Kapitel 8 - Goodnight

”are you still down?” frågade jag och han såg bekymmerslös ut innan han nickade.

Jag skakade på huvudet och märkte för första gången att bussen var helt tyst och allas blickar vilade på oss, genast vände jag på klacken för att ta mig bak mot Chloé.

Ett hårt klapp mot min rumpa fick mig att stelna till innan jag vred på mig för att med glödande ögon stirrade på Justin som flinade självsäkert.

”game on, babe

 


 

”you’re going to regret that you ever touched my ass without my permission” väste jag och tog ett steg närmre så det var endast några centimetrar mellan våra ansikten.

Han log bara lugnt tillbaka mot mig vilket fick mig ännu argare.

”Olivia! Justin! Sit. Down!” Coach McClains rop stoppade mig från att placera en mycket hård knytnäve i Justins lugna ansikte. Jag muttrade innan jag vände på klacken och gick fort ner längst gången för att slänga mig ner blev Chloé som såg på mig med hängande haka och stora ögon på mig.

”okay, what the fuck did just happend?” frågade hon medan McClain stod längst fram i bussen för att ge oss någon onödig info om att det absolut var nödvändigt att vi bar säkerhetsbälte.

”what are you talking about?” frågade jag.

”okay, really? Are you gonna play stupid with me? What do you think?” frågade hon medan hon såg ironiskt på mig. Jag suckade.

”this kid is testing my patient and yes, that might wasn’t the greatest of my plans but he’s a player and he needs to realize that” svarade jag.

”yeah, great. And you get a broken heart, hurraj!” utbrast hon och slängde upp sina armar i luften.

”yeah, that’s the bad part. But I’m going to see just how big of a player he is and try, and I mean really try, not to fall for him. Which shouldn’t be that hard because I sort of already hate him.

But the player himself should be able to get anyone to fall” förklarade jag.

Chloé suckade och skakade på huvudet.

”you’re still an idiot though” jag skrattade och nickade på huvudet.

”I definitely am” svarade jag.

 

Tumblr_m24gluutu11r5dgp2o1_500_large

 

 

”is this game really the smartest you have got yourself into?” frågade Ryan tvekande och jag kände hur Nolan och Chaz hade ställt sig på knä i sina säten för att kunna se ner på oss.

”ehm… no, not the smartest-” började jag.

”cause, if you win it just shows that you’re a player. Which you are not” avbröt Chaz.

”I know I’m not a player, but I don’t know. This girl seems to take out the worst of me, I can’t let her win and just say. Okay, you are right. I am a player and call it a day. I don’t know… and I mean I like to flirt with girls but not play, so I can’t avoid to fell a little bit excited to flirt with this girl.

Cause she’s really beautiful” jag ryckte på axlarna och jag hörde hur dem skrattade.

Ryan klappade mig roat på axlen. ”well, good luck buddy”

 

Bussen krängde till och brummandet från motorn dog ut, yrvaket satte jag mig upp och såg mig omkring. Med en gäsp gnuggade jag mig i ögonen innan jag trött drog upp min väska mellan sätena och tog brädan under armen. Chloé gick lika sömndrucket efter mig genom gången men vi båda piggnade till när frisk luften träffade oss. Jag skuttade nerför dem få trappstegen innan mina fötter landade på marken, killarna gick vant upp mot stugorna medan vi tjejer stod kvar och såg med imponerade ögon runt på stället. Flertal småstugor var placerade där killarna gick tillsammans med en större hus där jag antog att matsalen låg och andra umgänges rum. Stora gräsytor, en sjö tillsammans med en kort brygga och såklart två fotbollsmål befanns sig också på platsen.

 


"a lake with a short bridge"

 

Det påminde om ett kollo, som man brukade åka till på somrarna tills man insåg att det fanns roligare saker att fördriva sommaren med. Tjejerna kvittrade ivrigt runt mig och jag log brett.

”okay, okay!” ropade jag högt för att få dem att tystna, de såg nyfiket på mig.

”I guess we’re going to split up, so who sleeps with who?” frågade jag dem.

Efter fem minuter hade vi fått ihop det och Chloé och jag tillsammans med Joanna och Lea hade bestämt att vi kunde dela samma stuga då vi gissade på att man låg fyra och fyra i varje rum.

”GIRLS! TODAY, NOT TOMORROW!” McClain uppenbarade sig i det stora husets dörröppning och röt argt åt oss, jag suckade innan vi snabbt började gå upp mot huset.

”lucky Fredrik is coming here tomorrow” mumlade jag till Chloé som nickade instämmande.

McClain ledde oss genom den enorma hallen som bestod av bänkar och skohyllor, korridorer ledde från hallen och McClain pekade mot ena och sa att där var det toaletter och pekade sedan mot den bredvid för att säga att det var där vi fann duscharna. Vi gick dock in genom den som var placerad mittemot ytterdörren och genast hörde vi det höga pratet som kom från killarna som redan satt i matsalen. Den var normal stor och kollo inrett, långa bord och många stolar.

De alla satt på ett gemensamt bord och tystnade märkbart när vi kom in, utan att bry mig om deras blickar och speciellt Justins som brände på min hud gick jag till bordet bakom dem och satte mig tillsammans med tjejerna.

 

*

 

I mina rosa mjukis shorts och ett linne stod jag tillsammans med Chloé, Joanna och några till i badrummet och borstade tänderna. Rummet var tyst då alla hade tandborsten i munnen och inte hade förmågan att tala för tillfället, jag spottade ner i ett utav handfaten innan jag sköljde munnen och tandborsten med vattnet. Jag satte sedan upp mitt hår i en hästsvans då jag tyckte bäst om att sova så, Chloé och Joanna blev klara och vi gick tillsammans ut till hallen för att kliva i våra tofflor.

Vi hann gå halvvägs över gräsmattan när jag kom på en sak jag glömt göra.

”what is it?” frågade Chloé som märkt att jag stannat.

”I forgot to say goodnight to the loser” svarade jag och himlade med ögonen.

”hey! I heard that” Justin kom gående nerför en utav stugornas trappor med Chaz bakom sig.

Jag flinade. ”oh, I’m so very sorry” svarade jag och låtsades vara ångerfull.

Chaz skrattade lågt bakom honom. ”she’s funny”

Jag suckade sedan och gick fram till honom, jag omfamnade honom i en kram och jag kände hans armar om mig innan jag släppte taget. ”goodnight” sa jag innan jag vände om och gick lika fort.

”goodnight” hörde jag han svara innan han skrattade lågt tillsammans med Chaz. 

 


 

TRÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅK! hade skitsvårt att skriva det här för att 

det är så fantasilöst! USCH! men jag hoppas att ni gillade det i alla fall. :)

men snart drar deras lilla spel igång på riktigt. ;)

VAD TYCKS?? KOMMENTERA! ♥

NI GÖR MIG SÅ GLADA! :DDDDDDDDDD


Skriven av: Ebba

HAHAHAH LOVE IT!! hahah:she’s funny hahha döööööööör!! meeeeeeeeeeeeeeeer!!

2012-08-06 @ 22:06:45
URL: http://lifeasebbisen.blogg.se/
Skriven av: Jennie

AVNINWIvålsapmovdnMONBAES så sjukt bra! håller med ebba, "she's funny" haha, skrattade faktsikt..
du är galet duktig!

2012-08-06 @ 22:15:24
URL: http://myjustindrewbieberstory.blogg.se
Skriven av: Felicia

Haha, nej!
Det var ju fett kul! Men tyvärr...
IMORGON KOMMER BLI ROLIGARE! Att köra vilse är alltid lika kul! ;)

2012-08-06 @ 22:41:25
URL: http://specialnovells.blogg.se/
Skriven av: madde

Även fast det var ett mellan kapitel var det to die for. Det var grymt! Som vanligt... men det är svårt med kritik, som du vill ha, när du är bättre än J.K Rowling... Eller lika bra som kanske.. Haha :P ♥ MEEEEEEEEEEER :)

Svar: gosh! dina kommentarer e så sjukt gulliga hela tiden, stop it! naaaaah, jk! ;)tack så mkt. <3
Linn Halldin

2012-08-06 @ 22:54:26
URL: http://youknowthagurl.blogg.se
Skriven av: elena

haha hon är bäst men super bra

2012-08-06 @ 23:03:29
Skriven av: Becka

Grymt bra!

2012-08-06 @ 23:18:51
URL: http://beckagoesrandom.blogg.se
Skriven av: lisa dahlman

tycker redan att den värkar grym och den kommer säkert bli ännu bättre för du skriver skit bra noveller :)

2012-08-07 @ 00:51:19
Skriven av: Anonym

jätte bra! :)

2012-08-07 @ 11:39:04
Skriven av: Erica

Aaaaaaah kommer bli så grymt!

2012-08-07 @ 12:25:53
URL: http://ericananny.blogg.se
Skriven av: Felicia

Vad, duän tkr, så tycker iaf jag att det var bra ^^ ALLT är bra :)

2012-08-07 @ 19:42:12
URL: http://inspodaily.blogg.se/
Skriven av: bieberstorysbyme.blogg.se

Åhh grymt bra!!! :)Länkbyte?:))

2012-08-08 @ 15:34:58
URL: http://bieberstorysbyme.blogg.se
Skriven av: simpleaswords.blogg.se

Så länkat till dig i menyn! :D

2012-08-09 @ 21:58:08
URL: http://simpleaswords.blogg.se/

Ditt Namn:

Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (Publiseras Ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback