Kapitel 17 - You Might Have Mentioned It

”do you know if Chloé has any feelings for Ryan?” frågade Justin.

”yeah, you should have seen her when we met him and the guys. She got all red and shy” svarade jag och Justin sken upp i ett stort leende.

 ”why?” frågade jag förvirrat åt hans glada leende.

”well, in fact Ryan happens to like her to. A lot it seems” svarade Justin och ett gillande leende spred sig på mina läppar. ”really!?” utbrast jag och Justin nickade.

 


 

Under middagen, samma kväll, hade McClain kallat ut mig för att ge mig en ursäkt och beklaga sorgen, jag hade tagit emot den och imponerats över att han över huvud taget hade gett mig en.

Då vi båda inte var speciellt förtjusta i den andra, men jag var ändå tacksam. Justin blev också nöjd när han frågat vad han velat och fortsatt äta sin mat. Längtande stod jag och såg ut över sjön som befann sig ungefär 50 meter från planen och ville inget annat än att springa dit för att slänga mig i det svala vattnet.  

”Olivia, can you hear me?” ropade Fredrik och fick mig tillbaka till verkligenheten, som just nu var en mördande träningspass då solen stekte oss levande. ”yeah, coach. Sorry” sa jag fort.

”it’s okay” svarade han och drog handen över sin svettiga panna, även han som i stort sett bara stått still dröp av svett. Fredrik började ge oss instruktioner igen men jag stönade högt.

”sorry, but I just can’t take this anymore” utbrast jag innan jag drog av mig t-shirten som satt klistrad mot min svettiga hud och visade min svarta sport bh.

Jag kastade den av plan innan jag vände blicken mot Fredrik igen som såg förvånat på mig.

”so I’m listening” sa jag men han stod stum, det gick några sekunder sedan hade alla tjejer slitit av sina tröjor och kastat den i en hög på min.

”well…” började Fredrik, nu en aning obekväm skulle jag tro då han inte var speciellt gammal utan i 25 års ålder och vi alla snart 18. Han lät blicken svepa över oss där vi alla stod i sport bh:ar i olika färger.

 

”okay, guys. Go hit the shower, you stink!” ropade McClain och jag andades lättat ut, det var en ovanligt varm dag och det hettade illa på planen. Det kändes som om jag simmade i svett.

”finally” andades Ryan ut som stannat någon meter från mig, det rann längst hans ansikte och hans träningströja var mörkröd istället för den vanliga röda färgen den haft innan passet.

Jag måste ha sätt likadan ut i stort sett, vi alla måste. I samlad trupp gick vi på vägen tillbaka mot lägret, småpratet upphörde när vi närmade oss planen som låg närmast lägret och som tjejerna för tillfället hade träning på. Tjejerna stod i en grupp och mittemot stod Fredrik, Olivias uppmärksamhet tillkallades och de utbytte några ord innan hon plötsligt tog av sig sin t-shirt för att slänga den på sidan av planen. Mina ögon fick dubbel storlek och jag min haka föll, don’t do this to me!

Några sekunder senare hade resten av laget också tagit av sig tröjorna och kvar stod en förvånad och stum Fredrik, I feel ya brother, tänkte jag.

”oh, sweet” sa någon utav grabbarna bakom mig. ”why haven’t we had girls in the camp before!?” utbrast någon annan och jag skrattade inombords då min utsida fortfarande var fryst i sin chockade ställningen.

”she’s making me crazy” mumlade Ryan bredvid mig och detta fick mig rycka till, jag vände mig halvt mot honom och såg att hans blick var fäst på Chloé som sprang nere på planen.

”DAMN!” sa någon högt då de sprang i samlade grupp, brösten hoppade i takt med deras steg och vi alla stirrade hypnotiserat. ”okay, water war. Who is with me?” frågade någon och alla sträckte genast upp händerna i luften. ”on three!”

”one… two…” jag log busigt och riktade in mig på Olivia som jag såg springande i utkanten av gruppen tillsammans med Chloé. ”THREE!” vi alla sprang nerför den korta backen innan vi sprang mot planen, jag öppnade korken på min vattenflaska och när jag kom tillräckligt nära tryckte jag hårt så det sprutade på Olivia som chockat drog armarna för kroppen. De hade knappt hunnit reagera för än vi varit framme hos dem och vattnet sprutade på dem, jag slutade spruta och Olivia såg chockat upp på mig. Vattnet droppade från hennes haka och hår och rann längst hennes hals och ner mellan den smala glipan mellan hennes bröst. Jag bet mig i läppen och fick behärska mig för att inte slänga mig över henne.

”have I told you this before, Bieber? You. Are. So. Dead?” jag flinade.

”you might have mentioned it” svarade jag, vattnet sprutade runt oss och höga tjej tjut ljöd genom luften. Ur ögonvrån såg jag hur Chloé hade fått ner Ryan på marken och hon satte gränsle över hans mage och han log nöjt. ”well, now I mean it” sa hon och jag hann ge henne en blick innan hon slängde sig mot mig, jag hann precis dansa undan och sprang mot sjön. Jag sprang ut på bryggan och ställde mig längst ut på kanten, Olivia gick med långsamma steg mot mig. Bakom henne kom fler och fler springandes mot sjön för att kunna kasta i den man brottades mot eller svalka sig.

”want to take a swim?” hon hade nu kommit fram till mig och viskade i mitt öra som skickade gåshud längst min hals. ”care to join me” och innan hon hann reagera hade jag tagit ett fast tag om hennes arm innan jag hoppade i vattnet. Jag simmade snabbt upp till vattenytan och hämtade andan.

”Bieber!” jag skrattade åt Olivias anklagande tonfall.

Vi kom in på grundare vatten så vi kunde stå på botten, en våg sköljde över mig innan jag hörde Olivias bedårande fnitter. Jag skvätte genast tillbaka och vattenkriget var i full gång igen, jag lyckades få tag på hennes handleder och drog henne intill mig. Vattendroppar rann längst hennes ansikte och hon hade fått fåtal ögonfransar då de bildat klungor, so beautiful.

Utom kontroll kysste jag hennes läppar, hon var stel i mitt grepp innan hon försiktigt kysste tillbaka.

 

 

Tumblr_lr18blduiq1qbkl8s_large

"so beautiful"

 

Känslan var så mycket starkare och bättre än de föregående gångerna, hennes läppar var perfekt fylliga och mjuka. Hon slet sig ur mitt grep och log snett, innan hon började ta sig upp ur vattnet och in på land. Frustrerat drog jag händerna genom håret och följde efter henne.

 

*

 

 

Kyssen brände fortfarande hett på mina läppar och jag förundrades av känslorna som härjade likt vildhästar genom min kropp och gjorde mig galen, galen efter mer.

Var jag på väg att förlora? Jag kastade en blick bak mot stranden där flera fortfarande kastade vatten på varandra, Justin syntes inte till. Har jag haft rätt om honom?

 

"have I been right about him?"

 

 

Eller hade han känslor för mig också? Dagarna liggandes sjuk och samtalen med honom fick mig att inse att han var så mycket mer än en popstjärna med stort ego. Han hade precis som alla andra gått genom svårigheter och hans kändisskap var inte perfekt, även om det såg så ut utifrån.

En ensam tår rann längst min kind men jag torkade fort bort den, jag antar att denna lek slutar nu… 

 


 

ojoj! hur kommer detta lösa sig nu då!? ;) vad tror ni?


vad tycks!? kommentera! tack för de fina kommentarerna på förra kapitlet. ♥

kramisar Linn. 


Skriven av: Anonym

As bra mer nuuuu<333333

2012-08-16 @ 22:37:22
Skriven av: Ebba

JOBBIGA UNGE!!!! Meeeeeeeeeeeer!!! Snälla!!

2012-08-16 @ 22:38:31
URL: http://Lifeasebba.blogg.se
Skriven av: Becka

Grymt bra!

2012-08-16 @ 22:39:14
URL: http://beckagoesrandom.blogg.se
Skriven av: Anonym

MEEEEEEEEEEER!!!!:D

2012-08-16 @ 22:39:34
Skriven av: Anonym

Jätte bra, snälla ett till?(a

2012-08-16 @ 22:47:02
Skriven av: Johanna - MITT LIV

AWESOME :D

2012-08-16 @ 22:54:41
URL: http://byjjohannaa.blogg.se
Skriven av: Anonym

OMG!!! sjukt bra!! :)

2012-08-16 @ 23:13:33
Skriven av: Ewweh

Japp.. så var du tvungen att sluta när de var som spännande </3 Gassh du är grym :D<3 kram

2012-08-16 @ 23:18:22
URL: http://justbiebzz.blogg.se
Skriven av: Felicia

Justin blev lämnad, Justin blev lämnad, Justin blev lämnad, oooooh! ;)

2012-08-17 @ 00:50:32
URL: http://specialnovells.blogg.se/
Skriven av: mickis.

herreguuuuuuud.
I LOVE THIS. <3<3<3
assså åhåhåhåhåhåhåh. </3

2012-08-17 @ 10:08:22
Skriven av: johanna

aaa så sjukt bra! meeeeeeeeeeer!

2012-08-17 @ 13:18:25
URL: http://johaannabergstrom.devote.se
Skriven av: Jenny

Omg!! So freakin awesome!! Det är så spännande!!!! Mer, mer mer!! <33

2012-08-17 @ 18:56:30

Ditt Namn:

Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (Publiseras Ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback