2 Worlds 1 Reality - Kapitel 39

Efter Scooter tog Ryan Good över och man kunde inget annat än att le stort över hans alltid lika galna peptalk. 
"duck, duck, duck, kvak, kvak, kvak, zoom" sa vi medan alla händer var in sträckta mot mitten och höjde dem sedan gemensamt mot taket och alla började klappa händerna. It's showtime!

 

 


 

”hur länge tror du att det här kommer kunna fortsätta?” frågade Paige i mörkret, bussen hade nu åkt från Kroatiens konserthus och vi var nu på väg mot ner mot soliga Grekland.

Resan skulle ta fler dagar än våra vanliga åkturer men det skulle bli roligt, särskilt nu när vi var så många ungdomar som befann sig på bussen.

”jag vet inte, Paige” svarade jag lågt och kände hur min mage knöt sig.

”jag vet inte” upprepade jag, Paige suckade svagt innan jag kände hennes armar runt mig, jag kramade henne tillbaka och log tunt.

”vad som än händer så blir det säkert bra” sa hon, jag nickade och slöt sedan ögonen.

 

*

 

”kan vi inte, snälla, stanna på vid någon strand nu under dagen?” frågade jag bedjande och såg ut genom ett fönster och såg upp på den klarblåa himlen och den strålande solen som bländade mina ögon. Vi hade precis kört in i Albanien och färden fortsatte ner mot Grekland.

”jag vet inte” svarade Maggie tvekande borta från bordet som hon satt vid.

Jag vände huvudet på henne och plutade med underläppen och såg bedjande på henne.

”snäääääälla” sa jag och flätade ihop fingrarna så det såg ut som om jag bad till gud.

”åh, titta inte på mig sådär” sa hon klagande, jag plutade ännu mer med läppen och jag hörde hur resten fnissade svagt åt Maggies situation.

”Scooter!?” ropade hon, en dörr öppnades och ut kom Scooter.

”vad är det?” frågade han nyfiket.

”har vi tid att stanna en kort stund på stranden, jag tror de behöver komma ut lite och få lite färg i ansiktet. Jag menar titta på Melody, hon börjar se ruggigt blek ut” sa hon och svepte demonstrativt armen åt mitt hår. Jag såg ironiskt på henne och alla skrattade återigen, men nu åt min situation.

Så gjorde även Scooter, han skakade roat på huvudet och log.

”en kort stopp skulle vi nog hinna med men inte för långt” sa han och höll upp sitt finger och såg menande på oss, jag stålade som solen sken utomhus och hoppade upp ur soffan.

”nejdå!” sa jag och sprang sedan med Paige efter mig in i vårt rum.

Jag skuttade glatt fram till min lilla byrå som jag hade lagt lite kläder och drog snabbt ut en låda.

Jag drog fram en röd bikini och la den på sängen, bredvid la Paige sin ljusblåa.

Jag drog sedan fram en blårutig skjorta och ett par shorts, jag tog högen av kläder och gick sedan ut ur rummet och in i badrummet. Jag tog på mig den axelbandlösa bikinin och drog sedan skjortan och shortsen på kroppen. Jag satte upp mitt hår i bulle och gick sedan tillbaka till vårt rum.

Jag drog fram min väska och såg till att de olika burkarna låg där så att jag sedan diskret kunde lägga fake huden från näsan i den så att den inte faller av medan jag badar.

Jag log nöjt när allt jag behövde var nerpackat, jag höjde blicken och såg på Paige. Hon såg lika nöjd ut, vi krokade armarna och gick ut till bussens vardagsrum.

 

*

 

 

Sanden filade mina fötter när jag gick och solen brände min hud, jag stannade och släppte taget om väskan och såg på de ljusblåa, turkosa vågorna som slog in på stranden.

”försten dit” sa Chaz till killarna som stod bredvid mig, de såg på varandra innan de slet av sig sina t-shirtar och spurtade ner mot vattnet. Jag log roat åt dem och såg sedan på Paige som stod på andra sidan om mig, hon hade lagt sin väska bredvid min och såg sedan förväntansfullt mot mig.

Jag knäppte av mig skjortan och drog av mig shortsen, jag la dem på min väska innan jag sträckte ner handen i väskan för att gripa tag i den lilla burken. Mycket diskret om det skulle ligga några paparazzis i buskarna så fick jag av lös huden och la den i burken.

Jag rynkade näsan då det var länge sedan jag hade varit utan och det kändes nu obehagligt kallt om näsan, jag stoppade burken i väskan igen innan jag gick tillsammans med Paige ner mot vattnet där Justin, Ryan och Chaz redan simmade.

 



Jag skvätte vatten på Chaz en sista gång innan jag skrattade, jag lät mig själv falla ner i den kalla, men sköna, vattnet. Jag ställde mig sedan upp och såg upp mot vår plats för att se om tjejerna var på väg, jag stelnade till i mina rörelser och höll nästan andan.

Nerför stranden kom Paige och Melody gående, Paige i en ljusblå bikini som passade hennes blonda hår mycket bra och Melody i en klarröd axelbandslös bikini. Bådas höfter vickade mer än vanligt då de klev i den ojämna sanden och min blick vandra som flertal andra gånger över Melodys kropp och jag önskade som vanligt att vårt förhållande var tillåtet och officiellt.

För då skulle jag kunna gå fram till henne, kyssa hennes perfekt formade läppar och linda mina armar runt hennes underbara kropp, känna hennes kropp pressades mot min.

En våg av vatten väckte mig ur mina tankar och jag såg förvånat upp, Ryan skrattade och Chaz pekade tvärt på Ryan som skrattade ännu mer. Fort började jag skvätta tillbaka på honom och kastade ännu en blick på tjejerna som hade kommit fram till vattnet, Melody tog ur tofsen ur sitt hår och lät det falla över ryggen och skakade lite på huvudet innan de sakta började ta sig ut i vattnet.

 

 

*

 

Vi hade länge legat i vattnet, lekt, pratat och simmat omkring innan vi tillslut tog oss upp till våra handdukar igen. Jag hade många gånger låtit blicken fastnat på Melody som ofta mött min blick.

Jag svepte med blicken över hennes vackra ansikte och rynkade sedan obemärkt på panna, det var något som inte stämde. Något med hennes ansikte, jag försökte så diskret jag kunde granska hennes ansikte mer noggrant. Var det något med hennes näsa?

Jag fokuserade blicken och tyckte den hade blivit smalare sen jag hade sett henne i morse.

Jag skakade på huvudet och vände bort blicken, håller jag på att bli galen eller?

Jag satte mig ner på handduken bredvid Melody och Ryan, Melody och Paige hade lagt sig ner på sina handdukar för att få ännu mer färg på sina ben och mage medan Ryan och Chaz satt på min andra sida och pratade om något jag för tillfället inte lyssnade på.

Jag såg ut på vattnet och bländades nästan av ljuset som studsade på vågorna och bildade små kristaller.

”när måste vi vara tillbaka?” Melodys röst bröt sig genom mina tankar. Jag vände mig om och såg ner på henne, hon hade lagt ena handen över sina ögon för att skugga dem från solen.

”runt två har jag för mig Scooter sa” svarade jag, hon nickade svagt och jag såg in i hennes ögon.

Jag lät blicken svepa över hennes käkben och mun för att sedan se på hennes näsa igen.

Nu såg den precis ut som den har gjort sedan jag sett Melody sedan första gången, jag vände bort huvudet från henne och skakade på huvudet åt mig själv.

Just face it, you are turning nuts…




just a normal day at the beach... ;) hehhehe.

hm... Justin började misstänka att hon såg annorlunda ut men insåg sedan att han var galen.

hm... vad tror ni, hamnar han på ett sjukhus för mentalt störda eller inte!? ;) hahaha.

vad tycks?? kom igen, tappa inte kommentarsandan nu!

fortsätt kommentera, ni gör mig verkligen jätteglad när det bara är

ett "BRA, MEEEER!", men det år såklart roligt när ni skriver lite mer utvecklande... men

ni fattar. puss på er. ♥


Skriven av: Felicia

HAHAHAHAHAH!

Älskar näs- grejjjjjen!

Fast det är väl som alltid... Älskar ALLT du skriver och gör, awesome KVINNA! :) <3

PUUSAR!

2012-04-20 @ 22:32:08
URL: http://storiesbyyme.blogg.se/
Skriven av: Yasemin

AWESOME! <3

Du är en gudinna på att skriva noveller helt ärligt, eller iaf enligt mig! :D

Fattar inte hur du gör det, men du bara ÄGER på det! ^^

2012-04-20 @ 22:50:08
Skriven av: Ebba

OMG!! Undra när han får reda på det... Meeeeeeeeeeeer!!

2012-04-20 @ 23:11:17
URL: http://belibersmile.blogg.se/
Skriven av: Alexandra!

Meeerrr! skit bra :D

2012-04-20 @ 23:12:27
Skriven av: Alexandra

hoppas han inte blir sur när han kommer på det :(

2012-04-20 @ 23:23:23
URL: http://nnovels.blogg.se/
Skriven av: a

2012-04-21 @ 00:06:32
Skriven av: agnes

2012-04-21 @ 00:06:41
URL: http://h
Skriven av: agnes

hey, förlåt för de tidigare störda kommentarerna jag råkade skicka :S men också för att jag har varit lite lat och inte orkat läsa hele din novell från början, så min fråga: vad menar du med näsan, har hon något extra skin eller? :S förlåt igen :P

2012-04-21 @ 00:08:17
URL: http://justindbiebstories.blogg.se/
Skriven av: Hannah

nöjer mig med ett språk nu, som dessutom existerar: Mycket bra! keep up the good work!

2012-04-21 @ 00:10:23
Skriven av: Hannah

vänta...det där blev ju två språk...I'm sorry that I lied to you! I hope you'll forgive me!

2012-04-21 @ 00:12:46
Skriven av: Erica

1: HAHAHAHAHAHA Hannahs kommentarer Hahahahahahah!!

2: Justin kommer flippa när han får reda på det!!

3: mer.

4: nu!

2012-04-21 @ 00:56:54
URL: http://ericananny.blogg.se/
Skriven av: Emelie

Mer nu kvinna!!!

Your awsome!! :D

2012-04-21 @ 01:22:12
URL: http://justtwitter.blogg.se/
Skriven av: Anonym

jag har börjat på ny JB novell kika gärna in och säg vad du tycker om den :)

2012-04-21 @ 02:25:10
URL: http://mystoorie.blogg.se/
Skriven av: madde

galet bra, som alltid!(y)

haha, men kmr hon berätta för honom? elr han ksk tar reda på de själv?

ELR VÄNTA!!!

säg inget!!!!!!

2012-04-21 @ 14:56:28
Skriven av: Hanna

ååh kan inte vänta tills när hon berättar för honom!! vill sååååhär gärna läsa hur du löst det !! pusss

2012-04-22 @ 11:02:24

Ditt Namn:

Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (Publiseras Ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback