tjejen.

”söt” kommenterade Allison, jag såg på tjejen igen.

"ja" sa jag med en suck. "men jag kommer nog aldrig att få se henne igen" 

"de kommer och går Justin" sa Allison. "du kommer se fler söta tjejer"

"ja, det tror jag säkert" sa jag och flinade. "men jag vet inte, hon var speciell på något vis. Det var något i hennes ögon"

"okej, dream boy" fnittrade Allison. "men jag tror att din mamma vill åka snart, så du borde gå och göra dig i ordning" Jag la fort ner kortet. 

"ja, just det. Jag kom för att säga hejdå" sa jag och gick fram till henne för att ge henne en kram.

"vi ses när semestern är över"sa jag och hon sa detsamma innan hon bad mig hälsa mamma. Jag gick ut i korridoren med en sista vink för att sedan möta Ryan en bit bort.

"där är du ju!" utbrast jag till honom.

"hey! Hur äre läget?" sa han flummigt. Jag småflinande, Ryan var alltid lika galen och vild. Det spelade ingen roll vilken tid på dygnet det var. 

"jag kom bara för att säga hejdå och vi ses senare" 

"absolut!" svarade han och vi gjorde det speciella handslaget vi hade innan jag började gå mot min logé igen. Bakom mig hörde jag Ryan ropa en sista sak.

"GO HARD!" jag gick skrattande in i min logé där Kenny fortfarande satt men hade nu fått sällskap utav min mamma. Hon tittade upp när hon hörde mig komma in och log brett.

"där är du, vart har du varit?"

"jag sa bara hejdå till Allison, Scooter och Ryan" svarade jag med ett leende.

"okej, så du är redo att åka. Har du ätit?" frågade hon.

"ja, jag är redo. Ja" svarade jag med ett uttråkat ansiktsuttryck som matchade min humör gentemot matfrågan.

 

 

Jag parkerade min Range Rover - som jag hade fått av Usher i födelsedagspresent - utanför vårt hus och stängde av motorn. Väl innanför dörren grep jag tag om min väska och gick raka vägen uppför trappan och in till mitt rum. Jag släppte väska innanför dörren och kollapsade på sängen utan att bry mig om att byta om. För att så fort mitt huvud kom i kontakt med kudden så sov jag.

 


 

Jag hoppas att mitt Justin perspektiv verkade verklighetstroende.
Kommentera !! :)


Ditt Namn:

Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (Publiseras Ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback