Kapitel 27 - Did You Enjoy The Show?


Hennes blick sökte sig sedan ut över vattnet och blev frånvarande, bekymrat granskade jag hennes ansikte.

Jag ville inte att hon skulle vara olycklig, eller ha hemlängtan. Jag ville att hon skulle känna att detta var hennes riktiga hem. 

Jag bet mig fundersamt i läppen och funderade över om det fanns något jag kunde göra. 

Att åka med henne till Sverige... skulle det bara göra allt värre?

 


 


Vattnet rann längst min kropp och tog med sig den intorkade svetten och sanden från stranden, middagen var avklarad och småtimmarna låg framför oss. Melinda och Cornelia befann sig sittande på balkongen när jag kom ut från duschen insvept i min morgonrock och turban på huvudet. 

”hej” hälsade dem och tekopparna på bordet ryckte hemtrevligt, jag log mot dem.

”så lyckats få någon färg?” frågade jag dem och de visade stolt upp sina ränder. 

Jag smuttade på teet och såg ut över baksidan, härifrån kunde man se solen gå ner och himlen gick från blå, till orange och längst ner såg man en strimma av rosa. 

 

 

*

 

Jag sträckte på mig och gäspade stort, gnuggade trött mina ögon medan jag satte mig upp. Till min förvåning var Cornelia redan vaken och denna gång var det Melinda som fortfarande sov. Jag reste mig från sängen, då det var på tok för varmt även fast jag sovit i bara hot pants och sport topp och gick sedan fram till stereon. 

Jag bläddrade bland låtarna en stund innan jag log gillande och vände mig mot Cornelia som diggade med huvudet.

 

Do You Wanna Touch by Joan Jett and The Blackhearts (cover by Glee)

 

Jag studsade fram till Melinda och tillsammans fick vi liv i henne, Glee’s version av ”Do You Wanna Touch” som ursprungligen sjöngs av Joan Jett and The Blackhearts, pumpades från min stereos högtalare. 

Jag dansade fram till min garderob medan jag sjöng tillsammans med Gwyneth Paltrow.

Vi knackade på ytterdörren till Olivias hus och snart öppnades dörren av Olivias mamma, ett stort leende pryde hennes fortfarande unga ansikte. 

”hey guys, come in” sa hon glatt och steg åt sidan så vi kunde kliva in i hallen.

”Olivia and the girls are awake, it think you can just walk up to them” informerade hon och lämnade sedan hallen för att gå in i köket. Jag tillsammans med Ryan och Chaz gick uppför trappan och hög musik nådde våra öron, jag kände inte igen låten men den fick mig att le. Tyst gick vi fram till hennes sovrumsdörr och sköt försiktigt upp den, inne i rummet såg jag Melinda som fortfarande låg på sängen. Cornelia syntes snart och hon anslöts av Olivia, dem båda sjöng med till låten medan de dansade runt. Min blick gled över Olivias sexiga kropp som just nu vickade på höfterna och förde då och då fingrarna genom håret. Där sångerskan sjöng ”do you wanna touch” la hon händerna över sin bröst samtidigt som hon förvånat såg på Cornelia som gjort samma sak innan de brast ut i skratt och fortsatte sin lilla show. Det kliade i fingrade efter att få gå in och smekte över hennes hud, dra händerna längst hennes sidor. Olivia knöt upp sina hot pants och drog sedan av sig dem, behovet efter henne blev om omöjligt ännu större och jag fick svårt att stå still.

Någon harklade sig bakom oss fick mig att hoppa till och i processen stötta till dörren vilket fick den flyga upp med en smäll. Tjejernas blickar rycktes genast mot oss och generat blev vi stående.

”we... ehm... just arrived” försökte jag och kliade mig i nacken, Olivia skrattade.

”yeah, sure. We’re just getting dressed then we’ll be right with you. Where’s Chloé?” frågade hon. 

”she will join us later, something with family” svarade jag och log. 

Snabbt lämnade vi dörröppningen och gick ut på altanten, jag andades häftigt ut och drog fingrarna genom håret. ”wow” hörde jag Chaz kommentera. 

”yeah” svarade jag och nickade. 

 

*

 


 

”did you enjoy our show?” frågade jag retsamt, jag stod i köket och gjorde iordning min smörgås när Justin kom in och lindade sina armar runt min midja. Han kysste mig på kinden och jag log medan jag la osten över brödet.

”indeed” mumlade han i mitt öra, hans händer vandrade ner till mina höfter innan de smet innanför min t-shirt och la sig över min mage. Hans fingertoppar smekte över min hud och fick mig att bita i min läpp, plötsligt hade jag väldigt svårt att koncentrera mig på min frukost. 

”Justin, stop it” mumlade jag då han börjat kyssa mig över halsen. ”my... breakfast” 

”kiss me first, then I will let you go” svarade han och jag skrattade.

”no” retades jag och grep tag om hans händer och fick loss dem från min kropp. Jag snurrade ur hans grep, jag flinade roat åt hans besvikna och snopna minn. 

Min mobil på köksbänken vibrerade till, jag skulle precis sträcka mig efter den för att se vem som sms:ade mig, men Justin var snabbare och höll den triumferade i sin hand. 

”kiss me and I give your phone back” sa han.

”give me my phone” skrattade jag och sträckte ut min hand mot honom. 

”kiss my first” argumenterade han. ”or else, you will never see this phone again” började han medan han backade mot dörren. 

”Justin!” utbrast jag medan han vände sig om och sprang ut, jag var snabbt med att följa efter honom. Ur ögonvrån såg jag Chaz, Ryan, Melinda och Cornelias chockade ansikten då vi sprang förbi dem på altanen. ”Justin!” ropade jag efter honom igen, han höll telefonen över sitt huvud. 

”it’s illegal to steal things” sa jag medan jag försökte få tag i min iPhone. 

”it’s illegal to be this beautiful but you never got caught” svarade Justin med ett flin, jag slutade genast hoppa efter min telefon och såg på honom.

”wow, cheesy” sa jag och la armarna i kors över bröstet. 

”I know, but it’s true you are so beautiful it should be illegal” sa han och ryckte på axlarna. 

Jag kände hur mina kinder hettade över hans ord, han sänkte sin arm och gav mig min telefon. Med ett leende sträckte jag på mig och la en arm runt hans nacke innan jag kysste hans läppar. 

”happy?” frågade jag och lutade mig bak. 

”almost” svarade han och kysste mig igen. 

 

*

 

”no! Don’t do that” utbrast Cornelia och skrattade, bredvid henne satt Chaz, han spelade på sin telefon och Cornelia var lika insatt som han var. Han skrattade roat åt henne.

Melinda hade gått iväg för att prata i telefonen, antagligen med sin pojkvän, Chloé hade äntligen dykt upp och satt bredvid mig i soffan. Min MacBook stod i mitt knä och för tillfället tittade jag runt på Tumblr, bästa sidan internet tillåtit. Justin tillsammans med Ryan spelade på vårt xbox, stönade högt när de förlorade men retades när de vann. 

Jag scrollade förbi en klipp och klickade nyfiket på ”play”

 

 

När det var slut skrattade jag så jag grät, Chloé stämde in och pressade fram mellan skratt. ”that... is... so... true!” 

”what is true?” frågade Justin som blev distraherad och nyfiken av vårt skrattande. 

”just watch this” skrattade jag och vred datorn mot dem, Chaz och Cornelia lutade sig också framåt för att kunna se.

När klippet ännu en gång tog slut skrattade Cornelia minst lika mycket som vi hade gjort. ”oh god, my balls aer freezen off” imiterade hon och skrattade. 

Jag såg på killarna som inte alls skrattade utan såg frågande på oss. 

”but...” började Chaz som såg helt vilsen ut. 

”wait a minute, you can’t seriously believe that we have pillow fights and get naked” utbrast jag. 

”what do you do then?” frågade Ryan, minst lika vilsen som jag.

”oh my god, we just have a normal night. Eat candy, talking shit and watch movies” svarade Chloé som om det vore uppenbart, vilket det också var. 

”what! Noooooo!” sa Chaz och drog ut på ordet. ”I don’t believe you”

”what? Why not?” utbrast jag. 

”because you want to keep it a secret, you want us to believe you don’t do kinky stuff so guys doesn’t crasch your sleepovers” svarade han och Ryan nickade imponerat och de gjorde en high five. 

”oh my god, you two are stupid. Justin please tell me you are not on their side” sa jag och såg på Justin som nu fick alla uppmärksamhet på sig, blev obekväm och kliade sig i nacken medan han undvek allas blick. Men jag behövde inga ord för att få svaret, han var på deras sida. 

”really!?” utbrast Cornelia. 

 


"really!?"

 

”then I guess we need to prove you wrong” sa jag och alla såg genast förvirrat på mig.

”Stan and mom are going away tomorrow and aren’t back until friday, so sleepover, here, tomorrrow night” förklarade jag. ”so what do you guys say?” frågade jag och höjde på ena ögonbrynet. 

”we’re in” svarade Justin med ett flin.

 


 

ahahahha, tycker klippet är så himla roligt! xD

vad tycks? kommentera, dem betyder allt! ♥ orkar inte läsa genom, tittar på Awkward. 


Skriven av: emma

OMG AS BRA, när kommer nästa? :O <3 :D

2012-09-02 @ 16:25:06
URL: http://emmatrygve.blogg.se
Skriven av: Anonym

super bra!

2012-09-02 @ 16:31:36
Skriven av: Alexandra

Super bra!! :D meerraa!

2012-09-02 @ 16:39:07
Skriven av: Ronja

Hahahaha :"D "What noooooooooooooooooooo!" awesome kapitel :D

2012-09-02 @ 17:33:36
URL: http://simpleaswords.blogg.se
Skriven av: Anonym

Asbra med så långt kapitel!!

2012-09-02 @ 18:02:41
Skriven av: Becka

Grymt bra!

2012-09-02 @ 18:03:30
URL: http://beckagoesrandom.blogg.se
Skriven av: Johanna

ahaha, det där klippet var bäst! :P tittar du oxå på awkward? erkänn bästa serien?? ;)

Svar: hahaha, har inte sett det tidigare. satt o tittade på MTV o sedan kom typ ett maraton av awkward.. and I feel in love. ;) hhahahaha. ska se resten på datorn. =)
Linn Halldin

2012-09-02 @ 19:38:47
URL: http://biebsloverss.blogg.se
Skriven av: Ebba

AWESOME!!!!!!!!! hahaha awkward..... Videon är SÅÅÅÅ sann!!! meeeeeeeeeeeeeeer :DD

2012-09-02 @ 19:59:43
Skriven av: Jennie

super mega skitbra!

2012-09-02 @ 22:43:55
URL: http://myjustindrewbieberstory.blogg.se
Skriven av: elena

super bra

2012-09-02 @ 22:43:56
Skriven av: Jssmn

HAHAHAHAHHAAHAHHAHA den där videon....JAG DÖR :) Du är sjukt grym Linn! <3

2012-09-02 @ 22:55:10
URL: http://jssmn.blogg.se
Skriven av: Felicia

Hahahahah, har sett klippet förr, SÅ JÄKLA KUL!

And yeah, sooooo true! xD
Azem kapitel, dem är så sjukt gulliga, båda vill ha varandra, woooopwoooop!
Boy likes girl, girl likes boy, sex! ;)

2012-09-03 @ 16:45:21
URL: http://specialnovells.blogg.se/
Skriven av: Amanda

Asbra!!!

2012-09-03 @ 18:29:02

Ditt Namn:

Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (Publiseras Ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback