Between Heaven And Hell - Kapitel 29

PREVIOUS:    ”Gör du?” frågade jag och såg in i hans ögon, en stund som kände som en evighet såg jag in i hans ögon.

 

   ”Ja, det gör jag” svarade han starkt och jag kände hur jag sprack upp i ett leende. Jag visste redan vad mitt svar var, jag hade älskat Justin sedan i stort sett första gången jag sett honom. Det var oundvikligt för mig att inte älska honom. 

   ”Jag älskar dig också” kvittrade jag innan jag la en hand om hans nacke och drog in honom i en kyss.

 


 

Skolklockans ihåliga ringning ekade genom korridorerna och klassrummen för att meddela det var slut för dagen, jag samlade genast ihop mina böcker och var fort ut ur salen. Jag styrde mina steg mot mitt skåp och log mot Angelica som möt min blick, de hade varit ivriga hela morgon på att få höra smaskiga historier om resan vi varit på. Jag hade berättat att han hade tagit mig till Fantasy Factory och sedan om tigern, deras ögon hade hotat med att ploppa ur sina hålor då jag nämnt tigern och jag hade skrattat roat åt deras miner. Jag la in mitt block och dess tillbehör i mitt skåp innan jag grep tag i min hjälm och nycklar. Jag satte hjälmen under armen medan jag lugnt gick ut ur skolan och bort mot parkeringen där min motorcykel stod parkerad.

   Jag satte hjälmen på sätet för att sedan böja mig ner för att sedan låsa upp den stora kedjan runt framhjulet och öppnade sedan sätet för att lägga ner låset i det lilla förvaringsutrymmet. Väl klar satte jag hjälmen på huvudet och var snabbt ute ur parkeringen och gasade mot hemmet.

   Jag körde in i garaget, parkerade och låset innan jag gick mot huset. Till min förvåning var huset tomt och tyst. Konstigt då Summer i alla fall brukade vara hemma, jag ryckte på axlarna och njöt en stund av ensamheten och tystnaden men blev oturligt snabbt rastlöst. Jag gick upp på mitt rum och drog av mig jackan och såg ut genom ett fönster.

   Jag transporterade mig upp på taket och stod en kort stund och såg ut över grantopparna, nere på uppfarten hörde jag hur en bil körde upp och antog att det var Sterling med resten som kom hem. Då jag inte orkade hälsa på dem lät jag mig själv falla mot marken, precis innan jag skulle slå i backen vecklade jag ut vingarna och sköt som ett skott in i skogen. Planlöst flög jag runt en stund innan jag omedvetet hamnade vid sjön, smidigt landade jag på bryggan och vecklade in vingarna igen.

   Jag såg på det tysta vattnet och lyssnade på vinden som gjorde små rörelser i träden, jag drog av mig t-shirten och släppte den på träbryggan. Jag knäppte sedan upp mina jeans, tog av mig mina skor för att sedan dra av mig jeansen. Jag knäppte upp min bh och la den på resten av kläderna innan jag till sist drog av mig trosorna och dök tyst i vattnet.

 

 

Justins Perspektiv. 

Ryan och Chaz berättade uttråkat om deras skoldag tills de kom till ett bus som de spelat på Mr. Williams, de skrattade nöjt och gav varandra en high five. Det var just i sådana här ögonblick som jag önskade att Scooter aldrig hittade mig på Youtube, när de berättade om de roliga sakerna i skolan som jag absolut inte förstår då det var så interna. Jag skrattade dock roat och log mot dem.

   ”Vart ska vi?” frågade Chaz och såg undrande ut genom fönstret.

   ”Måste bara prata med Deztiny en snabbis” svarade jag, Chaz och Ryan började genast retas med mig och jag såg förvånat på dem men skrattade förläget. ”okej, okej. Sluta!” utbrast jag tillslut när vi körde upp på deras infart.

   ”Vad är det där?” utbrast Chaz och lutade sig fram i sätet för att se bättre ut genom den stora framrutan. Jag klev ur bilen och riktade även min blick mot taket, jag höjde förvånat på ögonbrynen när det för en stund såg ut som en person. Ena sekunden stod den rakt upp, andra föll den och försvann utom synhåll.

   ”Vad i...?” hörde jag Chaz mumla inne i bilen. Jag stod fortfarande med blicken mot taket och försökte klura ut vad i hela friden vi sett stå där uppe.

   ”Stäng munnen, Bieber. Det där uttrycket klär dig inte” häftigt ryckte jag till av förvåning och såg sedan in i Harmonys lika intensivt blåa ögon som Deztiny. Hon log roat åt min reaktion och jag såg nu att resten av hennes syskon klev ur deras bil, följd av Sterling.

   ”Goddag Justin” hälsade Sterling med ett leende och sträckte fram till hand mot mig.

   ”Goddag sir” svarade jag och skakade hans hand.

   ”Letar du efter Deztiny?” frågade han sedan och log menande.

   ”Ja” svarade jag dock något osäkert vilket fick honom att rynka panna, jag såg återigen upp mot taket och ur ögonvrån såg jag hur han följde min blick. ”när vi kom tyckte vi att det stod någon på ert tak men lika fort som vi såg den föll den och försvann” berättade jag och hörde nu hur galet det lät. Jag riktade blicken mot Sterling som om jag förväntade mig att han skulle ha en förklaring. Något som liknade ilska blixtrade till i hans ögon innan han vände sig med ett leende mot mig.

   ”Det var säkert en fågel du såg, det bor jättestora fåglar här i närheten faktiskt” svarade Sterling och jag såg förvånat på honom.

   ”Verkligen?” frågade jag och han nickade.

   ”Men du, jag går in och hämtar Deztiny så… får… jah” babblade han frånvarande innan han med raska steg gick mot dörren.

   ”Okej, det var konstigt” kommenterade Ryan i baksätet, jag nickade svagt instämmande innan jag ryckte på axlarna. En stund stod vi och väntade på att hon skulle uppenbara sig i dörröppningen, men istället gjorde Blue det.

   ”Hon är inte hemma, men hennes saker är det. Ni kan ju testa vid sjön, hon kanske har gått dit!” ropade han.

   ”Tack!” svarade jag och vinkade innan jag satte mig i bilen igen. Jag backade ut från deras uppfart och körde sedan mot sjön, väl framme klev vi ur och gick den korta skogsvägen innan det öppnade upp sig och vi såg det stilla vattnet.

 

"You could try at the lake, maybe she's there" 

 

Jag svepte med blicken över platsen och fann mycket riktigt henne stående på bryggan, iklädd sina trosor och hennes hår klistrat mot hennes rygg. Vattnet droppade om henne och skvallrade om att hon hade badat, med en viss svårighet tack vare sanden tog vi oss bort till bryggan.

   ”Deztiny?” sa jag för att få hennes uppmärksamhet. Med ett stort leende på läpparna vände hon sig om, det jag inte förväntat mig var att hon skulle vara bar på överkroppen. Genast kände jag hur mina ögon växte och hakan hängde av synen.

 

  

Deztinys Perspektiv. 

Det svala vattnet var skönt mot min varma kropp och jag simmade fridfullt runt tills jag tröttnade och simmade fram till stegen, jag klev upp och skakade på kroppen. Jag värmde mig men inte tillräckligt för att bli helt torr, jag tog upp mina trosor från min hög av kläder och drog dem på mig. Jag kramade sedan ur vattnet ur mitt hår med hjälp av händerna och lät det sedan ligga på ryggen.

 

 "Deztiny?"

 

   Jag vände blicken mot vattnet som nu återigen lagt sig tyst och stilla, mina tankar gled in på Justin och jag log av bara tanken av honom. Det hade gått lite mer än ett dygn sen vi setts senast och jag saknade honom redan otroligt mycket. Som om jag kallat på honom sa han mitt namn, utan att tänka mig för då jag inte satt på mig min bh än vände jag mig ett leende mot honom.

   Direkt såg jag hur han tappade ansiktet, till min förvåning stod Chaz och Ryan bakom hans rygg och fick även dem ett identiskt ansiktsuttryck som Justin. Sedan var det precis som om någon slog Justin i ansiktet, han ryckte till och vände sig fort om mot sina vänner.

   ”Ey! Titta bort!” utbrast han högt till dem, även de ryckte till innan de häftigt vände sig om.

   Med blicken ned riktad mot bryggan vände han sig mot mig igen och böjde sig ner mot min kläd hög. Han plockade upp min bh mellan fingertopparna och sträckte fram den mot mig, jag tog emot den innan jag busigt tog ett steg mot honom.

   ”Är du säker?” viskade jag i hans öra och syftade på påtagandet av bh. Jag kunde höra hur hans haka darrade och hans andetag blev hakiga, för att skona honom tog jag på mig bh:n och skrattade lågt. ”kusten är klar, killar” meddelade jag till Chaz och Ryan.

   ”Ehm… hej, Deztiny. Vi… ehm… går till bilen” sa han stressat och kastade en blick mot oss.

   Justin nickade och de försvann med snabba steg bort från bryggan, hysteriskt viskande, medan böjde jag mig ner och tog upp min t-shirt för att snabbt dra den på mig.

   ”Hej” sa jag sedan till Justin som skrattade och la sina armar om min midja och pressade mig mot sin kropp. Jag log innan jag la mina händer om hans nacke och kysste hans läppar. Genast besvarade han den ivrigt och jag kunde känna att ha hade saknat mig minst lika mycket som jag hade saknat honom.

   ”Hej” svarade han när han fick tillfälle att andas. ”jag undrade” började han innan han mjukt kysste mina läppar igen. ”om du är ledig efter skolan på fredag?” fortsatte han, jag tänkte efter en kort stund.

   ”Jag tror jag inte har något planerat, varför undrar du?” frågade jag.

   ”Därför min mamma har tjatat ända sen jag kom hem igår att hon vill träffa dig, dessutom kommer min pappa och småsyskon på besök då” förklarade han och jag såg förvånat på honom. Ville hans mamma träffa mig så mycket? Tänk om hon kommer hata mig!? Tänk om hon tycker att jag inte är bra nog för hennes son? Tänk om hennes pappa, småsyskon kommer hata mig?

   ”Varför ser du så bekymrad ut?” frågade Justin med ett skratt.

   ”Tänk om de kommer hata mig” svarade jag försiktigt och såg på honom.

   ”Hon kommer inte hata dig, hon kommer älska dig” försäkrade han och jag kunde inte undgå att le tunt över hans gulliga ord.

   ”Men okej” svarade jag sedan och ett stort, glatt leende spred sig på hans läppar. Jag fick på mig resten av mina kläder och vi gick hand i hand bort från bryggan, vi sa hejdå. Dock ett hejdå som inte bestod av många ord innan jag gick in i skogen, i hög fart flög jag hem och landade på baksidan. Jag vecklade in vingarna och gick sedan mot köksdörren, jag stelnade till i mitt steg då jag möttes av en arg och ilsken grupp i köket. Sterling, Summer, Sunshine och Thunder stod med armarna i kors och såg på mig när jag kom in genom dörren. Oh boy…

 


 

NAKEN CHOCK O HELA KÖRET! ;) hahahah. nej, men ja. "oh boy" Deztiny nu ligger du risigt till. vad tror ni händer? vad tycks?? KOMMENTERA, PLEASE! :D 


fick en kommentar på förra kapitlet från ngn Anonym som önskade att jag skulle uppdatera bättre, jag önskar oxå att jag kunde uppdatera bättre. att jag kunde ge er 2-3 kapitel varje dag, men det hinner jag tyvärr inte med. dessutom beror det lite på vilket humör jag är på och vad som händer i novell. :) men jag ska försöka bli bättre, jag har redan text till kapitel 30 så jag ska genast fortsätta skriva på det o hoppas att det kan komma upp 2 kapitel till ikväll. om det inte kommer 2 borde det i alla fall komma ett till. :DDDDD 


Skriven av: Becka

Grymt bra!

2012-07-07 @ 20:08:21
URL: http://beckagoesrandom.blogg.se
Skriven av: Erica

HAHAHAHAHAH "är du säker?" hahahah!!!

2012-07-08 @ 01:28:06
URL: http://Ericananny.blogg.se
Skriven av: Ebbis

Fett bra!! Meeeeeeer!! Hahah kan se ryan o chaz miner :))

2012-07-08 @ 14:57:47
Skriven av: Felicia

OMG, SO F-N GOOD!
Har inte kommenterat tidigare på något kapitel, var ju upptagen ;)
Men i alla fal...
OMB, OMB, OMB!!!
På tal om B...
22 april here we freaking come!
Ja, det här spårade lite...
HEJDÅ ÄLSKLINGSBEBISEN! :P
<3
*BELIEVE*

2012-07-08 @ 17:28:38
URL: http://storiesbyyme.blogg.se
Skriven av: Hannah

hahahaha! säger som erica "är du säker?" så klockren kommentar :P

2012-07-21 @ 16:42:49

Ditt Namn:

Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (Publiseras Ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback