6 - In Need Of The Voice

PREVIOUS:   ”Men om inget har hänt när den här terminen är slut så kommer jag fasen tvinga ner dig till den där strip klubben i New York du vet. Mm precis, där kan du få dig en riktig upplevelse med Rico. Lovar dig, hot stuff” med en blinkning ställde han sig upp och svingade sin märkesväska över ena axeln innan han lämnade oss för att slänga sina rester i papperskorgen och lämna in disken. Jag såg med öppen mun efter honom innan jag vände mig om mot tjejerna igen. 

   ”Han kan inte mena allvar?” Elisabeth skrattade men Victoria ryckte på axlarna. 

   ”Du vet hur Avan är, man vet aldrig om han är allvarlig eller inte” svarade hon och jag suckade högt och frustrerat. Den här är inte min morgon...

 


 

Justins Perspektiv. 

   Hela natten hade tjejens röst ekat i mitt huvud, hur de höga tonerna klingat, känslorna bakom orden och gåshuden enbart fortsatte att resa sig. Jag behövde veta vem det var... så hon kunde sjunga för mig natt och dag. Så jag kunde visa henne för världen, alla borde få nöjet att höra henne sjunga. Jag behövde verkligen veta så jag kunde återfå mitt fokus, jag hade redan rankat genom alla artisterna som fanns i skolan och fann ingen som hade den rösten. Därefter gick jag vidare till de andra linjerna och de första var modellerna men enligt Ariel så var det ingen modell som kunde sjunga. 

   Djupt nedsjunken i tankar gick jag tillbaka till mitt bord där Lil Za, Alfredo samt Cody satt, Za’s blick hade inte flyttats från mig sedan jag reste min rumpa från bänken men jag var för borta i tankarna för att bry mig. Frånvarande sjönk jag ner framför min frukost. Za harklade sig tillslut och med ett ryck såg jag upp för att se hans förvånade och frågande ansikte. 

   ”Vad?” utbrast jag. 

   ”Ehm... så du och... världens sexigaste kvinna är vänner?” frågade han och la gaffeln ner på bordet. Jag himlade smått på ögonen åt honom men log snett innan jag viftade avfärdande med handen. 

   ”Lägg inte för mycket vikt i det, bro. Det är ingenting, jag frågade henne en fråga bara” svarade jag och han höjde lite på ena ögonbrynet, Alfredo och Cody hade nu också vänt sin uppmärksamhet mot vår konversation men jag ignorerade dem alla. 

   ”Jaha, vad då för fråga?” fortsatte Za, det var uppenbart att han inte trodde på mig. 

   ”Vi har historia tillsammans” svarade jag, vilket var sant samt några fler lektioner då skolan blandade mellan linjerna under de ‘vanliga’ lektionen medan under ‘expertis’ så var det strikt efter vad du gjorde. Killarna skakade på huvudet medan jag fortsatte ignorera dem och återgick till mina sjungande tankar. Jag hade inte berättat för någon utav dem om vad jag hade hört kvällen innan, jag vet inte om jag ville heller. Inte än i alla fall. 

   Jag skakade smått på huvudet åt mig själv, jag började låta som Joe Jonas i Camp Rock när hade letade genom hela lägret efter Demi Lovato som var mitt framför näsan på honom hela tiden. Tänk om det var så med mig också, tänk om tjejen är den jag minst anar, tänk om hon sitter en meter från mig nu och jag vet bara inte om det. Genast lyfte jag blicken från min tallrik och skannade rummet på tjejer, jag såg Ariel tillsammans med Victoria, Elisabeth och Avan i ena hörnet. Ariel såg helt chockerad på Avan som reste sig och gick iväg, genast undrade jag var det kunde ha varit han sagt. 

   Jag lät min blick vila på Ariel för ett ögonblick till, hon var verkligen allt. Sexig, vacker, ambitiös, vänlig. Hennes röda hår flög över hennes axel när hon snabbt vände huvudet mot Victoria igen som log roat. Vart kan hon vara? 

 

 

   ”...inlämningen är imorgon, glöm inte det!” Mr. Trent försökte höras över gnissladet utav stolarna när hela klassen reste sig för att lämna klassrummet, lyckligtvis för mig hade jag redan uppgiften klar och behövde inte slita håret hela natten. Ariel var den första ut genom dörren och gick imponerande fort i de höga klackarna hon bar som fick hennes smala ben att se mil långa. Vilket de flesta manliga varelserna i korridoren märkte och tillslut kunde man bara se killarnas nackar då deras blickar var fastklistrade på hennes figur som försvann runt hörnet. 

   ”Detta må vara en coolare skola än vanliga, men det suger fortfarande” Zayn kom upp bredvid mig med sin dator och papper i famnen. Jag flinade roat men nickade instämmande. 

   ”Skola är aldrig rolig, oavsett vart man än är någonstans” han andades ut och log sedan stort då hans flickvän Perrie Edwards - från Little Mix - sedan ett år tillbaka som nu också var hans fästmö kom gåendes mot oss i korridoren. Jag sa ett snabbt hejdå till honom innan han totalt försvann in i sin bubbla tillsammans med Perrie. 

   Under lektionens gång hade jag gjort upp med mig själv, jag skulle gå tillbaka till studion. Bara i fall att hon kanske återvände för att sjunga igen, men denna gången skulle jag vara snabb nog att fånga henne. Med en suck låste jag upp dörren för att sedan slänga mina saker på sängen innan jag gick fram till skrivbordet. Flera hundra papper med låttexter låg utspridda över trät. 

   Under mitt år här skulle jag först och främst fokusera på mitt nya album som jag redan innan visste vad de skulle heta - Believe. Något som jag var väldigt passionerad i att få mina fans att göra, tro. På vare sig i dig själv, i sina drömmar eller någon annan. Scooter hade tyckt att detta var en perfekt chans att få komma bort, kunna fokusera på det viktiga - musiken - och slippa all press och paparazzis för ett tag. Vilket jag var otroligt tacksam för, det är svårt att finna plaster där jag kan gå ostört idag. Det händer, men inte ofta. 

   Jag såg ner på min armbandsur och såg att klockan tickade vidare mot att slå fem, jag suckade och gnuggade mig i ögonen. Jag blinkade trött, den sömnlösa natten började nu göra sin verkan. Men jag var fast besluten att hålla mig vaken, jag behövde veta vem det var. 

 

 

Ariels Perspektiv. 

   Jag skyndade mig ut ur klassrummet, jag ville fort komma tillbaka till mitt rum. Känna tryggheten mellan de fyra väggarna i mitt rum. Justin var på jakt. Han var på jakt efter rösten och detta var inte en bra situation alls för mig, han kunde inte få reda på det. Ingen kunde. Vad skulle de säga då? 

   Jag föll med ryggen först ner i min säng och kände hur håret spred ut sig över täcket. Inlämnings uppgiften till imorgon var jag redan klar med så den hade jag redan tagit bort från mitt spindelväv utav uppgifter jag hade att göra. Snart skulle jag få en massa andra jobb att ta tag i, inte bara skoluppgifter. Vilket... oroade mig något. Jag visste inte riktigt hur jag skulle kunna balansera de olika inte liven, men liven jag levde. Det här i skolan och det ute i världen. 

   ’Kom ihåg att inte arbeta ihjäl dig Ariel. En skola har mycket mer att erbjuda än bara läxor. Du får chansen att träffa nya människor, till och med skaffa nya vänner att skapa minnen med för livet.’ Lewis ord ekade i mitt huvud, jag ville verkligen leva efter dem. Jag ville inte göra honom besviken men jag visste inte om det han sagt kunde vara en möjlighet. Tara var mycket sträng och ville inget annat än jag att jag skulle lyckas här i världen. Att jag skulle se ut det bästa jag kunde och jobba det bästa jag kunde uppnå. Hon ville att jag skulle vara bäst helt enkelt, vilket jag också blivit tillslut. 

   Jag suckade och slöt ögonen för ett ögonblick, jag skulle möta Victoria, Elisabeth och Avan senare för middag innan vi tänkte gå ner till stranden och utforska lite. 

 

 

   ”De få gånger jag faktiskt få vara på en strand är för fotograferingar” sa jag till vem än som lyssnade medan jag såg ut över vattnet. Det var en otrolig känsla att kunna få kila ner fötterna i sanden, se ut över de magiska vattnet och känna vinden i ansiktet. Solen var på väg att nudda vattenytan och kastade vackra färger över himlen, orange, rosa, lila. Ljudet utav de små vågorna som slog in på stranden fyllde mina öron samtidigt som vi gick längst vattnet bort mot den höga bryggan. Det var en underbar kväll men inte en människa så långt ögat kunde nå, vilket var annorlunda. Fast det var ett bra annorlunda. Omväxlande. 

   Det mörka trät kändes starkt och bastant under mig medan vi gick bort mot den andra änden, jag hade mina Jimmy Cho i ena handen och min klännings kant i den andra. Jag slöt ögonen för ett ögonblick medan vi gick, tillät mig enbart att känna vinden mot ansiktet och ljudet i öronen. Glömde stressen utav läxorna, jobben som snart landade på mitt skrivbord och chansen att Justin kanske lyckades klura ut att det var jag som var ‘rösten’. 

   Vi nådde änden och jag korsade armarna på räcket och lutade mig över så jag kunde se ner på vågorna som bröt mot de kraftiga pålarna som sträckte sig ner till botten utav havet. Jag antar att jag inte kunde gå tillbaka nu, inte om det betydde att jag kunde bli upptäckt. Det skulle inte fungera. Jag drog ledsamt på munnen och höjde blicken mot horisonten. Bye bye baby, bye bye...

 


 

jaha, så Justin är på 'jakt'... hm... hur tror ni det kommer gå för honom? kommer Ariel kunna hålla sitt löfte till sig själv? hur tror ni det fortsätter? 

 

era kommentarer gör mig så otroligt glad! SÅ KOMMENTERA, KOMMENTERA, KOMMENTERA! ♥ PUSS&KRAM. 


Skriven av: Josefin

Tillslut så kommer väll Justin hitta "rösten" han har letat efter, men tror inte det för än mer i mitten av novellen då. Jag vill bara rätta dig lite här men.. Justin har ju "typ" berättat om rösten han letar efter för Ariel ;). Jag vill bara läsa nästa kapitel nu, du skriver på ett roligt sett så att man vill läsa mer <3

2013-08-28 @ 20:49:01
Skriven av: Anonym

Sjuukt bra

2013-08-28 @ 20:49:13
Skriven av: Sofie

Mer, mer, mer! (:

2013-08-28 @ 20:49:18
Skriven av: Sofie

Mer, mer, mer! (:

2013-08-28 @ 20:49:20
Skriven av: Anonym

Love it! <3

2013-08-28 @ 21:09:35
Skriven av: Vicky

OMG,sjukt bra!!

2013-08-28 @ 21:46:15
Skriven av: Hanna

så galet bra! älskar att du gjorde en koppling till camp rock, då det är en utav mina favoritfilmer XD
asgrym är du!
pusss

2013-08-28 @ 21:46:52
Skriven av: Lilla jag

Meeeeeeeer. Superbra

2013-08-28 @ 22:15:09
Skriven av: Maria :*

AS bra!

2013-08-28 @ 22:15:32
Skriven av: Anonym

KDKDNFMDJFBDKF OMG

2013-08-28 @ 22:47:18
Skriven av: Saga

Han kommer hitta henne o blir kär och AUSKSL din historia är så jävla bra! Hur kommer du på idéerna igentligen??

2013-08-28 @ 23:12:31
Skriven av: Goda

Yipppieeee.. Nu blir det bara mer spännande för varje ord :} älskar att du skriver likheter så att man förstår exakt hur Du (Justin & Ariel) tänker <3 fortsätt med det du gör, för du gör det helt superb :*

2013-08-29 @ 08:23:48
Skriven av: Celebnovell

Hemskt bra det här! Får gåshud från första ordet till sista. Underbart. ♥

2013-08-29 @ 17:00:40
URL: http://celebnovell.blogg.se
Skriven av: Erika

Bäst bäst bäst! Du skriver perfekt! Du är verkligen så sjukt duktig. Kommer på mig själv flera gånger om dagen att tänka på Penelope som typ en förebild eller liksom tänker 'hur skulle hon gjort' om du fattar. och sen tänker jag liksom men hon finns ju inte ens på riktigt. Haha du har liksom skapat en person! Du är verkligen så sukt himla duktig på att skriva, gillar hur du har helt unika handlingar med! You go girl! :)

2013-08-29 @ 18:55:12
Skriven av: Biebsdrew

Hej skulle du vilja göra ett länkbyte?:)

Svar: hej! vad för slags? meny eller inlägg? kram.
Linn Halldin

2013-08-29 @ 19:40:32
URL: http://Biebsdrew.blogg.se
Skriven av: Biebsdrew

Sv: I ett inlägg :)

Svar: okej, då har jag som en regel att den andra måste ha minst 170 läsare varje dag... så det gynnar mig också. =) kram.
Linn Halldin

2013-08-29 @ 20:54:02
URL: http://biebsdrew.blogg.se
Skriven av: Hanna

ÅHH gud älskar novellen :D

2013-08-30 @ 10:49:24
Skriven av: Anonym

Obeskrivligt bra kapitel precis som vanligt!! Älskar dina kapitlar, längtar tills nästa!:*
Men hoppas att Justin "upptäcker" Ariel snart, kan inte vänta thihih...
Skriv nästa snart hehe<3

2013-08-30 @ 16:38:21
Skriven av: jasmina

ohhh guuudd så bra meeeeeeer

2013-08-30 @ 20:06:17
URL: http://justindrewnovell.bloggplatsen.se
Skriven av: Saga

LÄNGTAR TILLS NÄSTA! Gahhhh du e så bra på att skriva!!

2013-08-30 @ 22:06:49
URL: http://justinstoories.blogg.se
Skriven av: Biebsdrew

Jag har 300 läsare dagligt :)

Svar: grymt, då kör vi. jag kan tyvärr inte göra det nu men jag fixar det ikväll. kram.
Linn Halldin

2013-08-31 @ 09:12:04
URL: http://biebsdrew.blogg.se
Skriven av: Biebsdrew

Va bra :) fixar den också lite senare ;)

2013-08-31 @ 16:53:22
URL: http://biebsdrew.blogg.se

Ditt Namn:

Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (Publiseras Ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback