74 - Rage - Part 1

PREVIOUS:    ”Så vi ska se fram emot sju timmar av en urflippad Ariel alltså?” frågade Justin bredvid mig med ett roat leende. Genast kände jag hur det hettade illa på mina kinder över hans ord. Oh herregud, vad har jag gjort nu då? Greg hade alltid en och annan historia att berätta för mig efter varje flygresa, pinsamma historier som han glatt skrattade åt. Jag skakade på huvudet för mig själv innan jag såg på Justin igen. 

   ”Ha ha” svarade jag endast och hörde hur han skrattade innan hans hand fångade min och flätade samman våra fingrar. Jag log ner mot våra händer innan jag såg ut genom bilfönstret där naturen och gatorna utanför svischade förbi.

 


 

Jag kunde undgå att vilja kväva ett stön när Mrs. O’Connor fortsatte att predika för oss hur viktig grammatiken var, att någon aldrig någonsin skulle ta oss seriöst om vi gjorde fel med grammatiken. Jag hade lust att himla med ögonen åt henne. Herregud, här är vi minst 17 bast allihopa. Tror hon inte att vi kan det engelska språket? Tydligen inte då hon spenderade tydligare tio minuter att banka in våra skallar med ‘hur lärorikt och kul’ detta skulle bli. Ugh, jag vill hellre peta ut mina ögon hade jag lust att säga till henne när hon såg på mig några sekunder längre. 

   Sedan löd det där ljudet som jag aldrig trodde skulle låta likt den vackraste musiken i mina öron. Fort reste jag mig ur min stol medan Mrs. O’Connor skrek över brandalarmet att vi skulle hålla oss lugna. Lydigt gick jag genom strömmen och ställde mig bredvid Elisabeth som jag sett när jag kommit ut ur skolan. 

   ”Tror du det är en brandövning?” frågade hon. Jag ryckte på axlarna. 

   ”Antingen det eller så var det en ängel som bestämde sig för att jag inte skulle behöva plågas längre” svarade jag och Elisabeth fnittrade lågt. 

   Tjugo minuter passerade innan ett sprakande från en megafon ekade över skolgården och fångade de flestas uppmärksamhet, nyfiket såg jag på rektorn som stod med megafonen höjd till munnen. 

   ”Lyssna allihopa! Så... det verkar som om det är någon som dragit i brandvarnaren eftersom vi inte kan hitta någon brand i byggnaden” sa han. ”denna procedur vore mycket enkel om personen som är skyldig kom till mig på egen hand. Inget straff kommer delas ut på grund av detta, så oroa dig inte. Jag kommer sitta i mitt kontor hela eftermiddagen, tack. Ni kan återgå till era lektioner nu!” jag suckade uttråkat och följde återigen efter strömmen in i skolan igen. Först nu insåg jag hur många vi faktiskt var nu när alla var samlade på ett och samma ställe. Jag vinkade glatt hejdå till Elisabeth när vi behövde skiljas åt olika håll. 

   Behati samt Barbara slöt ut bredvid mig och vi pratade resten av vägen till klassrummet där Mrs. O’Connor ännu inte var närvarande. Jag såg ner på armbandsuret som hängde runt min handled och såg att lektionen slutade om mindre än fem minuter. Med ett nöjt leende gick jag bak till platsen jag suttit på och samlade ihop mina saker innan jag stoppade ner dem i min väska. Dock stelnade jag till när jag såg okända papper i min väska, vad är detta? 

   Nyfiket drog jag ut papperna och svingade upp väskan på axeln medan jag gick mot dörren, frånvarande vinkade jag hejdå till tjejerna innan jag gick bort mot trappan för att ta mig till tredje våningen. Genast vände jag på arken i min hand för att se vad som var på dem, vad mitt öga mötte fick min mage att falla och mitt hjärta att hoppa över ett slag. Detta var nu andra gången på mindre än en vecka som jag känt såhär. 

   ”Har vi fått Jelena tillbaka?” med förstelnad fasa läste jag rubriken om och om igen medan jag bläddrade mellan de lösa arken. Det var samma artikel på dem alla och i dem kunde jag lätt läsa hur det spekulerades kring deras påstådda återförening. Leenden låg över deras ansikten och deras armarna var slingrade runt varandra, genast sökte jag efter datum eller någon slags information om när detta kan ha utspelat sig. Dra in förhastade slutsatser! Detta kan ha varit för ett år sedan, vem vet? Lugna dig Ariel. 

   ”Victoria’s Secret Fashion Show...” läste jag någonstans och återigen frös jag till is. Plötsligt ville jag inget annat än att hiva ur mig allt jag hade i magen i papperskorgen som stod längre bort. Vilket var vad jag gjorde också. Med skakande händer fick jag bort håret ur mitt ansikte och torkade mig om munnen, mitt huvud kändes som om det svävade på moln, allt dansade framför mig och jag hade svårt att registrera något annat än de leende ansiktena på arken. 

   Han gick med henne på röda mattan? Varför? Hur kunde han? Visste han inte att detta skulle komma ut, att detta skulle explodera över vartenda skvallertidning som fanns där ute? Efter allt hon gjort mot oss, försökt förstöra allt vi hade hur kunde han ställa sig på röda mattan med henne och sedan bete sig som om de vore ett par. Eller var de det som han ville? Vara ‘Jelena’ igen? Vara med Selena igen? Hade han ångrat sig? Men han var ju så gullig i min loge senare efteråt... var det bara en distraktion? Eller ett sätt för honom att se om han fortfarande gillade mig? Hade jag blivit till hans leksak på riktigt? 

   Tårarna steg i mina ögon medan jag försökte få förstå allt. Jag älskar honom, jag förstår inte... jag ville inte leva utan honom, aldrig någonsin. Han var min klippa. Mitt allt. Jag stirrade med tårfyllda ögon ner på arken i min hand innan jag började riva sönder dem, argt slängde jag ner dem i papperskorgen innan jag gick mot trappan igen. Nu med målmedvetna steg gick jag uppför trappan innan jag närmade mig spegelklassrummet som jag skulle ha min nästa lektion i. Det var uppåt en kvart kvar tills den började men jag ville vara här för att hinna fånga Justin innan den började. Vreden kokade nu inom mig, hur kunde han göra såhär mot mig? Igen? 

   Jag rundade hörnet och kom ut i rätt korridor, längre bort låg spegelväggen och jag närmade mig T-korsningen i korridoren. Skrämt stannade jag upp när den sista personen jag någonsin trodde skulle komma gående från korridoren till höger - den mittemot spegeln. Tara hade ett hårt uttryck i ansiktet och sin väska i ett fast grepp i handen medan hennes klackar ekade mot golvet. Hon var elegant klädd i ljusa kläder och sitt blonda hår uppsatt i en knut på huvudet. Förvånat såg jag på henne när hon saktade in framför mig. 

   ”Ariel” sa hon, genast samlade jag mig och nickade tillbaka. 

   ”Tara” hälsade jag och sträckte omedvetet på kroppen. Rätade på ryggen, förde axlarna bakåt och satte näsan något i vädret. 

   ”Du vet varför jag är här” sa hon tillslut och såg otåligt på mig.

   ”Två, små måltider per dag, springer på löpbandet varje kväll och annan träning varann dag. 48 kg. 1,67 meter”

 


 

jag vet! väldigt kort... men precis som det står i titeln så är detta endast part 1 o jag tänkte se till att part 2 kommer upp imorgon eftersom jag är hemma imorgon. =) så håll ut för part 2 imorgon. 

så Ariel vet nu om röda mattan? hm.. hur tror ni det kommer gå med den konfrontationen? o Tara har nu gjort entré igen. ännu en gång, mindre tillfredsställande. hur tror ni det kommer gå? 

VAD TYCKS? BRA/DÅLIGT? KOMMENTERA, KOMMENTERA, KOMMENTERA! TACK FÖR ALLA PÅ FÖRRA KAPITLET, KAN JAG FÅ LIKA MÅNGA IGEN? XP ♥ PUSS&KRAM. 


Skriven av: Wilma

Grymt som vanligt! :)

2014-03-19 @ 22:59:42
Skriven av: Anonym

Superbra, dock låter det inte så rimligt att hon bara är 1,64 cm :)

2014-03-19 @ 23:22:28
Skriven av: tina lammela

Precis som alltid! Så himla bra. Jag vet ärligt talat inte vad jag skulle ha gjort utan dig och dina noveller! Tack så sjukt mycket! <3

2014-03-20 @ 06:48:57
Skriven av: Anonym

Men wäääääh, vill ju ha gulliga Jariel :/ Men grymt kapitel iaf, ska bli kul att se hur allt går nu hahah

2014-03-20 @ 06:50:56
Skriven av: Michelle

Jag gillar det

Det kommer bli trubbel nu när Tara är tillbaka

2014-03-20 @ 10:47:57
Skriven av: Anonym

Sjukt bra!! :)

2014-03-20 @ 14:56:57
Skriven av: Amanda

Du skriver så super bra!

2014-03-20 @ 21:14:53
Skriven av: Fanny

Oh shit nu börjar det verkligen bli drama här, både Tara och Jelena!
Men jätte bra iaf, du skriver som en ängel!

2014-03-20 @ 21:17:01
Skriven av: Elin

Grymt kapitel, ska bli sjukt kul och se vad som händer nu , längtar as mkt tills nästa

2014-03-20 @ 21:41:13
Skriven av: Sandra

Åhhhh så spännande!!!! Det var nog världens bästa kapitel!!!!

2014-03-21 @ 06:25:13
URL: http://www.justinnovell.webblogg.se
Skriven av: Goda

Åh nej inte drama.. det kommer att hända någonting hemskt nu, vilket är bra eftersom det är spännande men neeeej. Underbara lilla Jariel, inte fucking Jelena usch. Äntligen kommer drama men det kommer att fucka upp allt känns det som.. jag är lite kluven just nu. Annars underbart kapitel, as usual. Älskar den här novellen, as you know by now <3

2014-03-21 @ 16:52:15
URL: http://pelanyte.blogg.se
Skriven av: Emelie

MEEEEEEEEEER! Sååå spännande!!

2014-03-21 @ 22:06:06
Skriven av: Celebnovell

Ugh dör för dina kapitel ♥

2014-03-22 @ 00:00:47
URL: http://celebnovell.blogg.se/
Skriven av: Anna Johansson

Jättebra :D

2014-03-31 @ 20:08:16
URL: http://aspectum.blogg.se/
Skriven av: Hannah

Kika gärna in i min blogg, ställ frågor också så det blir lite mer "fart" i bloggen också! :) (http://miniwiini.blogg.se/)

P.S Är du intresserad av bloggtävlingar? Kika då in på min blogg i mitt inlägg "Fototävling + bloggtävling" som jag skrivit tidigare idag! ;)

2014-03-31 @ 20:14:39
URL: http://miniwiini.blogg.se/
Skriven av: Annster

Så bra :)

2014-03-31 @ 20:23:02
URL: http://annster.se
Skriven av: Olivia Nilsson

Ah, älskar din header <3

2014-03-31 @ 20:25:40
URL: http://www.oliviaaaanilssons.blogg.se

Ditt Namn:

Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (Publiseras Ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback