Kapitel 45 - Yeah, Aren't I Just Amazing!?

 

”well, I’m sorry babe. I just simply wanted to show you what I bought” svarade hon oskyldigt och jag skrattade ironiskt.  

”yeah” mumlade jag tillbaka. ”but anyway... how is it in Stratford?” frågade jag, vad som helst för att få mig på andra tankar.

”it’s good” svarade hon men lät tveksam. ”is something wrong?” frågade jag genast.

”no, no! Just have had it rough in school” försäkrade hon. 

 


 

”så nu har jag bokat biljetten” sa jag till mamma när jag gick in i köket, hon nickade och såg upp på mig med ett leende.

”får hälsa honom från oss. Inte långt kvar till din 18års dag heller” svarade hon och flinade. 

”åh nej, tänk inte ens tanken!” varnade jag genast då min mamma hade förmågan att överdriva när det gällde min och Victors stora dag.

”men det är ju er 18års-” började hon protestera.

”precis! Vi fyller 18 år mamma inte 8, vi är inga barn längre” avbröt jag och såg menande på henne, hon suckade och sjönk ihop.

”jag vet men ibland önskar jag att ni sprang runt i blöjor ännu med nappen i munnen” sa hon sorgset, jag skrattade lågt åt henne innan jag gick runt bordet och kramade henne.

”jag kommer alltid vara din lilla tjej, bara i större format” svarade jag och hon skrattade till.

”jo, tack. Nu är du väl längre än din gamla mamma, va?” frågade hon och jag låtsades tänka efter innan jag nickade och fnittrade.

 

Tumblr_m3b8h6oh9c1r6xi47_large

 

”men se det såhär, du har aldrig varit speciellt långt” retades jag och hon himlade med ögonen.

”nej, det förstås” svarade hon och jag lämnade roat köket igen och gick upp till mitt rum.

Utskriften utav biljetten låg på sängen och jag tog med ett leende upp pappret. 

12:e september, avgår 7:00 på morgonen, läste jag och jag la nöjt ner pappret på sängen igen. Justin skulle tro att jag kom tillsammans med hans morföräldrar den 13:e men där skulle han få en överraskning som han sent skulle glömma.

”can you do me a favor?” frågade jag Chloé, jag satt i sängen med datorn i famnen och pratade med henne över telefonen.  

”that depends” svarade hon tvekande och jag himlade med ögonen.

”I was just wondering if you could give me a ride to the airport on Wednesday” förklarade jag.

”ehm... what? I thought you were going on Thursday” utbrast hon.

”yeah, well... I want to come as a surprise and thought I could give him his birthday present then instead of when his whole family is going to be in the house” svarade jag och jag hörde hur hon mumlade instämmande innan hon skrattade. 

”of course I will, when is the plane leaving?” 

”ehm... 7” svarade jag och väntade spänt på hennes reaktion, tillslut stönade hon.

”why so early!?” utbrast hon klagande. ”but yeah... I will come around 6.30 then” 

”thank you! Love you for doing this” kvittrade jag och hon skrattade.

”yeah, aren’t I just amazing!?”

 

*

 

”dumbass cunt!” jag himlade med ögonen och fortsatte sedan prata med Jake som gick bredvid mig längst korridoren. Han såg chockat bakom oss efter personen som spottat ut sig de otrevliga orden som jag nu börjat lära att ignorera. 

”is it like this all the time?” frågade han med stora ögon, jag ryckte på axlarna.

 

 

”yeah, but I have started to not pay attention to them. They aren’t worth it” svarade jag och han såg nästan imponerat på mig.

”close your mouth before you start to drool” retades jag och han himlade genast med ögonen men stängde munnen. 

”they are all stupid” mumlade han och skakade på huvudet, jag log roat. 

”yeah, we’ll see how laughs last when they will end up washing my really, expensive car” svarade jag och han skrattade högt. 

 

*

  

Jag hade lyckats få kontakt med Alfredo Flores, en kille som jag visste stod nära Justin som skulle hjälpa mig när jag väl kom till LA. Han hade verkat trevlig och rolig över telefon och var mer än villig att hjälpa mig. 

Med en gäsp reste jag mig från flygplansstolen och drog upp min väska för att sedan hänga axelremsan på axeln. Solen stod högt på himlen och värmen var slående varmt jämfört med Kanadas nu låga temperaturer. Jag kom ut genom gaten och gick bort mot rullbandet för att hämta bagen som innehöll min packning, jag gick genom kontrollerna och där möttes jag utav en massa utav människor. Alla gick i högt tempo mot sina olika destinationer antingen barn familjer som skulle på semester eller företagskvinnor eller män med kavajer och mobilerna tryckte på öronen. Jag sökte med blicken efter Alfredo och försökte minnas hur han såg ut från alla bilder som Cornelia visat, enligt henne så skötte Alfredo Justins videosar, hjälpte honom göra olika hälsningar som sedan publicerades på Youtube. De hade också blivit bra vänner under åren de samarbetat och nu var de så mycket som bästa vänner. 

”you must be Olivia?” jag snurrade runt och möttes av kille med ett stort leende som visade hans vita tänder, han hade svarta solglasögon på sig och händerna i fickorna. 

”and you must be Alfredo” svarade jag och han nickade.

”that will be me” sa han, jag öppnade sedan munnen för att presentera mig ordentligt men han avbröt fort. ”you don’t have to tell me much, Justin haven’t stopped babbeling about you since he came back to LA” sa han och flinade, genast kände jag hur det hettade i ansiktet.

”ehm... well, then... shall we?” frågade jag och han nickade. 

”here let me take it” sa han fort när jag gick upp jämnt honom och hänvisade till min bag.

Jag log tacksamt och räckte den till honom, han hissade snabbt upp den på axeln. 

”so you’re from Sweden?” frågade han när vi satt i bilen på väg genom LA, fascinerat såg jag ut genom bilfönstret på palmerna som stod vid vägkanterna, på människorna som kunde gå runt i endast bikini på överkroppen.

”yeah, that’s right” svarade jag och vände blicken mot honom.

”heard that the most beautiful women in the world are from Sweden” sa han sedan och jag skrattade. 

”that depends of what kind of women you like, right?” svarade jag och såg menande på honom, han nickade instämmande på huvudet och stannade vid ett röd ljus. 

Alla slags människor gick över, en tjej med en liten hund i koppel, en gammal dam tillsammans med sin väninna, ett stort muskelberg med tatueringar över de synliga delarna. Vi körde in på en gata och fram till en grind, jag såg undrande på den medan Alfredo hissade ner rutan bredvid sig för att sedan sträcka ut armen och knappa in en kod på en dosa. Efter några sekunder hördes ett pip och grindarna svängde långsamt upp framför oss. 

 

*

 

Alfredo kom med ett leende tillbaka in i studion och kastade nycklarna till mig.

”any luck?” frågade jag och höjde på ena ögonbrynet åt honom.

”nope, couldn’t find them anywhere” svarade han och jag slog menande ut med armarna.

”told you” sa jag men han flinade bara, jag såg frågande på honom men han skakade bara på huvudet åt mig. Jag ryckte på axlarna och lyssnade en sista gång på snutten av ”Out Of Town Girl” som var den sista låten innan albumet var helt och hållet färdigt.

 

Klockan började närma sig sex på eftermiddagen och jag gäspade trött. 

”I think we are done for the day” sa Kuk och jag nickade instämmande. 

Allt jag ville var att åka hem och lägga mig på soffan och slappa framför tv eller liknande, inte göra något särskilt. Kanske se om Olivia hade tid att prata, ett stort leende spred sig över mina läppar när hennes ansikte dök upp i mitt huvud. 

Imorgon, imorgon skulle hon komma tillsammans med mormor och morfar för att fira min födelsedag. Hon var den bästa födelsedagspresenten jag kunde få. 

”see you guys tomorrow” sa jag till dem andra och gick sedan bort för att komma till garaget där vi hade parkerat våra bilar, jag körde mot huset jag köpt för några veckor sedan som symboliserade just att jag fyllde 18 år och inte behövde bo med mamma längre. Jag knappade in koden till grinden och körde sedan upp mot garaget där jag parkerade bilen, jag lekte med nycklarna i handen medan jag tog mig in i det tysta huset. 

Jag kastade nycklarna på bordet i hallen innan jag klev ur mina skor och drog handen genom håret medan jag gick bort mot mitt sovrum för att byta om till mjukisbyxor istället för jeansen jag bar. Jag stelnade till i dörröppningen intill mitt sovrum då det stod fåtal stearinljus tända, dem hade jag definitivt inte tänt innan jag åkte imorse.

Jag var precis på väg att öppna munnen för att ropa ett ”hallå” när dörren till badrummet öppnades och det som klev ur gjorde mig fullkomligt mållös och ögonen växte sig till tefat.

Olivia kom ut klädd i endast vita, sexiga, spets underkläder och strumpeband som sedan fästes i höga nylonstrumpor. 

”heard there’s a birthday boy here that needs to be celebrated” ett leende spred sig på hennes läppar innan hon bet sig löst i underläppen. O´boy...

 

 

ojski! vad händer nu!? hahahha, okaj det är ganska uppenbart. =P

vad tycks!? KOMMENTERA O SÄG VAD NI TYCKER! SNÄLLA! 

det betyder verkligen allt, jag kämpar o sitter varje dag o skriver för eran skull... 

puss&kram. 


hoppas det inte är stavfel... -.-

 

Skriven av: M.

ojojojojoj. ;) loveit.

2012-09-26 @ 20:19:04
Skriven av: Alexandra

Omg ;) MERA! :D

2012-09-26 @ 20:22:47
Skriven av: Ebba

Hahahah han sket i byxorna XD hahah awesome!! Snella meeeeeeeeerr!!!!!!

2012-09-26 @ 20:42:18
Skriven av: Annie

Hahahaha! Jättebra ;D

2012-09-26 @ 20:51:12
Skriven av: Becka

Omg, grymt bra!

2012-09-26 @ 20:58:39
URL: http://beckagoesrandom.blogg.se
Skriven av: Johanna - vardag, innebandy & foto

OLLALLAAA AWESOME! YEAH BUDDY :D

2012-09-26 @ 21:03:03
URL: http://byjjohannaa.blogg.se
Skriven av: Liv

Awesome kapitel!!

2012-09-26 @ 21:16:34
Skriven av: thessan

love it

2012-09-26 @ 21:28:41
Skriven av: Amanda

Jättebra!!

2012-09-26 @ 22:16:03
Skriven av: Therese

Mer mer och ja ännu mer! God you are good!

2012-09-26 @ 22:16:04
URL: http://myworldinmyeyes.blogg.se
Skriven av: Ewweh

Så sjukt bra.. MEER!! älskar din uppdatering! <3

2012-09-26 @ 22:44:55
URL: http://justbiebzz.blogg.se
Skriven av: Lizliz

Meeeer<3

2012-09-27 @ 06:41:08
Skriven av: Amanda Augustsson

Oh my gaaash! du är sjukt grym! och som vanligt så hinner jag inte gå in varje dag utan läser ett par kapitel i taget som alltid är lika bra! älskar allt du skriver! :D

2012-09-27 @ 23:05:56
URL: http://amandaugustsson.blogg.se/
Skriven av: Sliskarna

Hej Slisk!
Vi har precis startat våran blogg, vi känner Erica Antonsen, hon berätta att du har gjort hennes design. Kan du fixa våran design och header. Fråga Erica vad vi vill ha osv :)
Sliska vidare

2012-09-28 @ 00:03:29
URL: http://sliskarna.blogg.se
Skriven av: Tilda

Awesome!! När kommer nästa?😃❤

2012-09-28 @ 16:10:45
Skriven av: Felicia

HAHAHAHAHAAHHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAH, Linn, I just love u! xD <3

2012-09-29 @ 00:50:44
URL: http://specialnovells.blogg.se/

Ditt Namn:

Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (Publiseras Ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback