61 - You Shine - Part 1

PREVIOUS:    Min blick vandrade fram och tillbaka längst korridoren för att se om det var några andra närvarande, till min glädje kunde jag inte se en själ. Med händerna på hans mage lutade jag mig närmre hans ansikte och skulle precis kyssa honom när mitt namn ropades högt genom korridoren. 

   Skrämt hoppade jag ifrån Justin och såg till höger för att se vem som ropat, först vettskrämd att det var någon annan än mina vänner gick sedan över till lättnad när jag såg att det endast var Avan och Victoria. Dock när jag såg deras ivriga ansiktsuttryck efter information pryde deras ansikten gick den lättnaden över till än mer ’åh-för-i-helvete-då’ känsla. 

   ”Spring, medan du kan” skyndade jag mig att säga till Justin. ”spring!”

 


 

”Tro inte att du kan smita, du kommer behöva prata med oss en gång eller en annan” jag suckade och vände mig om mot Victoria och Avan medan Justin försvann längre ner i korridoren. Jag önskade hemskt gärna att jag hade sprungit med honom, allt för att inte ha den här pinsamma samtalet med dem. 

   ”Snälla... kan vi inte bara skippa det här? Jag-” försökte jag med en vädjande blick mot dem. 

   ”Uh, uh, uh!” sa Avan och viftade med fingret i luften. ”jag vill höra detaljer och inte de mesiga utan de saftiga” jag suckade återigen och la armarna i kors över bröstet. Avan gav mig en menande blick som sa att han aldrig skulle släppa det här för än jag berättade för honom om min natt tillsammans med Justin. 

   ”Okej då!” utbrast jag besegrat. ”vad vill ni veta?” 

   ”Åh, spela inte oskyldig. Vi vet båda mycket väl att ni inte bara kysstes och kallade det en färdig dag. Någon förlorade sitt V-kort... eller ja...” för första gången blev Avan osäker med sin ord, det vanliga självförtroendet fanns inte kvar i hans röst och jag förstod varför. Hur skulle man prata om det här ämnet? Jag föredrog - inte alls. 

   ”Ja, jag förlorade mitt ’V-kort’ och...” sa jag och himlade med ögonen. Jag hade bestämt mig för att Justin var min första, ingen annan. Jay räknades inte, det var enbart brutalt och tvingat medan med Justin så var det av kärlek och genuin lust. Försiktigt sneglade jag på mina bästa vänner och såg deras förstående men ändå retsamma blickar, blickar som fick en häftigt rodnad att spridas över mina kinder. Varför behövde vi prata om det här? 

   ”Och?” uppmanade Victoria. 

   ”Och det var magiskt, fantastiskt, bästa natten någonsin” svarade jag och slog lamt ut med armarna. Menande leenden låg nu över deras läppar då de mycket väl visste vad jag pratade om, speciellt då de var otroligt mer erfarna i just detta område än jag själv. 

   ”Så Justin då? Hur var Mr. Handsome i sängen? Jerry? Är det sant att han är ett vilddjur?” sprutade Avan ur sig och jag öppnade munnen för att ge honom svar men inget kom ur. Va? 

   ”Ehm... jag... vi... nej” svarade jag tveksamt. Avan fick en fundersam blick. 

   ”Kanske han tog det lugnt för att det var din först gång” mumlade han sedan innan han gav mig ett höjt ögonbryn. ”vänta bara tills din guldgruva därnere har vant sig vid mansköttet, då blir det säkert fart i honom. Jag undrar...” åh, herregud. Jag någon få stopp på sexnarkomanen. ”men Jerry då? Ploppade sin ögon ut eller vad?” 

   Jag ryckte på axlarna. ”det var ju inte direkt första gången jag såg den” sa jag innan jag hann stoppa mig själv och spärrade genast upp ögonen i fasa. Åh nej. Nu finns det inget slut för denna tortyr. Victorias mun föll i chock medan Avan flämtade högt för att sedan tjuta till. 

   ”Din lögnaktiga hora!” tjöt Avan till, även om orden han sa var nedvärderande och elaka så var hans tonfall motsatsen. Därför hade jag lärt mig att han aldrig menade orden han sa utan det var bara hans sätt att uttrycka sig i dessa chockerande situationer. ”hur kunde du inte ha berättat? När? Var? Hur?” jag stönade trött. ”spara stönen för Justin, nu! Berätta allt” 

   Jag vände vädjande blicken mot Victoria för att be henne rädda mig från Avan men hon skakade på huvudet medan hennes ögon sken av nyfikenhet och humor. Hon ville veta lika gärna som Avan. 

   ”Vi...” började jag och ryckte på axlarna medan jag kliade mig på armen över den obekväma situationen jag befann mig i. ”vi duschade tillsammans och det var första gången jag såg... ja och det var inte så att... det hände inget. Vi duschade bara tillsammans” svarade jag, i hopp om att de skulle släppa ämnet. Men åh så fel jag hade. Så fort jag hade tystnat skrek deras ögon efter att jag skulle fortsätta. 

   ”Andra gången så... det var ungefär en vecka sedan, i lördags eller söndags. Victoria du vet när du knackade på?” frågade jag henne, hon nickade. ”ja... Justin var där, men gömde sig i badrummet. Vi var precis på väg att... men sedan knackade du och-” nu tjöt Avan högre än någonsin medan han såg ut som en femåring på julaftonsmorgon. Victoria såg mer chockerad ut men jag kunde se en road glimt i hennes ögon. 

   ”Jag tyckte väl att det var konstigt att du bar en morgonrock och såg så lättklädd ut under!” utbrast hon sedan och jag log snett medan mina bästa vänner kvittrade vid min sida. Varför var detta så exalterande? Jag skakade på huvudet för mig själv innan jag lämnade dem bakom mig för att ta mig till matsalen. Dock var de hak i häl med mig och jag kunde höra de diskuterade den nya förändringen. Slut var det med det ständiga tjatet om att jag skulle få lite action i mitt liv eller att jag skulle åka och träffa den där Julio som Avan tog upp i var och varannan konversation. 

 

 

Justins Perspektiv. 

”Visst gör han” ”Absolut, vad kan han ha tagit?” jag skakade på huvudet för mig själv medan jag lyssnade till mina vänners försök till en diskret konversation. Trodde dem verkligen inte att jag skulle höra dem när de satt precis bredvid mig? 

   ”Vad är det? Jag kan höra er vet ni” utbrast jag tillslut och vände huvudet mot dem så jag kunde ge dem en frågande men menande blick. Za tog sig oskyldigt om bröstet men jag höjde endast på ena ögonbrynet för att be honom skippa skiten. 

   ”Det typ lyser bro” sa Alfredo och Za nickade instämmande. Jag endast tittade på dem ett ögonblick innan jag brast ut i skratt. 

   ”Frågan är inte vad jag har tagit utan vad ni har tagit” skrattade jag och återgick till min mat, jag hörde dem muttrade lågt med varandra igen.

 


 

som jag skrev o ni säkert märkte så var det inte alls långt... men efter jag skrev det förra inlägget så kom jag på en idé till en annan novell som jag har på lager. så jag började skriva över den i mina anteckningar, jag har nämligen novellernas storyboard på både mobilen o datorn... så jag skickade den här novellens storyboard från datorn till mobilen, raderade den från mobilen o insåg efter att jag hade skrivit mkt mer i den anteckningen jag hade på mobilen så... nu är allt det borta! där kan ni ju tänka er att jag inte fick lust att skriva sen, är skit arg på mig själv! UGH! 

ledsen för det långa babblet men... vad tyckte ni om kapitlet? vad tyckte ni om deras snack? XP 

VAD TYCKS? BRA/DÅLIGT? KOMMENTERA, KOMMENTERA, KOMMENTERA! ♥ PUSS&KRAM. 

 

min fråga: favorit kapitel hittills? 

mitt svar: jag vill faktiskt inte svara på den här frågan eftersom jag är mer nyfiken på era svar. kram! 


Skriven av: Anonym

Jätte bra ja tror deras mys kapitel sov så sjukt underbara

2014-02-08 @ 22:57:27
Skriven av: Adina

Jag tycker att det var sjuukkkt braaa *-*

2014-02-08 @ 23:07:13
Skriven av: Adina

Jag tycker att det var sjuukkkt braaa *-*

2014-02-08 @ 23:07:15
Skriven av: Emelie

jätte bra :)

2014-02-08 @ 23:15:06
URL: http://storiesaboutjustinb.blogg.se
Skriven av: Anonym

Älskade slutet, det var totally bäst! hah.. gud vad roliga de är.
Svar: Har ju många favorit kapitel.

2014-02-08 @ 23:27:53
Skriven av: Michelle

Jag älskar det :)

Sedan älskar jag alla kapitel men mitt favorit kapitel är 36 :)

2014-02-09 @ 00:49:36
Skriven av: Anonym

haha, älskar Avan och Victoria!!
Riktigt bra kapitel :)

2014-02-09 @ 09:58:11
Skriven av: Elaaa

Jättebra kapitel! Hihi loveu

2014-02-09 @ 10:48:48
Skriven av: Anonym

Älskar alla kapitel!!!!!! 😍😍❤️

2014-02-09 @ 10:52:40
Skriven av: Felicia (du vet hon ditt största fan)

Som att jag kan välja 1 kapitel?!?
Alla är ju så sjukt bra! Känns verkligen som att det skulle kunna hända, även din fantasy var så, vilket ja-säger en hel del om din talang.
Ingenting skrivs på ett orealistiskt sätt, det blir aldrig jobbigt att läsa pga något som känns helt absurt eller så...
LOVE U :*

2014-02-09 @ 11:57:04
Skriven av: Anonym

Vet faktiskt inte, gillar alla kapitel :)

2014-02-09 @ 14:36:23
Skriven av: Celebnovell

Sjukt bra Linn!
Vet inte riktigt, alla dina kapitel är underbara men det är nog 57. ;)

2014-02-09 @ 19:45:30
URL: http://celebnovell.blogg.se/
Skriven av: jbiebznovell

Hej! Vill du göra med länkbyte med mig? Försöker få tillbaka massa läsare nu när jag har startat med en ny novell nämligen :) Har cirka 50 unika läsare om dagen så hör av dig om du är intresserad! :)

2014-02-09 @ 20:59:21
URL: http://jbiebznovell.blogg.se

Ditt Namn:

Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (Publiseras Ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback