2 Worlds 1 Reality - Kapitel 38

Jag såg busigt på Justins ryggtavla och han slog precis tillbaka pingisbollen till Chaz. Jag smög försiktigt upp bakom honom och ställde mig på tå för att komma mer i jämnhöjd med honom.

Jag kastade en blick på Ryan och Paige som såg både roat och förväntansfullt på mig, jag flinade innan jag såg på Justins nacke.

 


 

 

Utan att andas honom i nacken för att han ännu inte skulle märka min närvaro höll jag andan och lät jag mina fingrar krypa över hans ena skulderblad som en insekt skulle göra.

Mitt leende ersattes av chock när Justin inte reagerade som jag trodde, han hoppade till innan han klev åt sidan och försökte få bort vad han trodde var ett kryp från ryggen.

Jag såg förvånat på honom, Paige och Ryan skrattade högt borta på bordet.

”Justin! Justin! Det är ingen spindel!” ropade Chaz och Justin slutade tvärt och andades häftigt, hans ögon var uppspärrade och hans färg ur ansiktet hade försvunnit.

”whata?” frågade jag tyst och såg på honom.

”Justin har fobi för spindlar” förklarade Chaz, Ryan och Paige skrattade ännu mer.

Justin vände blicken mot mig och jag såg hur hans ögon smalnade, jag såg oskyldigt på honom och höjde händerna framför mig.

”nej, vänta nu. Vad du än tänker så, nej!” sa jag varnade men Justin skakade bara på huvudet och började gå mot mig. Jag backade hastigt innan jag snurrade runt och sprang.

Små fnitter slapp ur min mun medan jag sprang bort genom korridoren, jag rundade hörnet och drog sedan upp dörren till mitt omklädningsrum men hann inte stänga för än Justin hade gripit tag i handtaget.

Jag såg på honom med hundvalps minnen men han verkade inte vilja smälta, jag försökte sedan spinga men ett grep runt min midja gjorde att jag inte kom någon vart.

Ena sekunden stod jag upp och försökte komma ur Justins grepp, andra hade vi tappat balansen och föll ner i den lilla kuddhögen jag hade bildat för mindre än en timme sedan.

Jag skrattade under Justin och vände sedan på huvudet för att se på hans leende ansikte, jag slutade sakta skratta och såg in i hans underbara ögon. Jag la en hand om hans nacke och drog sedan ner hans ansikte mot mitt, våra läppar möttes i en mjuk kyss innan jag tryckte mig närmre. Jag la benen om hans höfter och rullade runt för att då hamna på det kalla golvet, utan att avbryta kyssen flätade jag in mina fingrar i hans hår. Hans armar hade lindat sig i ett fast grepp runt min överkropp.

 

 

Jag avslutade senare kyssen för att ta luft och log sedan ner mot honom.

”förlåter du mig?” frågade jag tyst och drog med mina fingrar över hans läppar.

”kanske” svarade han, jag kysste honom snabbt.

”mycket troligt” sa han och jag skrattade innan jag kysste honom intensivt och passionerat.

”definitivt” mumlade han sedan mot mina läppar.

 

*

 

”Paige ska vi visa hur man spelar pingis på riktigt?” frågade jag någon timme senare, Ryan och Chaz spelade just nu medan jag, Paige och Justin satt på bordet och små pratade medan vi ibland tittade på spelet. Paige flinade och reste sig från bordet, jag hoppade glatt av efter henne och Ryan och Chaz höjde på ögonbrynen.

”watch and learn” sa jag innan jag såg på Paige.

 



Paige och Melody var precis som de sa, riktigt grymma på pingis. Melody gjorde en söt liten segerdans när hon vann ännu en poäng och jag log roat.

De fortsatte spela och fick Paige till ett hårt slag som flög över Melodys axel, Melody skrattade av förvåning och gick sedan bort för att plocka upp den lilla bollen igen.

Hon böjde sig ner och stack sin shortspryda rumpa upp i luften och jag hoppades att Ryan och Chaz såg åt ett annat håll då jag hade svårt att flytta min blick från Melodys slanka kropp.

Hon rätade sedan på sig och slängde över sitt långa hår över ryggen och gick tillbaka till bordet, hon skulle serva men det blev sned träff och den studsade in i det lilla nätet. Bollen valde att ligga kvar i mitten av bordet och tjejerna suckade högt. Melody la hela överkroppen på bordet och sträckte sig efter bollen, hon gick sedan lite åt sidan så hon hamnade med rumpan åt det andra hållet.

Hon hann precis få tag i bollen innan hennes urringning visade i stort sett allt hon hade under sin tröja.

Hon log sedan nöjt mot bollen och satte sedan bollen i spelet igen.

 

*

 

Vi stod i den stora ringen och höll varandras händer för att känna gemenskapen. Scooter höll ett utav sina mer allvarligare tal och svepte med blicken över oss. Jag kände hur Melody, som jag fått lyckan att hamna bredvid, sakta flätade samman våra fingrar och ett litet leende spred sig på mina läppar. 
Efter Scooter tog Ryan Good över och man kunde inget annat än att le stort över hans alltid lika galna peptalk. 
"duck, duck, duck, kvak, kvak, kvak, zoom" sa vi medan alla händer var in sträckta mot mitten och höjde dem sedan gemensamt mot taket och alla började klappa händerna. It's showtime!

 


jag vet, jag vet. super duper kort, men det var det här eller inget! ;)

vad tycks?? kommentara nu pussgukor, i looooove you guys.

you are seriously the beeeeest! ♥


Skriven av: Felicia

Just as good as usuallllllllllllllll

2012-04-19 @ 20:49:25
URL: http://storiesbyyme.blogg.se/
Skriven av: Ebba

Meeeeeer!! Hahha jag visste inte att han hade fobi för spindlar!! :D

2012-04-19 @ 21:01:26
URL: http://belibersmile.blogg.se/
Skriven av: Johanna

2012-04-19 @ 21:02:44
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Skriven av: Johanna

GRYMT BRA :D

2012-04-19 @ 21:03:20
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Skriven av: Hannah

Muy bien. Mycket bra. Very good. Apillika sibii. Voasili maiela. Vad tror du att de sista är för språk huh? (ja jag är övertrött) :)

2012-04-19 @ 22:37:57
Skriven av: Alexandra!

Skiit bra! :D mmeerra :)

2012-04-20 @ 14:43:45
Skriven av: madde

seriöst?

DU ÄGER JU TYP AUT ALLA ANDRA NOVELLER!!!!!!!!!!!!

när kmr nästa?????????? plzzz! säg att den kmr snart!

love:)

2012-04-20 @ 16:35:37

Ditt Namn:

Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (Publiseras Ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback