Kapitel 28 - Speaking Of Bitches...

”mamma, vi kommer klara oss. Oroa dig inte” försäkrade jag mamma där hon stod i dörröppningen med en orolig uppsyn. ”men-”

”vi har allt” avbröt jag fort, vi har definitivt allt. Nästan hela förmiddagen hade vi busat runt i Stratfords enda matvaruhus, handlat mat, godis, glass, allt man kan tänkas ha på en övernattning. Men mamma hade nu under den senaste timmen vandrat runt och svamlat om vi hade allt, om vi skulle klara oss i tre dagar, fram till fredag. Jag hade himlat med ögonen åt henne och försökte lugna ner henne, jag hade dock undvikit att nämna att killarna skulle sova över för det skulle kasta henne över gränsen till galenskap och hon skulle tvinga Stan att stanna hemma. 

Så jag lätt det glida vidare och lät det inte nå hennes öron. 

”mamma” utbrast jag och kramade henne, hon stod stel i mitt grep för några sekunder innan hon slappande av. ”vi kommer klara oss, jag ringer direkt om det händer något” uppmuntrade jag och hon andades ut.

”tack, Lilo. Sköt om er nu, vi ses på fredag” och med dem orden lämnade hon huset och snart hörde jag bilens motor som sakta försvann bortåt. 

”OCH ÖRNEN HAR LÄMNAT NÄSTET!” ropade jag glatt, Cornelia och Melinda skratt nådde mina öron. Ett pling från dörrklockan fick mig att hoppa till innan jag sprang bort till dörren, med ett stort leende öppnade jag och möttes av Chloé. 

”halla, ready to eat until we all look like meatballs?” frågade hon och fick mig att skratta.

”always” svarade jag innan jag steg åt sidan. 

En timme senare hade vi fått på oss myskläder, bestående av hotpants eller mjukisbyxor och koftor, och skrattande gjorde vi middag i köket, dörrklockans gälla ton gen genom huset och Chloé sprang genast iväg för att öppna. Stereon spelade hög musik på köksbänken och ibland sjöng vi med till de välbekanta texterna. 

”it’s smells good!” berömde Chaz högt när han steg in bland matosen, innan han hungrigt tog sig om magen. Jag himlade med ögonen.

”are you never not hungry?” frågade jag och vände om kycklingen i stekpannan. 

Chaz låtsades tänka efter innan han gav oss ett kort svar. ”no” 

”well, dinner is served” sa jag och ställde stekpanna på en grytlapp, alla tog en plats runt vårt matbord och vi tog oss skrattande, högt pratande genom middagen. 

 


"well, dinner is served"

 

”okay, I don’t won’t a pile of dishes in the sink so everyone puts their own plate in the dishwasher” sa jag när vi var klara och började duka av bordet. Lydigt gjorde alla som jag sa medan jag ställde in mjölken bland annat i kylskåpet. 

”thank you for the food, babe” ett par armar slingrade sig runt min mage, jag log.

”you’re welcome” svarade jag och vände mig om i hans famn för att lägga armarna runt hans hals. Jag sträckte på mig och kysste snabbt hans läppar. 

  

*

 

”speaking of bitches, is Jennifer still a pain in the ass?” frågade jag, vi satt nu i vardagsrummet, på bordet såg skålar med olika innehåll tillsammans med tända ljus. 

Små lampor i fönstren var den enda elen som var påslagen om man bortsåg från tvn som hade min MacBook inkopplad och spelade låg musik från Spotify. 

Jag satt halvt i Justins knä då vi satt i fåtöljen mittemot soffan där Cornelia, Melinda och Chaz satt sig. Ryan och Chloé gosade i den andra fåtöljen bredvid oss. 

”yeah and she has gotten even worse” klagade Cornelia, att prata om allmänt störande och idiotiska personer var ett lätt samtalsämne att halka in på. 

”she’s clings on all the guys like an octopus and comes with all kind of negative comments. And I promise, soon I will shove something up her ass” fortsatte hon och fick den där beslutsamma blicken som betydde att det aldrig skulle sluta bra. 

”I’m with you” sa Melinda och höll upp handflatan mot Cornelia som fort slog till den. 

”well, it’s not that weird that all the boys stare when she has got her boobs pushed up to her ears and wear so short skirts that you can see that neon pink thong of hers” sa jag och skakade trött på huvudet.

 

Tumblr_lqhccfrvdh1qeeqito1_500_large

 

 

”what?” ekade Justin bredvid mig. ”does she really walk around dressed like that?”

”yep” svarade jag och ryste av bilderna som ploppade upp i huvudet. 

”wow” hörde jag han mumla. 

Jag skrattade, jag visste exakt hur Jennifer kunde bete sig, ville alltid racka ner på alla, klä sig som en hora vilket såg till att hon hade all uppmärksamhet. Damn bitch...

”well, they are everywhere” sa Chloé. ”there isn’t one school that doesn’t have a false bitch that messes with everybodys heads” jag nickade instämmande. 

”like Fhilippa” la jag till, Chloé stönade genast högt och slingrade sig i fåtöljen. 

”can I please bit her head off? Did you know what she did to Jacob, like four days before school ended?” frågade hon, Jacob var ”klassens tönt” ungefär, eller han ansågs töntig eftersom han lyckades i skolan och höll sig undan från trubbel. 

Ja, då fick man ”tönt” stämpeln i pannan.

”no, what?” frågade jag förvirrat. 

”she openly offended him about his lonelieness and said ”goodbye” to him because she didn’t think they would see each other next semester” sa hon. 

”which means, that she basically said that she thought he would kill himself over the summer” jag stirrade misstroget på henne. 

”that bitch” väste jag och tänkte på alla saker som skulle få henne att lida. 

”poor Jacob” kommenterade Chaz såg fundersam ut. 

”yeah, I heard about that. Fhilippa is nasty” la Ryan till.

  

*

  

Jag gröp ur ännu en skopa med glass ur paketet och förde den till munnen, jag skrev in ”Florence and the Machine” i sökrutan på Spotify innan jag satte på en utav deras skivor. 

Skeden blev hängande i munnen och jag satt för ett ögonblick och bara lyssnade på musiken, nu hade stämningen på något vis blivit ännu mer avslappnad. Melinda, Chaz och Chloé låg utspridda i soffan, Justin satt, nu mera låg, i fåtöljen medan Cornelia hade tagit över den andra. Ryan hade gått på toaletten men var snart tillbaka och la sig på golvet med en kudde under huvudet. Tankspritt loggade jag in på mitt Skype konto, min lista var full av både bekanta men också ”främlingar” som addat mig och vi börjat prata. 

”omegle!” utbrast Cornelia och skrattade, jag skrev skrattande in ”omegle” i sökrutan och valde Skype som vidare val om man ville fortsätta konversera. Genast kom jag in på en konversation och skrev snabbt ”asl” som betydde ”age, sex, location”, så jag inte stötte på gamla pervos. 

”okay, are we going to trick them or actually find someone nice?” frågade jag, jag grep tag i datorn och vände mig om, placerade datorn i knät vilket gav mig möjligheten att kunna se dem. Alla hade de blicken på tvn då datorn fortfarande var inkopplad och de kunde se allt jag gjorde. ”try find someone nice and we’ll trick some later” svarade Cornelia. 

”okay, 19, male and US” läste jag högt, Melinda skrattade. 

”yeah, right” hörde jag henne mumla. 

”17, female, Canada” svarade jag och väntade tålmodigt på hans svar. 

”you horny?” jag himlade med ögonen. 

”yeah, as fuck” svarade jag innan jag fort klickade vidare till en ny konversation och skrev in ett nytt ”asl”. De skrattade högt till mitt svar och jag log roat. 

Vi mötte många som bara var ute efter att ha någon att runka framför medan med några utbytte vi faktiskt Skype med. ”oh, look Lucas logged in” sa jag och det tog inte många minuter för än den välbekanta signalen som betydde att någon ringde ljöd genom högtalaren.

Jag såg frågande på Melinda och Cornelia. ”se vad han vill” svarade Melinda med en axelryckning, jag klickade på den gröna luren och snart fylldes mina högtalare av Lucas hälsning. ”vad vill du?” frågade jag istället. 

”oj, någon är på dåligt humör” retades han, genast himlade jag med ögonen. 

”hey, no swedish. We can’t understand, remember?” utbrast Chloé, jag skrattade men nickade. ”oh, är det dina vänner från Kanada?” frågade Lucas nyfiket. 

”yeah” svarade jag. ”hur många är ni?” frågade han.  

”we are 7, including me” svarade jag. ”hot!” svarade han, jag skrattade.

”well, half of them are guys... but it’s okay if you turned gay, I... it’s your business” svarade jag, Lucas protesterade genast och jag skrattade återigen. 

”jaha, har du lyckats stötta på den kända Justin Beaver då, hörde att han bor, eller bodde, där du bor nu” sa Lucas plötsligt och först himlade jag med ögonen utav hans uttal av Justins efternamn innan jag log roat. Han hade ingen aning. 

”what did he say?” frågade Justin och såg nästan argt på datorns baksida, hans efternamn måste vara lite känslig då det är många förolämpningar som kommer med just fel uttalande av det. 

”he asked if I had met the famous Justin Bieber, because he had heard that he lived here” jag valde att återberätta mening precis som han sagt istället för att avslöja att det faktiskt var den självaste Justin Bieber jag pratade med. 

Justin skrattade. ”he has no idea” sa han och upprepade min tanke, jag flinade roat.

 Fort stängde jag av micken. ”what should I tell him?” frågade jag och riktade mest frågan till Justin då det var honom det handlade om.

”to me, it doesn’t matter. His knowledge of my existens in your house won’t change anything” svarade han och jag nickade. Jag klickade upp vertygslådan och satte enkelt på mickens ljud igen. 

”you there?” frågade jag. ”always” svarade han flörtigt och jag himlade med ögonen. 

”yeah, sort of” svarade jag sedan. ”har du sett honom alltså?” frågade han.

”you can say that” jag skrattade åt Justins roade ansiktsuttryck. 

”what? Är det ett ja eller nej?” frågade han förvirrat. ”why do you care so much?” utbrast jag.

”oh, jag vet inte. Skulle inte förvåna mig om du satte klorna i honom, knullade honom och sedan snodde lite pengar ur hans pengafyllda plånbok” min haka föll, inte bokstavligen, ner till golvet. Jag hörde även hur Melinda och Cornelia flämtade till i bakgrunden.

 


"oh, jag vet inte..." 

 

”what? What!? What did he say?” tjatade Chloé ivrigt. 

”now, you listen to me you piece of shit! Jag skulle aldrig utnyttja någon på det viset, I’m not a whore! Så vakta din tunga innan jag klipper av den, då ska vi se vem som är uppkäftig!” röt jag till datorn men det enda jag hörde från Lucas var hans låga skratt. 

”so you have met him! Och jag tror inte att ni sågs på distans, har Olivia gått och skaffat sig en pojkvän?” retades han och struntade fullständigt i att jag just hade gett honom en utskällning. ”what? How did...” började jag men tystnade genast då jag kom på mig själv genom att nästan avslöja mig, Lucas skrattade nöjt.

”you sneaky son of a...” Lucas bara skrattade. 

”jag är bra, erkänn. Men vem trodde att Olivia Frid skulle dejta Justin Bieber? Hm... ingen!” svarade han och jag stönade trött. 

”sätt på kameran så jag kan få en titt på paret” sa han sedan och jag såg upp på mina vänner. Hälften såg fundersamma ut medan de andra bara såg allmänt förvirrade ut. 

”what did he say?” frågade Chaz. 

”ehm... well, first he accused me of playing Justin, basically screwing him and steal some money and as you could see I got angry” började jag och Justin skrattade.

”how ironic” sa han och jag skickade honom genast en menande blick. 

”and by that he figured out that we are together and now he wants me to turn on the webcam” avslutade jag och Chaz, Ryan, Chloé och Justin såg förvånat på mig. 

”that’s a smart fella you got there” sa Ryan. 

”well, thank you” svarade Lucas från datorn och jag såg genast irriterat ner på den.

”oh, you shut up!” återigen svarade han genom att skratta, men det är Lucas, det. 

Svårt att ta saker på allvar. 

”whatever” sa jag sedan och klickade på min kamera, genast började den ladda innan en liten bild nere i det högra hörnet visades. Snart visades hela Lucas ansikte över skärmen och ett stort, brett flin pryde hans ansikte. 

”wow, du ser ju bara bättre och bättre ut för varje gång jag ser dig” retades han. 

”yeah and you just get uglier and uglier” svarade jag, Chloé skrattade även fast hon inte förstått allt. ”nu prata engelska, din tönt” la jag till. 

”alright, got any polar bear questions yet?” frågade Lucas och jag skrattade. 

”did I tell you about that?” utbrast jag men pratade inte längre med Lucas utan med Cornelia och Melinda.

”no, what?” frågade Cornelia roat och vände blicken från tvn ner till mig på golvet. 

”first day at school, we introduced us and we got all kind of funny questions. Like the polar bear one” skrattade jag, Chaz såg genast upprört på mig. 

”so you are saying you don’t have polar bears in Sweden?” frågade han.

”no” skrattade jag. ”the polar bears would freaking eat us” 

”kanadensare är inte så smarta som man hört” sa Lucas och nu var jag glad att han pratade svenska.

”nej då, det är bara Chaz” svarade jag och viftade med handen, innan jag busigt blåste iväg en kyss mot Chaz som förvirrat såg ner på mig.

”what did you say about me?” frågade han.

”that you are super clever and cute” svarade jag och han log nöjt, jag skakade roat på huvudet och fnissade.

”so now, let me see the prince charming” avbröt Lucas.

I don’t think so!

Lyckligtvis innan jag behövde hitta på en bra ursäkt ringde en annan användare, jag sa fort att jag behövde gå till Lucas och klickade ner honom. Jag klickade sedan svara till den andra.

Jag tjöt till och slängde ifrån mig datorn medan jag skrek ”stäng av! Turn it off!” för att på dator skärmen hade killen förberett sig redan med att ha kameran redo. 

Men visade något som jag inte var beredd på att se, någon lyckades stänga av och jag skrattade högt medan jag låg och vred på mig på golvet. 

”oh... my... god!” fick jag fram medan tårarna rann.

 


 

ett väldigt random och långt kapitel. men jag hoppas ni gillade det i alla fall.

fattade ni vad som visades på datorn i slutet? ;) hahhahahha, has actually happened to me.. 

EUK! säger jag bara. j*vla pervo! jag o min kompis skrek som två grisar o kunde efter mycket slingrande stänga av skiten. hahahaha! xD 

men i alla fall, vad tycks? bra/dåligt? kommentera. ♥

they mean everything to me. =) kramis. så långt kapitel att jag inte orkar läsa genom den, sorry... =/

btw, funderar på att sluta med "previous" jag menar, är det någonsin någon som läser dem... ??

har i alla fall inte med det här, säg om ni tycker att jag ska ha kvar det eller om det inte

spelar någon roll. 

 

Skriven av: Ebba

Awesooooome!!!!!!! Love it! :)))

2012-09-04 @ 20:19:08
Skriven av: moe

Supeeeeeeeer.
Behåll dem.
Är rätt bra om man blandar ihop kapitlena

2012-09-04 @ 20:25:57
Skriven av: Liv

awesome kapitel!

2012-09-04 @ 20:37:24
Skriven av: Anonym

Jag som inte har något minne skulle vilja att du har kvar det, annars måste man bläddra ner och kolla vad som skrevs sist.. Jättebra kap! :)

2012-09-04 @ 20:47:40
Skriven av: Becka

Grymt bra!

2012-09-04 @ 21:16:12
URL: http://beckagoesrandom.blogg.se
Skriven av: Johanna

ahahaha, roligt kapitel där! :P

2012-09-04 @ 21:23:11
URL: http://biebsloverss.blogg.se
Skriven av: elena

super bra

2012-09-04 @ 21:57:31
Skriven av: Ebba

Jätte bra kapitel! Men vem är Lucas? :D

Svar: han är "klassens clown" i hennes förra klass i Sverige. =)
Linn Halldin

2012-09-04 @ 22:28:35
Skriven av: Sara

Omg visade han sin .....? O.o

2012-09-05 @ 00:09:09
URL: http://fantasynoveller.blogg.se
Skriven av: Ronja

Hahaha awesome! :D

2012-09-05 @ 07:22:11
URL: http://simpleaswords.blogg.se
Skriven av: Hanna

HAHAHAHAHAHHAHA!!! Men ha kvar det. Ibland glömmer man vad det hände i förra kapitlet. Så är det bra och ha med det sista stycket. Så man kommer ihåg;)

2012-09-05 @ 11:39:25
Skriven av: Jennie

Jättebra! Och behåll previous! :)

2012-09-05 @ 14:15:41
Skriven av: Amanda

suuuperbra! och behäll gärna "previous"! det behövs ;)

2012-09-05 @ 15:27:42
URL: http://novelsbyyme.blogg.se/
Skriven av: Ewweh

MEER!

2012-09-05 @ 20:57:52
URL: http://justbiebzz.blogg.se
Skriven av: Erica

HAHAHAHAHAHAH I REMEMBER THAT! Så fucking äckliga snubbar!

2012-09-07 @ 18:47:39
URL: http://ericananny.blogg.se

Ditt Namn:

Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (Publiseras Ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback