Kapitel 3 - We're The New Students

PREVIOUS:   ”Jaha, så finns det någon civilisation här i närheten eller är vi dömda att leva i ensamhet?” frågade jag honom efter en stund och suckade.

   ”Det finns en strand ungefär fem minuter härifrån och skolan ligger kanske 10 minuter” svarade Victor och såg upp på mig, jag nickade innan jag satte ner longboarden på marken och sparkade iväg.

 


 

Alarmklockans eviga ringning ekade i huvudet och jag stönade irriterat innan jag slog hårt på den vilket fick den att genast tystna. ”Lilo, hjärtat. Är du vaken?” mamma var inte sen med att vara där för att se till att jag inte somnade om, vilket hon så väl visste att jag hade väldigt lätt för.

   ”Ja, jag är vaken” stönade jag och drog bort täcket från min kropp, jag tände min nattduksbordslampa och rummet tändes upp av det svaga skenet. 7.15 löd siffrorna på min alarmklocka och skolan började 8.50, jag släpade mig fram till garderoben för att dra på mig ett par tighta, ljusa jeans tillsammans med ett ljusrosa linne. Mode har aldrig varit min grej, inte heller smink. Men ibland gillar jag att fixa till mig - precis som alla andra - men aldrig att jag skulle gå upp en timme tidigare för att sminka mig eller bara för att platta håret eller något sådant. Hellre sover jag den timmen.

   Jag drog till mig min väska och såg till att mobilen och min iPod låg i innan jag gick ner till köket för att få i mig lite frukost. Mamma och Victor satt redan i köket med en varsin skål med yoghurt framför sig, jag log mot dem men det bleknade lika fort då Stan klev in i köket. Mamma sken genast upp i ett glatt leende och kysste honom innan hon satte sig på stolen igen, jag lyckades få ihop en macka och drack ett glas juice. Jag tog mackan i handen och grep tag om min skateboard och styrde mina steg mot dörren.

   ”Lilo! Stan tänkte skjutsa er till skolan” mammas ord stoppade mig.

   ”Det är lugnt” svarade jag och började återigen gå, gårdagen hade jag tillbringat i att ta mig in till staden och sett var jag skulle gå i skolan och sett centrumet som inte alls var märkvärdigt.

   Jag kom ut genom dörren och möttes av den kyliga vinden, jag huttrade till och drog min munkjacka tätare om kroppen innan jag åkte iväg. Ätandes på min macka sparkade jag in mot skolan och lät blicken vandra medan det var nedförsbackar. Väl framme hade eleverna redan börjat anlända, de flesta med bil men det fanns även dem som cyklade, för mig var hela iden av att eleverna åkte bil helt absurd.

   Men vad ska man säga, dem fick körkort vid 16 års ålder och svennar får dem vid 18 års ålder. Efter en stund körde en stor gul buss inpå parkeringen och ut strömmade fler elever, skolbussar. Ett tut från en annan bil fick mig att hoppa till och jag vände häftigt huvudet åt sidan för att se att det bara var Stan och Victor, jag rynkade frustrerat på pannan och såg hur Victor klev ur bilen.

   ”Kan du inte åtminstone ge honom en chans?” frågade han när han kom fram till mig.

   ”Nej” svarade jag tvärt och envist, Victor suckade innan han nickade mot skolan.

   ”Är du redo?” frågade han, jag bet mig nervöst i underläppen.

   ”Nej” upprepade jag och han skrattade mjukt innan han tog tag i min arm och drog mig mot ingången, med min skateboard under armen. Vi följde skyltarna som visade vart expeditionen låg någonstans och bakom disken hittade vi en liten kvinna med glasögon.

   ”Yes, how can I help you?” frågade hon och log nästan tillgjort, jag rynkade på pannan åt henne.

   ”Ehm… we're the new students from Sweden” svarade Victor och kvinnan lös genom upp.

   ”Of course" tjöt hon exalterat. "here I’m just going to get your schedules” hon rullade bakåt på sin stol innan hon reste sig för att bläddra bland en massa papper, tillslut hittade hon det hon sökte och satte sig på stolen igen. ”here you go” sa hon med ett leende innan hon räckte oss papperna, det visade sig vara ett schema och en karta över skolan. ”now good luck today, kids”

   Stumma blev vi stående och hade förväntat oss att någon skulle ta oss till vårt klassrum och lite fint presentera oss innan vi fick smitta till våra platser, men så verkade inte fallet här.

   ”Ehm… vet du vart vi ska?” frågade jag Victor som skakade på huvudet. Jag såg ner på schemat och hittade lektionen jag skulle ha nu - historia. ”vad ska du ha?” frågade jag honom.

   ”Historia” svarade han och jag nickade.

   ”Då har vi samma, så klassrum… 9D” sa jag sedan och såg upp.

   ”Kom vi får skynda oss” sa Victor och grep tag i min arm när ringklockan ekade genom korridorerna.

  

   ”Kunde inte kärringen ha visat oss vägen!?” vi sprang genom de olika korridorerna men kunde inte finna vägen till detta förbaskade klassrum. Mitt tålamod hade runnit över för säkert tio minuter sedan och vartenda liten grej fick mig att explodera.

   ”Lilo!” ropade Victor efter mig.

   ”Vad?” skrek jag tillbaka och han log roat.

   ”Här är det” mitt dåliga humor försvann lika snabbt som han yttrade dem orden och nervositeten sög sig fast i min mage. Jag gick fram till honom samtidigt som han knackade på dörren, muller och en mörk röst hördes inifrån klassrummet innan dörren öppnades.

   ”Yes?” en gammal man med nästan skalligt huvud förutom på sidorna stack ut huvudet genom dörren och såg på oss. Victor svalde innan han log vänligt. 

   ”We're the new students” svarade Victor tveksamt och kliade sig i nacken.

   ”Yeah, yeah. Come in” sa mannen fort och öppnade dörren så vi kunde komma in. ”students!” ropade mannen ut i klassrummet och eleverna tystnade genast. ”this is…” började han innan han vände sig mot oss.

   ”I’m Victor Frid and this is my sister Olivia Frid” fyllde Victor i och log mot alla nyfikna elever.

   ”Welcome, I’m Mr. Matthew and this is going to be your class for the most of the time” sa han och svepte med armen av klassrummet. ”would you like to introduce yourself?” frågade han sedan.

   ”Ehm… well, what’s there to say?” mumlade Victor.

   ”Or we’ll go the other way around, what would you guys like to know?” frågade jag.

 

Historia timmen hade fyllts av frågor till oss och innan vi visste ordet av det ringde det ut, alla möjliga frågor hade dem frågat oss men frågan om isbjörnarna var den som fick mig att skratta mest. Flera påståenden hade dem även sagt, jag hade lett roat men svarat vänligt.

   ”Okay, this is your locker” Chloés ljusa röst trängde genom mina tankar och jag såg genast upp. Mr. Matthew hade gett Chloé uppgiften att visa mig runt i skolan och hjälpa mig under min första dag, hon log varmt och hennes grön, bruna ögon såg vänligt på mig.

   ”Thank you” svarade jag och fick snabbt upp det och lyckades få in min skateboard innan jag la in min väska. ”do you skate much?” frågade hon, jag vände på huvudet för att se på henne innan jag nickade.

   ”Do you?”

   ”Nah, not that much. Have no time, football and school takes too much time” svarade hon och fångade genast mitt intresse. Jag höjde frågande på ena ögonbrynet åt henne.

   ”Football?” ekade jag och hon nickade ivrigt. 

   ”Do you play?” frågade hon nyfiket och jag skrattade.

 

Pretty-little-liars-333-pretty-little-liars-tv-show-19439224-500-210_large

"Do you play?"

 

   ”I have played ever since I was five or six” hon drog imponerat på munnen medan hon nickade på huvudet. Jag log mot henne och satte in min jacka i skåpet. 

   ”You know, you should come to practice then. Maybe you can continue play with us” uppmuntrade hon med ett leende, jag gav henne en blick medan jag stängde mitt skåp. 

   ”Yeah, maybe I’ll do that” svarade jag och log tillbaka. 

 


 

måste bara säga att jag har ändrat hennes ålder från 16 till 17 o att hon ska snart fylla 18 år. KOMMENTERA! VAD TYCKER NI!? :DDDDDD ♥


Skriven av: Ebba

Feeeeeett bra!! Längtar till nästa!!!

2012-07-31 @ 18:04:44
Skriven av: Felicia

asgrymt verkligen!!

2012-07-31 @ 21:21:35
URL: http://inspodaily.blogg.se/
Skriven av: Hanna

sitbra. äre football elr soccer hon ska spela, det skulle ju fucking rocka om hon körde amerikansk fotboll!

2012-08-01 @ 10:04:30
Skriven av: Becka

Grymt bra!

2012-08-01 @ 13:53:44
URL: http://beckagoesrandom.blogg.se

Ditt Namn:

Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (Publiseras Ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback