56 - Once A Cheater, Always A Cheater

PREVIOUS:    ”Så går ditt förhållande med Justin?” frågade hon plötsligt. 

   ”Jo, det går utmärkt faktiskt vi- vänta vad?” utbrast jag och såg på henne med stora ögon. Vad hade hon precis sagt? Mitt förhållande? Med Justin? Hur visste hon? Selena skrattade lågt. 

   ”Åh, Ariel jag såg det så fort jag såg er tillsammans första dagen jag kom hit. Det är väldigt svårt att inte se det, enbart era blickar avslöjar er” jag visste inte vad jag skulle säga. Kunde hon se det på oss med bara en blick? Hur många andra kan ha märkt då? ”lika väl som att du måste ha sett gnistan mellan mig och Justin” 

 


 

”Ursäkta?” var det första min hjärna kunde komma på att kläcka ur sig efter vad Selena just sagt till mig. En gnista? Mellan henne och Justin? Min textbok förblev öppen i mitt knä och datorn på bordet slocknade medan jag endast såg på Selenas leende som jag så gärna ville slå bort. Vem trodde hon att hon var? 

   ”Åh, du hörde nog mycket väl vad jag sa” svarade hon med ett självsäkert leende. Det enda jag kunde göra var att blinka dumt mot henne. Var hon seriös? ”jag antar att Justin berättade sin sida av vårt break-up som skedde förra året. Hur jag var otrogen mot honom och att han sedan lämnade mig? Ja, hans historia stämmer ju då inte till 100%” återigen kunde jag endast se på henne i chock. Vart kom det här ifrån? Varför kände hon att det var nödvändigt att berätta det här för mig? Utan att jag bad om det fortsatte hon sin historia. 

   ”Vårt förhållande startade som en dröm, vi lyckades hålla det i skuggan så länge vi orkade att smyga runt men du vet hur världen är. Otroligt nyfiken och känner att den kan ta en del av folks privatliv och sätta det under ett mikroskåp för att ha något att göra. Man vill hellre spekulera omkring i någon annans problem än ens egna. Du har säkert inte heller missat det faktum att Justin är väldigt attraktiv och därför är en stor... lockelse för andra kvinnor och en del killar. Jag kan ju säga att detta var något Justin inte heller missade. 

   ”Hans fans är väldigt dedikerade när det kommer till honom och stöttar i stort sett allt han gör, även om det han gör är fel i andras ögon så kommer de alltid ha hans rygg. Därför kan du ju tänka dig att när rykten om att Justin var otrogen så var det något som alla Beliebers sköt iväg och anklagade alla för att endast vilja se honom som en dålig person och... du fattar” hon viftade med handen och himlade med ögonen. ”han är Hollywood’s älskling och det finns det ingen som kan ändra på. Men vi på insidan vet sanningen och han var minsann inte så oskyldig som Beliebers och Hollywood tror. Justin har alltid varit förtjust i modeller så jag kan förstå varför han har satt klorna i dig. Du är hans typ från topp till tå. 

   ”Jag erkänner dock att jag var otrogen ett par gånger mot honom också, men det var mer som ett rop efter lite uppmärksamhet. Han tittade inte på mig som han brukade, det var som att jag inte fanns längre och det gjorde ont. Så jag tänkte en dos av hans egna medicin skulle göra susen men det slutade istället med en avundsjuk Justin och plötsligt hade han brutit all kontakt med mig” hon avslutade sin historia med en suck medan hennes blick låg på hennes knä där hon fingrade med nageln på tyget. Selenas version var verkligen en helt annan än den jag fått höra från Justin. Men skulle jag tro på Selena? Det här kunde ju lika gärna vara ett trick att få mig ur balans. Om hon inte ville ha något med Justin att göra vad skulle då hennes anledning vara till att komma till mig och berätta hennes version. Jag slog igen min textbok och sträckte mig fram efter datorn. 

   ”Du vet, ditt försök till att sätta en törn i vårt förhållande är gulligt men inte speciellt effektivt. Dina ord har inte fått mig att tveka på honom om du tror det, jag tror på oss mer än så ” svarade jag och ställde mig upp. ”så, adjö. Ha en trevlig dag” med de orden sagda lämnade jag henne bakom mig. 

   ”Men du vet vad man säger? En gång otrogen, alltid otrogen” hörde jag henne plötsligt säga vid min sida. ”jag var Justins första kärlek. Den första kärleken är alltid starkare än alla de andra som kommer därefter. Man kommer alltid tänka tillbaka på den personen hur många år det än har gått. Justin har förlåtit mig för det jag gjorde, vi båda har gått vidare och jag kom till den här skolan i hopp om att börja på en ny sida med honom. Du, du är sedan som en extra femma i en ekvationen, lätt att radera” vi hade nu tagit oss ut på skolgården och jag kunde se längre bort på basketplanen att Justin mycket riktigt spelade med sina vänner. 

   ”Och jag förstår om du inte tror mig, vem skulle? Jag är ex:et som försöker tränga sig på men hjärtat, jag försöker bara skydda dig. Du verkar som en rar tjej, framgångsrik och behöver inte få ditt hjärta krossat av Justin Bieber” jag vände mig tvärt mot henne med ett irriterat uttryck, nu trött på att hon fortsatte att tala med mig som om jag faktiskt bett om hennes råd eller åsikt.  

   ”Har ni haft sex än?” frågade hon innan jag hann säga ett ord, jag stannade förvånat upp i min rörelse och stirrade återigen dumt på henne. Vad hade hon just frågat mig? Hörde jag henne rätt? Hon skrattade åt min min. ”jag tar det som ett nej... Vilket endast gör din situation värre. Justin gillar sex och om du tar för lång tid på dig så kommer ha hitta det någon annan stans. Jag lovar dig” kunde det stämma? Nej, det är klart han inte gör! Han ville ju inte ens göra det för att han tyckte att rummet var för oromantiskt! Men han släppte det ju lika fort igen... Även fast Selenas ord faktiskt störde mig och fick en massa oönskade tankar att komma upp försökte jag att spela oberörd. 

   ”Vad får dig att tro att jag vill ha dina varningar, tips, vad du än vill kalla det? Eller den frågan som kanske är ännu viktigare, varför ska jag tro ett enda ord som har kommit ur din mun?” jag såg på henne med mina saker tryckta mot mitt bröst och mitt ena ögonbryn höjt. Ett slugt leende spred sig över hennes läppar. 

   ”Åh, jag önskade att du skulle ställa den frågan” svarade hon och jag kände genast hur mitt självförtroende sjönk. ”varför tar du inte och kikar in i pianorum nummer tre på tisdag vid fem kanske? Där kan du få alla svar och försäkran du söker. Tudelu” vi var nu mycket närmre basketplanen att jag kunde höra basketbollen när den studsade mot asfalten och killarnas rop till varandra. Selena lämnade mig bakom sig med ett leende på läpparna, jag följde henne med blicken och missade inte när hon skickade både en vink och ett leende åt Justins håll. Som till min förtvivlan han besvarade med samma glädje och entusiast. Kan Justin faktiskt ha förlåtit Selena för det hon gjorde? Faktiskt gått vidare och kanske till och med börjat tänka på alla bra saker de hade? Kan Justin ha varit otrogen mot henne men inte sagt något till mig? Var det sant att om man en gång är otrogen, alltid otrogen? Paniken började fylla mig vid dessa tankar. 

   ”Hey, mår du bra?” jag ryckte till och såg upp för att se en svettig Justin framför mig med ett aningen oroat uttryck. Genast sken jag upp i ett lugnande leende. 

   ”Jag? Jag mår fint” jag mår inte alls fint. Gillar du Selena igen? Stämmer alla saker hon sa? 

   ”Vi tänkte äta lunch alldeles strax. Vill du hänga med?” frågade han och fyllde sedan sin mun med vatten. Tänker du lämna mig för henne? 

   ”Visst” svarade jag honom lågt och tog följe med honom bort mot de andra. Älskade han henne fortfarande? 

 

 

Justins Perspektiv. 

”Jag finns!” spelet var i full gång och det var skönt att få utlopp av lite energi genom hård träning. Sport var en av de sakerna som jag missade mest av att kunna göra när jag ville. När jag var vanlig, en i mängden kunde jag när som helst ta min basketboll springa ut på gatan och spela tills solen gick ner. Idag, inte lika lätt. Vänner var inte lika tillgängliga och tiden fanns inte. Vilket var ännu ett plus med den här platsen. Här är allt som innan var omöjligt ännu en gång möjligt. 

   Jag fångade bollen och lyckades dribbla runt Za innan jag kastade bollen och den landade snyggt i korgen. Ett brett leende låg på mina läppar medan de på mitt lag tjöt glatt. Svetten rann längst mina tinningar och min bröstkorg höjdes och sänktes fort medan jag gick bort mot min vattenflaska. 

   Jag fick ta en dubbeltitt när min blick landade på Ariel med Selena vid sin sida. Vad i hela friden gjorde dem tillsammans? Selena hade ett leende på läpparna medan Ariel såg något besvärad ut. Men inte för att jag skyllde henne, Selena var ju ändå mitt ex. Vilken flickvän tycker om att hänga med sin pojkväns ex? Dock är jag glad att det rede ut sig med Selena eftersom det sista jag ville var att Selenas ankomst till skolan skulle förstöra för mig och Ariel. Men efter Selena och mitt samtal så kände jag mig lugnare. Hon ville bara vara vänner. 

   Jag höjde handen i en hälsning när Selena lämnade innan jag vände blicken mot Ariel. Hon hade en bok och sin dator i famnen medan hon såg efter Selena med en fundersam blick. Min blick vandrade över hennes kropp, hon bar en svart, bomulls kjol tillsammans med en rosa topp och höga klackar. Lika snygg som alltid. Med ett snett leende närmade jag mig henne, något hon inte verkade märka då hon hoppade till när jag frågade om hon mådde bra. 

   ”Jag? Jag mår fint” svarade hon, dock såg jag att det var något som störde henne men valde att inte gå djupare in på ämnet. Om hon ville berätta för mig så skulle hon göra det. 

   ”Vi tänkte äta lunch alldeles strax. Vill du hänga med?” frågade jag och höjde flaskan för att ta ännu en klunk vatten. Ariel nickade framför mig. 

   ”Visst” jag log och slängde en arm runt hennes axel och kramade henne mot min sida. Jag fick stoppa mig själv från att böja mig ner och kyssa hennes mjuka läppar. Jag hade något svårt att hålla mig bort från henne sedan i fredags, hon hade växt sexlusten inom mig som jag begravt sedan uppbrottet med Selena. 

   Matsalen var lite mindre än halvfull då klockan började närma sig halv två och de flesta redan ätit men vi visste att maten skulle stå ute i alla fall en halvtimme till. Med snabba fötter tog killarna ledningen bort mot tallrikarna innan de fyllde dem med vad buffén hade att erbjuda. Ariel gick tyst vid min sida, djupt i sina tankar. Jag började bli fundersam över vad hon tänkte så hårt på. Hade hon problem med Tara? Jag kände genast hur jag frös till inombords. 

   ”Ariel, baby? Är du säker på att du mår bra?” frågade jag henne lågt. Hon vände genast huvudet mot mig och studerade mig ett ögonblick. Efter en stund började jag bli osäker under hennes intensiva ögon. Vart det något jag hade gjort som fått henne i det här tillståndet? Jag tänkte efter men kunde inte komma på något som jag kunde ha gjort fel, men samtidigt visste man ju aldrig med kvinnor. Allt kunde man ha gjort fel. 

   ”Har mycket att tänka på bara” mumlade hon innan hon gick före mig bort mot maten. Jag följde henne med blicken och drog oroligt ihop ögonbrynen. Mycket att tänka på? Som vad? 

   ”Jorden anropar Justin Bieber!” jag ryckte till och vände på huvudet för att se Selenas roade leende. Jag skakade smått på huvudet när jag insåg att jag måste sett ut som en galning innan jag lågt skrattade till. 

   ”Förlåt, tankarna vandrade” mumlade jag och hon skrattade till vid min sida. 

   ”Ingen fara” svarade hon och viftade med handen. ”jag tänkte bara fråga om du fortfarande tänkte använda pianorummet på tisdag” jag korsade armarna över bröstet och vände min kropp mer mot hennes. Jag nickade på huvudet. Jag hade ‘bokat’ ett av pianorummen för att spela in ett par toner för kommande låtar. De rummen var super sköna att försvinna till, ljudisolerade och det fanns lås på dörren. Man kunde försvinna från allt ett par timmar och bara spela. 

   ”Ja, varför undrar du?” frågade jag. 

   ”Nej, jag tänkte bara fråga dig om hjälp men... strunt i det” svarade hon och viftade återigen på händerna innan hon vände sig om för att gå. Fort fångade jag hennes arm i min hand och drog henne tillbaka. 

   ”Hey, hey! Vad behöver du hjälp med?” jag släppte hennes arm igen och såg in i hennes ögon. 

   ”Jag håller på med ett nytt track och skulle behöva lite hjälp med refrängen, får inte riktigt kläm på den” jag nickade förstående. 

    ”Absolut, sväng förbi du bara så hjälper jag dig. Jag är där mellan halv fem och halv sju” hon log strålande mot mig innan hon klappade ihop händerna framför sig. 

    ”Tack så mycket, vad gullig du är” utbrast hon och jag skrattade till. 

    ”Ingen fara” jag viftade med ena handen. ”vi ses på tisdag då” hon nickade och jag log mot henne innan jag gick bort mot buffén för att mata min döende val som låg i min mage och skrek högt. Min blick föll sedan på en förstelnad Ariel som stirrade efter Selena innan hon plötsligt mötte min blick. Jag stelnade återigen till i mitt steg när jag såg förtvivlan och fasan i hennes ögon, vad i hela...? Dock när hon mötte min blick sken hon upp i ett stort leende även om jag tyckte att det såg något ansträngt ut så fick det mig i rörelse igen. Jag plockade till mig en egen tallrik innan jag gick bort till henne. 

   ”Så... ehm... vad ville Selena?” frågade hon. 

   ”Hon behövde hjälp med en låt så hon undrade om hon kunde svänga förbi på tisdag. Jag har ett av pianorummen då” svarade jag och lade pasta på min tallrik. 

 

 

Ariels Perspektiv. 

Isen fyllde min mage och mitt hjärta hoppade över ett slag. Nej! Han skulle mötas med henne i ett av pianorummen... där jag skulle finna mina svar. Plötsligt ville jag inget annat än att gråta högt men samtidigt ville jag inget annat än gripa tag i en av knivarna och jaga efter Selena. Hur många gånger hade han träffat henne sådär på tu man hand? Många? Få? Tänka han verkligen hålla på med henne när han var tillsammans med mig? 

   Okej, Ariel lugna ner dig. Du vet inte ens om det är något på gång än. Spring inte i förväg och dra förhastade slutsatser. Jag drog in ett djupt andetag och nickade för mig själv men isen försvann ändå inte från min mage utan var kvar och påminde mig om vad jag kanske kunde förlora på tisdag. Snälla Justin, låt Selena ha fel. Snälla. 

   Vågade jag verkligen gå till pianorummet då? Var det inte bättre om jag förblev ovetande? Kanske jag kan leva med att Justin höll på bakom ryggen på mig. Han var ju allt jag hade, jag älskade honom så fruktansvärt mycket och ville verkligen inte förlora honom. Nej, Ariel! Skaffa dig lite värdighet, herregud. Såklart du inte kan ha en pojkvän som vänsterprasslar med andra tjejer. Du förtjänar bättre än så, så mycket bättre än så. Med nya målmedvetna tankar fortsatte jag lägga mat på min tallrik. På tisdag kunde jag ha förlorat min pojkvän eller kunde skratta i Selenas ansikte. Jag hoppades med allt inom mig att jag skulle ha kvar Justin enda tills på fredag, tills nästa vecka, tills nästa månad, tills... för alltid. 

 

***

 

Nervöst närmade jag mig korridoren med de fyra dörrarna som jag visste ledde en intill fyra stora salar när en enkel flygel stod. En vacker svart flygel som jag visste Justin älskade att sitta vid. Jag hade följt med honom ett par gånger för att bara lyssna på när han spelade. Han spelade så otroligt vacker att jag fick gåshud vid enbart tanken. 

   Med bankande hjärta bet jag mig nervöst i underläppen och sträckte fram handen mot handtaget intill rum tre. Var det här verkligen en bra idé? Ja, var inte patetiskt! Öppna dörren nu. Jag drog in ett djupt andetag och sträckte återigen ut handen mot handtaget, den här gången grep jag tag om den kalla metallen och tryckte ner. Försiktigt öppnade jag den och i nästa sekund föll mitt hjärta. Justin med sina händer på tangenterna på pianot, Selenas händer om hans nacke, de båda med... Nej!

 


 

okej... så jag vet inte riktigt vad jag ska säga här förutom... lsngoilmgdosbgpsdkmgnadognadlkmf! da faq is happening u guys?!?!?!?!?! vad tror ni att hon ser? tror ni Selenas version stämmer? hur tror ni att nästa kapitel kommer utspela sig? tell me! 

VAD TYCKS? BRA/DÅLIGT? KOMMENTERA, KOMMENTERA, KOMMENTERA! ♥ PUSS&KRAM. 

 

min fråga: vad har ni för storlek på sängen? 

mitt svar: okej... så jag känner att det börjar bli lite creep varning på mina frågor men jag har slut på idéer o jag sitter i min säng så det var det enda jag kunde komma på... så i alla fall, min är 1,40 bred. suuuuuuper najs! hahhaha, kram! 


Skriven av: Anonym

Åhh längtar tills nästa såå bra

2014-01-26 @ 22:00:02
Skriven av: Ellen

Asså skit bra kapitel, får typ panik! Längtar så mycket till nästa. :)

2014-01-26 @ 22:14:50
Skriven av: Linnéa

Omg neeej hoppas att han inte gör något!! Just nu hatar jag Selena (men jag gillar henne i verkligheten) hon får inte förstöra mellan ariel och justin, ariel speciellt förtjänar inte det! Ariel och Justin älskar ju varandra!!! Åååååå!!

Grymt bra som vanligt, spännande också!!! :)



Svar på din fråga, jag har 1,20 eller 1,40 :)

2014-01-26 @ 22:19:39
Skriven av: Emelie

jätte bra ! :)

2014-01-26 @ 22:21:40
URL: http://storiesaboutjustinb.blogg.se
Skriven av: Anonym

OMGGGFG WHAT JUST HAPPEND???!?!?

2014-01-26 @ 22:32:01
Skriven av: Emilia

OMB du skriver verkligen som en gud!!! du har inte ont sen du trillade ner från himlen va? ;) hahah men älskade verkligen det!

Svar: hahah, har två sängar en är bara en 90 och den andra är en 160-180 tror jag ;)

2014-01-26 @ 22:34:06
Skriven av: Ylvab

otroligt tacksam för att du kommenterar...

2014-01-26 @ 23:08:43
Skriven av: Anonym

Nej nej nej nej nej,. dumma dumma Selena. Måste komma och förstöra. Gillar i te det här. Ångrar mig, vill inte ha drama.. Ge mer gulliga Jariel tillbaks. :(

2014-01-26 @ 23:20:10
Skriven av: Anonym

snälla jag ber dig, låt inte justin va otrogen mot ariel, alla noveller är sånna så snälla btw älskar din novell

2014-01-26 @ 23:28:44
Skriven av: -A

snälla låt inte selena ha rätt med det hon sa, snälla snälla snälla snälla ber dig, kan det typ inte hända att selena är påväg att kyssa justin men han typ puttar bort henne och säger ''selena du ville bara vara vänner, och det vill jag med så snälla låt det förbli så'' eller nått sånt ? för snälla låt dom inte pussas, det händer nästan så i alla noveller, men du sa att din novell skulle va speciell så snälla låt den va det :* xoxo

2014-01-26 @ 23:33:04
Skriven av: Felicia

90 säng hos pappa o 180 hos mamma, hahha, svårt o gissa vilken favoriten är ;) Åååh, jag hoppas inte att Justin gör nåt dumt alltså, å andra sidan vill jag det också då jag får se hur allt utspelar sig isåfall :D

2014-01-26 @ 23:38:04
Skriven av: Oline

Ååh gud Selena är ju så jävla mean :(

Svar: vet faktiskt inte, hah.

2014-01-27 @ 00:11:49
Skriven av: Frida

Å så bra! Jag har selena! Usch hon försöker ju bara att ställa till de för dom! Ja tycker att justin kan inse att Ariel verkligen hatar selena och slutar gås med henne han också!

2014-01-27 @ 06:09:56
Skriven av: Anonym

Men nejnejnejnejnej o.O VAD HÅLLER JUSTIN PÅ MEED? Me don't like ( fin engelska där med ja )

Men till en fråga om jag länge har undrat över. Hur kan du vara så fkn bäääst..? Längtar ju bara sönder efter nästa kapitel nu. Eller nej, jag avlider om jag inte får veta vad som händer snart :o
Känns som om man kommenterar samma saker hela tiden hehe. "Bra, bäst" osv. Men kapitlena är ju bara ren perfektion, så vad annars kan man skriva? :3
Finns liksom inga ord över kärleken jag har till denna novell.

Svar: har nog typ världens minsta säng ahahah. Man ramlar typ ur den om man rör sig lol

2014-01-27 @ 07:27:52
Skriven av: anonym

omg det här får inte hända jag kommer dö du är en ängel du skriver så bra jag längtar redan!! jävla selena

2014-01-27 @ 09:10:01
Skriven av: Elin

Oomfffggg kan inte vänta tills nästa!!!!

2014-01-27 @ 11:42:52
Skriven av: justindrewnovell

OMG så grymt bra!!! Längtar redan :)

2014-01-27 @ 19:36:58
URL: http://justindrewnovell.blogg.se
Skriven av: Michelle

Jag älskar det :)

2014-01-27 @ 21:52:54
Skriven av: Anonym

Gosh, jag älskar din novell!!
Drama is here..:)

2014-01-28 @ 15:12:50
Skriven av: Celebnovell

OH MY FUCKING GOD ASDJBFJLKNSKMDIODHNIODN DÖD!

2014-01-31 @ 19:33:26
URL: http://celebnovell.blogg.se/

Ditt Namn:

Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (Publiseras Ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback