Just An Ordinary Girl - Kapitel 40

 
Previous:  ”gör du?” viskade hon bredvid mig, jag vände huvudet för att kunna se ner på henne och insåg att hon hade nog trots allt inte sovit. Jag blickade in hennes ögon.

”ja, det gör jag. Jag älskar dig Daphne McCartney” svarade jag, dock plötsligt nervös. Tänk om hon inte känner samma sak. 

Hon såg tillbaka in i mina ögon men sedan log hon ett vackert leende.

”och jag älskar dig Justin Bieber” sa hon, en värme spred sig i min kropp efter att ha hört henne uttala dem orden om mig. Jag böjde mig ner och kysste henne, hon besvarade kyssen.

 


 

En sval bris fick mig att vakna och jag såg mig förvirrat omkring. Jag låg på en brygga och under mig forsade vattnet, jag vände mig om och stötte ihop med Daphnes kropp. Jag log och strök bort en hårslinga från hennes ansikte, jag kysste henne lätt på kinden och satte mig upp.

Ännu en sval bris träffade mig och jag huttrade till, fort la jag mig ner igen och drog upp täcket till hakan och kröp intill Daphne. Hon var ovanligt varm för att ha sovit här ute i kylan, fort slog jag armen om henne och tryckte mig närmre. Hon jämrade sig och vred sig mot mig.

”god morgon” viskade hon hest, log mot mig och blundade igen.

”god morgon” svarade jag mjukt. Hon tryckte sig närmre och utbrast; ”vad varm du är!” och slängde sina armar om mig. Jag skrattade till. Våra ansikten låg några centimeter från varandra och jag granskade hennes blundande ansikte, utan förvarning slog hon upp sina ögon och hennes bruna ögon lyste mot mig.

”fina ögon” mumlade hon och fortsatte se in i mina ögon.

”du har finare” mumlade jag tillbaka, en svag rodnad spred sig på hennes kinder. Jag log och la min hand på hennes kind, hon blundade och la sin egen hand på min. Hon vred sitt ansikte och kysste min handflata innan hon flätade ihop våra fingrar och såg på mig.

”jag älskar dig” mumlade jag innan jag flyttade mig fram den sista biten på kudden och kysste henne. Min mage kurrade högt.

”om jag inte missförstod det där ljudet så är du precis lika hungrig som jag är” sa hon och jag skrattade.  Jag reste mig fort upp, Daphne skrattade till och reste sig. Hon huttrade till och vi började små jogga upp till huset.

”jag älskar julen och allt mysigt runt vintern men jag hatar kylan” sa hon när vi kom innanför dörren, värmen slog emot oss och jag suckade lättat.

”okej, frukost!” sa Daphne och gick in i köket. Jag gick roat efter henne in i köket. ”jag tycker vi kan göra pannkakor” sa hon och öppnade ett skåp.

”låter som en bra idé” sa jag instämmande. Daphne tog ner en tjock bok från en hylla och släppte ner den på bordet, en hög smäll ekade i köket. Hon öppnade den bakifrån och slog i registret efter pannkakor, vi tog sedan fram vetemjöl, ägg, mjölk och resten av ingredienserna.

Daphne tog fram en stod bunke och jag tog av mig min tjockare tröja och så gjorde även Daphne efter ett tag, under hade hon en tunn t-shirt. Vi började måtta fram vetemjölet, jag log busigt och sprätte lite på henne.

”Justin!” utbrast hon och jag fnissade, hon kastade lite mjöl tillbaka på mig. När vi skulle hälla ner sockret så kastade jag lite socker på henne.

”Justin!” tjöt hon igen och skrattade. ”slut” hon kastade tillbaka socker.

 

 

Daphnes Perspektiv.

Han var busig, huh? Ville leka med Daphne, huh? Jag skrattade busigt inom mig när jag tog fram äggen. Han vände huvudet mot boken och jag tog chansen, fort knäckte jag ägget över hans huvud. Han ryckte till och såg uppåt mot sitt huvud.

”du vet att ägg är bra för håret, va? Så varför inte göra dina Beliebers lite extra glada genom att göra ditt hår extra fluffigt och glansigt?” pladdrade jag på och märkte inte att Justin tog tag i ett eget ägg och innan jag hann reagera knäckte han det över mitt huvud. Tvärt slutade jag prata och såg chockat på honom, jag kände hur ägget rann ner vid mina öronen och nacken.

”ja, som du sa så är ju ägg bra för håret” sa han flinandes och slängde äggskalen i hoven.

”jo, tack” sa jag och blängde på honom, han skrattade till. Fort tog jag tag i påsen med socker och började kasta på honom, han drog fort upp händerna för att skydda sig mot sockret. Han tog tag i mjölpåsen och kastade mjöl tillbaka mot mig, skrattandes och en aning skrikandes gick jag fram mot honom och hällde hela sockerpåsen över honom samtidigt som jag försökte skydda mig mot mjölet.

Då gjorde han samma sak, hällde hela mjölpåsen över mitt huvud. Bådas påsar var slut och vi stod och såg på varandra. Justin med socker i hela håret och ansiktet, på axlarna låg som ett tunt täcke, jag såg säkert inte bättre ut med mjöl i hela håret, ansiktet och ja, överallt.

Jag tog fort tag i mjölkpaket och började hälla på honom, snabbt började han vrida strålen över mig och det resulterade i att jag fick ungefär halva mjölken över mig själv. Jag kände hur en smet blandades på mitt huvud utav mjölken och mjölet. Vi brakade i golvet efter att ha halkat på troligtvis äggsmet och hamnade i en skrattande hög.

”euh!” utbrast jag. Justin skrattade hjärtligt.

”tycker du inte om mjölsmet i håret?” frågade han. Jag skrattade och tryckte mitt ansikte mot hans axel. Socker fastade på mina läppar och jag slickade av det.

”mhm” mumlade jag, Justin fnissade till. Jag såg upp på hans ansikte och slickade honom över kinden där det hade satt fast sig en massa socker.

”mhm, socker” mumlade jag igen och satte mig gränsle över hans höfter. Jag såg busigt ner på honom och böjde mig sedan ner och kysste hans sockriga läppar.

”vad fan har ni gjort?” frågade någon från dörröppningen, fort satte jag mig upp och vände huvudet mot dörröppningen där Tess, Ryan och Chaz stod. Deras blickar trevade runt i köket, jag följde själv deras blickar runt i köket för att beskåda vårt verk. Mjöl och socker låg över hela golvet och på vissa ställen hade de bildats smet tillsammans med antingen ägg eller mjölk.

”ehm… vi skulle göra pannkakor” svarade jag oskyldigt.

”det gick ju bra, ser vi” sa Ryan och flinade. Justin skrattade under mig.

 

 

Jag gick in i sovrummet efter att ha duschat bort all smet och skurat i köket, jag var precis på väg fram till badrumsdörren när den öppnades och Justin kom ut. Han var nyduschad och hade ett par mjukisbyxor på sig, inget annat. Jag stirrade på hans mage och tappade handduken som jag hade i min hand på golvet.

Men skärp dig Daphne! Har du aldrig sett en mage förut eller?

Hungrigt bet jag mig i läppen och såg upp på hans ansikte, hans egen blick var fäst vid mina läppar. Snabbt tryckte jag upp honom mot väggen och kysste honom ivrigt, han kysste mig tillbaka och började sedan sakta gå framåt. Vi stötte ihop med sängkanten och jag föll baklänges ner i sängen med honom över mig. Jag fnissade till.

”hey sexy” mumlade jag innan jag tryckte mina läppar mot hans igen. Hans händer smet in under mitt linne och trevade upp längst min mage, mina händer lekte med hans hår. Vi rullade runt så jag hamnade över honom, jag flyttade mina händer från hans hår och placerade dem på hans kinder istället.

Han satte sig försiktigt upp så jag inte skulle ramla av honom innan han själv satte sina händer på mina kinder. Jag slet min mun från hans för att andas en stund och lutade min panna mot hans.

”jag älskar dig” mumlade jag och strök med mitt finger över hans läppar, han log under mina fingrar.

”jag älskar dig också” svarade han. En pirrig känsla spred sig i min mage varje gång han sa det, det var som om jag inte kunde fatta att han verkligen älskade mig. Mig!? Daphne McCartney. En helt vanlig tjej. Varför jag?

Men jag var fortfarande glad att jag satt här i hans famn och lutade pannan mot hans.

 

 

Senare på dagen satte vi oss i tv rummet och spelade kort, Ryan hade ett riktigt pokerface och inget kunde få honom att visa att han hade vunnit eller misslyckas. Jag och andra sidan fnissade som en galning, Justin skrattade varje gång jag avslöjade mig. Till slut slog jag till honom på armen.

”det är inte kul längre!” sa jag och försökte verka irriterad, vilket resulterade bara i att han skrattade ännu mer.

”du är för söt” sa han och pussade mig på kinden, jag log generat mot mina kort och Chaz la muttrande ett kort på bordet. Han var en sådan dålig förlorare, Tess satt och log glatt åt alla. Jag log vänligt tillbaka mot henne. Jag måste prata med henne sen. Se till att allt är okej. Ikväll.

 

 

”oh my God! Ser ni regnet eller!?” skrek jag från fönstret. Alla rusade genast dit och utanför vräkte regnet ner.

”God” mumlade Tess bredvid mig. Jag stod kvar och snart lämnade resten fönstret för att återgå till det de hållit på med innan. Jag stod och tittade fundersamt på regnet, skulle jag? Jo, det skulle jag.

Med bestämda steg gick jag bort till ytterdörren och klev rakt ut i regnet, jag dansade ut på gräsmattan och inom några sekunder var mitt rosa linne och mina mjukisbyxor genomblöta. Jag ställde mig mitt på gräsmattan och vände huvudet upp mot himlen och blundade medan vattendropparna landade på mitt ansikte.

”Daphne!? Vad gör du!?” ropade Justin från ytterdörren. Jag vände huvudet mot dörren och skrattade.

”dansar” ropade jag tillbaka och gjorde en piruett på gräset. ”kom!” ropade jag. Mitt långa, bruna hår låg som strippor runt mitt huvud och det klistrade fast på mitt ansikte när jag snurrade runt. Ett par armar slöt sig runt min midja och jag öppnade mina ögon, bakom mig stod Justin. Hans vita t-shirt klistrade sig mot hans bröstkorg och mage.

Jag lade mina armar om hans nacke och kysste honom lätt på munnen, han log ner mot min och kysste mig igen. Min tunga slickade bort vattnet från hans underläpp innan våra tungor möttes. Vi stod i regnet och kysstes, det kändes som ett äkta amerikanskt slut på en romantisk film, där de får varandra till slut. The End.

Jag log lite mot hans läppar, jag flätade ihop våra händer och lyfte dem över våra huvuden.


hahh, foooooodfight ! :P

Vad tycks? Jag skulle bli jätteglad om kommentartalet kunde vara högre än 5 :)

men det är ju upp till ER, så kommentera ! :) Puss. <3

(hoppas att det inte var stavfel :/)

Skriven av: Hannah

Äntligen the fooodfight!!

GRYMT!

2011-11-25 @ 21:38:25
Skriven av: Ebba

Superduper bra! Mera!

2011-11-25 @ 21:56:19
URL: http://ebost.blogg.se/
Skriven av: Felizia

Så himla bra! :D

2011-11-25 @ 22:28:54
URL: http://onlyfellie.blogg.se/
Skriven av: Johanna

GRYMT

2011-11-25 @ 23:37:09
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Skriven av: Anonym

grymt !♥



//Ebba :D

2011-11-26 @ 11:40:55
Skriven av: Hanna

JAAAAAAAAAAAAAAAA SOM JAG HAR LÄNGTAT!! kärlek <3

2011-11-26 @ 17:19:23
Skriven av: Nichole

Vilket gulligt kapitel :)

Du är jätteduktigt på att skriva, keep goin' :)

2011-11-26 @ 21:04:39
URL: http://touchedbybieber.blogg.se/

Ditt Namn:

Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (Publiseras Ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback