Kapitel 80 - Hon Verkade Glad

PREVIOUS:   Tårarna rann okontrollerat nerför mina kinder och jag drog en hand genom håret. Minnena var som en örfil i ansiktet, de fanns där på både gott och ont. Jag ville alltid minnas min tid med Penny men samtidigt lurade de alltid där i bakhuvudet och påminde mig att vi aldrig skulle kunna vara sådär igen, jag skulle aldrig kunna hålla om henne, kyssa henne igen. Om hon inte fick tillbaka sitt minne. 

   Så jag firade vår ett årsdag ensam, fyrverkerierna exploderade på himlen och bröt ut i vackra kreationer innan de bleknade bort. Grattis, Penelope. Jag älskar dig. 

 


 

Torsdag, 3:e April 2014.

   Aldrig trodde jag att jag någonsin skulle åka till Stratford - min hemstad - med en klump i magen. En klump som svällde och kvävde mig långsamt. Jag blickade ut genom bilens fönster och såg våren blomma fram på gatorna. Träden återgick till sin gröna skönhet, blommor grodde fram ur jorden och fågel kvittret fyllde öronen. 

   ”Justin, vi är framme” jag hade inte ens märkt att bilen stannat förrän Kenny lätt skakade min axel. Smått förvirrat knäppte jag upp säkerhetsbältet och steg ur bilen, mormor och morfar stod vid ytterdörren med mjuka leenden. 

   ”hej gubben” mormor drog in mig i sin famn och höll mig hårt. Jag la mina armar om henne och kramade tillbaka, drog in hennes välbekanta doft genom näsan. ”herregud, så stor du har blivit" utbrast hon och klämde mina överarmar medan hennes blick gick upp och ner över mig. "men du är ju inte så liten längre, 20 år va? Vart tog åren vägen?” jag log halv hjärtat mot henne. 

   ”ja, säg mig det. Har ingen aning” hon log roat innan hon släppte taget och lät morfar få omfamna mig istället. 

   ”säg mig, hur mår du?” frågade han och såg allvarligt på mig. Jag suckade lågt, visste att denna fråga skulle dyka upp förr eller senare. 

   ”jag... ehm... jag vet inte riktigt faktiskt, jag har väl inte riktigt velat ta tag i det. Folk säger att jag borde ta mig i kragen och gå vidare, men... jag kan bara inte. Jag försöker fortfarande intala mig själv att hon en dag kommer vakna upp och minnet är tillbaka men... kanske jag borde ge upp, kanske borde jag låta henne gå och försöka glömma” förrädiskt nog fylldes mina ögon med tårar men jag bet ihop käkarna för att inte bryta ihop. 

   ”jag önskar att jag hade ett bra svar åt dig, ett svar som gav dig hopp men jag har tyvärr inget. Jag vet inte om jag borde säga åt dig att gå vidare, att tjejen som du älskade inte kommer komma tillbaka. Eller om jag borde säga åt dig och vänta för att fortsätta leva på detta sätt du gör” jag svalde innan jag ryckte på axlarna. 

   ”som sagt, jag vet inte” jag drog handen genom håret innan jag gick förbi dem och in i huset. Huset såg sig likt ut och allt doftade precis som förut, doften utav hemma fyllde mina näsborrar. Jag gick bort till trappan innan jag tog två kliv i taget upp till andra våningen innan jag öppnade dörren intill rummet som jag haft så länge. 

   Jag andades skälvande ut och lutade huvudet mot den nu stängda dörren innan jag sjönk ner på golvet. Jag begravde ansiktet i händerna och bet hårt i min munkjackas tröjärm för att inte skrika ut min frustration och förtvivlan. Hur skulle jag kunna välja? Säg mig. För jag hade ingen aning. Hur skulle jag kunna gå vidare från någon som inte ens gjort ett rättvist avslut, den endast glömde. Hur? Men hur länge kunde jag vänta? Hur länge kunde jag leva på detta vis i väntan på telefonsamtalet som sade att allt var tillbaka till det normala? Som sa att jag hade fått min Penny tillbaka. När skulle jag låta mig själv gå vidare? 

 

*

 

”hey man, hur är det?” jag vred på huvudet och min blick landade på Chaz och Ryan, de hade försiktigt men glada leenden i ansiktet. Jag log snett mot dem innan jag ryckte på axlarna. Jag satt uppflugen på den breda fönsterbänken där jag blickade ut över området som syntes bra från mitt fönster. Jag kunde ur ögonvrån se hur killarna såg på varandra innan Chaz tog ett djupt andetag. 

   ”så” började han. ”hur har turnén varit?” jag ryckte återigen på axlarna. 

   ”utmattande, skrikig, rolig, distraherande, svettig, späckad” sa jag sedan och vände huvudet mot dem, de log roat åt mitt svar. Ryan nickade gillande innan han sjönk ner på sängkanten. ”för er då?”

   ”college är mycket jobb” suckade Ryan. ”ständigt i full gång, men festerna är lika grymma som man har hört” han flinade. Jag skrattade kort ut genom näsan men nickade på huvudet. Tystnaden fyllde sedan rummet, jag vet inte om de väntade på att jag skulle ställa frågan eller om de väntade på modet att självmant fylla i mig med information. Jag suckade ljudlöst och valde att underlätta det för dem. 

   ”så hur har det varit i Stratford annars då?” frågade jag och såg på dem, de visste mycket väl att jag inte menade Stratford som stad utan en viss person som bodde här. Ryan kastade en snabb blick på Chaz som satt med läpparna hårt ihop pressade till ett streck. Jag såg smått förvirrat mellan dem båda. ”nå?” frågade jag tillslut. 

   ”ehm... vi har faktiskt inte sett henne under de närmaste tre månaderna” svarade Ryan tillslut, jag såg chockat på honom. ”hon vill ju för det första inte låta oss se henne men det hindrade oss inte från att se henne på stan eller när hon går ut med Bubble men sedan försvann hon bara. Vi vet inte vad som hände men hon bara försvann” jag lät benen falla ner från fönsterbrädan så jag satt rakt fram medan jag såg på dem båda. 

   ”men vad är det ni säger? Att hon bara...” jag slog ut med armarna i brist på förklarande ord. 

   Chaz ryckte på axlarna. ”vi gick för att prata med John och Stacey men de hade inte mycket information att ge oss. Det enda dem sa var att hon hade börjat umgås med någon och att hon verkade glad. Att hon börjat spendera mer och mer tid ute hos vem det nu än är än hemma” jag spände ilsket käkarna. Vem hade hon träffat? Någon som gjorde henne glad? Avundsjuka kokade inom mig. ”vi har ingen aning om vem det kan vara heller... vem i Stratford, om det ens är någon härifrån...” 

   Jag gned handen över pannan i frustration. Varför var jag så upprörd? Var det inte bra om hon gått vidare? Kunde börja leva livet på riktigt? Gjorde det inte det enklare för mig också då? Jag suckade. Men jag ville ju inte gå vidare, jag ville bara att hon skulle få tillbaka minnet. Jag ville inte leva utan henne, jag ville inte att hon skulle ha gått vidare. Därför var jag upprörd. 

   ”tyvärr tror jag inte att vi kan göra så mycket åt det, hon vill inte träffa någon utav oss. Ingen från sjukhuset, vi är bannlysta” Ryan suckade, Chaz reste sig plötsligt från sackosäcken han suttit i och gick fram till dörren. 

   ”jag lovade mamma att handla, följer ni med eller?” frågade han. Ryan nickade och ställde sig upp innan de båda såg på mig. 

   ”varför inte?” jag reste mig upp och tillsammans tog vi oss ner till hallen där vi fort klev i skorna och kom ut i friska luften. Solen sken på himlen och det var lagom varmt ute, dock inte tillräckligt varmt för att gå jacklös. Lugnt gåendes gick vi mot centrumet för att ta oss till matvaruhuset. Killarna fortsatte fylla i mig med andra saker som har hänt dem och jag gick tyst medan jag lyssnade och nickade på de rätta ställena. 

   En gäsp slapp ur mig när vi närmade oss mataffären och jag skakade på huvudet som för att skaka bort tröttheten som plötsligt sköljde över mig. De automatiska dörrarna gled isär och vi klev in i en svalare miljö och den stora affären öppnade sig inför oss. Chaz tog en korg som han rullade efter sig innan han med en suck drog fram en lapp som det stod en massa saker som det var meningen att han skulle handla för familjen. 

   ”okej, vi tar alla mjölkprodukter först” mumlade han och vi satte fart mot rätt avdelningen, ju närmre vi kom ju högre blev rösterna. Höga, fnittrande och tjutande röster. Jag rynkade försiktigt på pannan när vi gick runt hörnet och bemöttes utav en grupp ungdomar på 5-6 stycken. 

   Två tjejer i gruppen verkade fulla och en kille hade sina armar om deras axlar medan de skrattade högt och vinglade på ställena. En annan kille stod lutad mot hyllorna medan han trilskades med en cigarett i munnen. Sedan fångade vad som såg ut som ett par men man vet ju aldrig min blick, killen hade sin arm runt tjejens hals och tjejen skrattade innan hon riktade upp ansiktet mot honom. Han böjde sig sedan ner och placerade en kyss på hennes läppar, hon sträckte på kroppen och besvarade kyssen innan de lutade sig tillbaka. Tjejen tog sig sedan ur hans grepp och först då fick jag en bra titt på hennes ansikte som var inramat utav axel långt, brunt hårsvall som stod en aning rufsigt på hennes huvud. Hennes ansikte var smalt och läpparna rosen röda, med det var inte förrän hon såg upp och jag fick se hennes ögon som det klickade. Det var Penny. 

   Mitt hjärta stannade och andetaget fastnade i halsen, världen sattes på paus för ett ögonblick. Det här kunde inte vara hon, nej det kunde det inte vara. Men det gick inte att förneka att det var Pennys bruna, vackra ögon som var såg tunga och nästan ned drogade ut. Hon skrattade till och stapplade fram till de andra tjejerna som grep tag om hennes midja och drog med henne in i gruppen. 

   Min blick lyckades sedan slitas från henne för att se på idioten som kysst henne, han drog en hand genom håret och letade efter något i jeansfickan. Han såg sedan upp och efter Penny med ett äckligt slugt leende. Det bruna rufsiga håret, det sneda leendet, de grå ögonen tillhörde ingen mindre än Hector - Spencers lillebror. Oh, fuck no!

 


 

god! framspolning utav tid, Justin är 20 (vilket betyder att Penny oxå är 18 =O) o slutet!

HÖRNI, VAD TYCKER NI OM SLUTET?????!?!?!?!?!!?!?!?!?!?!?! VAAA?!?!?!??!!?!? Penny har gått vidare med någon annan?? o inte vem som helst utan Hector, Spencers brorsa? hm... vad tycks? vad tror ni Justin gör? 

hur hände detta? vad tror ni? 

JAG ÄR ER EVIGT TACKSAM FÖR ERA KOMMENTERAR! TACK. ♥ JAG ÄLSKAR ER FÖR DEM! GOD, DEM GÖR VERKLIGEN MIN DAG. KUNNA GÅ IN O SE ATT DET HAR KOMMIT NYA FÅR MIG ATT LE GALET STORT. 

 

SÅ KOMMENTERA, KOMMENTERA, KOMMENTERA. PUSS&KRAM. 


Skriven av: Anonym

Neeej!! Hon måst få tillbaka minnet och bli tillsammans med Justin igen! Älskar verkligen din novell! :)

2013-06-09 @ 22:08:49
Skriven av: Anonym

OMG NEJ JAG GRÅTER! NÄR SKA HON MINNAS JUSTIN? HON MÅSTE FÅ TVX MINNET! OCH SPENCERS BROR? OMG NEJ!

2013-06-09 @ 22:14:54
Skriven av: Fanny

NEJ NEJ NEJ NEJ NEJ!!!! Gud började nästan gråta i slutet. Det får inte vara sant att hon kysste Spencers lillebror. ..

2013-06-09 @ 22:26:52
Skriven av: Isabelle

Jag tror (eller hoppas) att han kmr ringa Spencer, som förhoppningsvis inte har någon aning om det & som sen kmr mörda sin lillebror. Win, win liksom ;) everybody haaappyyy.

2013-06-09 @ 22:57:11
Skriven av: Celebnovell

Känns som om du är beroende av CAPS LOCK xD
Haha, men superbra och kan knappt vänta tills fortsättningen!

2013-06-09 @ 22:59:03
URL: http://celebnovell.blogg.se
Skriven av: lina

Ifkfkj jag får panik här, Penny måste få tillbaka minnet snart för jag sitter typ och skakar o gråter. Saknar jenelope. GAH! Asbra kapitel :))

2013-06-09 @ 23:20:54
Skriven av: Ebba

Vill bara böla just nu. omg. This can't be true, jag tvivlar på att denna novellen slutar lyckligt, den kommer säkert sluta med att Justin blir en fullegubbe som lever på en parkbänk tillsammans med sitt älskade cigarettpaket. Jag bara vet det. Och bara så att alla vet, om den slutar sådär tragiskt, kommer jag aldrig aldrig aldrig bli glad igen.
Nu vet ni alla!
I alla fall, asbra kapitel! Även fast det var deppigt, hatar Hector rn btw. Urk, vill bara skjuta honom.
Tycker synd om Justin.
Åh, kan inte riktigt uttrycka mina känslor just nu.
åååååååh <3
Bäst uppdatering nu med :D

2013-06-09 @ 23:24:47
URL: http://mybieberlovestorys.blogg.se
Skriven av: Josefin

sjukt bra, men blev lite förvirrad i slutet :P

2013-06-09 @ 23:37:37
Skriven av: Tilda

Men jag fattar inte va inte chaz brorsa med penny?

2013-06-09 @ 23:48:00
Skriven av: felicia

ääääh herregud vad jag älskhatar dig just nu....

2013-06-10 @ 00:21:28
Skriven av: Goda

Waaaaah.. Nej, inte Hector (även om det låter som han är jävligt snygg..) så vill jag ha Jenelope, inte Jector! Haha.. De låter som en robot, strunt samma.. du är bäst, men lite action?<3

2013-06-10 @ 04:01:18
Skriven av: Sandra😱❤

Kan hon inte bara få tillbaka minnet jag blir tokig! Och det med att hon gått över till Hector blir man väldigt fundersam över! Hon borde få sitt fucking minne tillbaka det är ju inte direkt fucking kul att sitta och läsa om Justins känslor!!!😡 (Förlåt för att jag flippa jag har inte sovit på hela natten och kan bli lite upphetsig!)

2013-06-10 @ 05:42:18
URL: http://nattstad.se/justinlover
Skriven av: Anonym

Neeeeej!!! Vad är det som händer med världen vi lever i?!? Super bra kapitel, men jag saknar Jenelope!! <3<3<3

2013-06-10 @ 06:51:28
Skriven av: Adina

Neeej inte han :( Skulle ju va hon & Justiin! Men Mer Nuuuuu

2013-06-10 @ 06:54:47
Skriven av: Evelina

Super bra!

2013-06-10 @ 07:38:27
Skriven av: Erica

Super bra!! Aaaaaaaaahhh så spännande!!<3
Men hur långt fram i tiden är det har det gått månader eller år? :)

2013-06-10 @ 12:38:50
Skriven av: Maja

Hej
Jätte bra blogg!
Jag kommer ihåg att du la ut ett inlägg där du berättade vilka noveller du läser, där sa du att du läser vissa på JBFF, nu när dom har gjort denna förändring med hela sidan och vissa kan man inte läsa om man inte är registrerad, såååå jag undrar hur du gör? Har du registrerat dig eller vet du något annat ställe man kan läsa på? Kanske lite random fråga sådär men det kändes liksom som att du skulle kunna hjälpa mig haha;)

2013-06-10 @ 13:28:36
Skriven av: jasmina

Jag fick en klump i magen tak våre dig och jag vill FÅ BORT DEN !!! Asssåån guud vem tror du är!??? HUhh? Hehehe neej nu är jag arg på diiig ;( Gud hector neej neeej ärligt kommer gråta och det är selsynt att se mig gråta!!! Asså det är bäst att du börjar skrva på nästa kapitel annars kommer jag kidnappa dig och tvinga dig att skrva hehehe Älskar dig

2013-06-10 @ 14:38:00
URL: http://justonebieberstory.blogg.se
Skriven av: Amanda

OH GOD, Vilket jävla bra kapitel! alla dina kapitel är UNDERBARA! Just nu är jag såååååååååå sur på Hecktor! Han vet väll att Justin o hon va/e tillsammans? iaf, SERIÖST dina kapitel för fram varenda känsla till oss(JAG) som läser, D u anar inte hur ledsen jag var när Penny lades in på psyk och när Justin åkte på turne! Du är HELT UNDERBAR! <3

2013-06-10 @ 14:43:02
Skriven av: Ida

Låt henne vakna upp och få minnet tillbaka, att hon bara springer till Justin och allt det!,

2013-06-10 @ 17:31:26
Skriven av: Emilia<3

Älskar din novell!! <3 Älskar också att du har en sådan bra uppdatering!!

2013-06-10 @ 18:50:26
Skriven av: Hanna

Alltså jag vill inte verka negativ eller göra dig ledsen på nått vis men jag tycker att din novell har blivit lite sämre och tråkigare. Du skriver fortfarande jätte bra men det är handlingen. Det blev bara tråkigt efter olyckan osv. Penny förändrades (jag vet att hon förlorade minnet, men ändå hon har förändrats JÄTTE mycket) samma sak med Justin. Det bara känns inte som att jag läser samma novell längre på nått sätt. Jag vet att du kanske ville ha lite "spänning" i novellen men JAG tycker att det blev lite för mycket. Det här är bara vad JAG tycker, och jag vill inte att du ska ta åt dig för mycket nu! Du skriver jätte bra och jag älskar din blogg och du verkar vara en jätte bra tjej! Men jag gillar inte din novell LIKA MYCKET som förut. NO HATE! <3

Svar: hahahah, nej verkligen inte! alla tycker ju olika, tack så mycket! =D jo, det är klart att den o karaktärerna har förändrats ganska mycket men... gah, jag vet inte om jag vill avslöja för mycket. men oroa dig inte. det är det enda jag säger. ;P novellen kommer förhoppningsvis tillbaka till samma spår igen. kramar.
Linn Halldin

2013-06-10 @ 19:00:19
Skriven av: Liv

Awesome kapitel!!

2013-06-10 @ 19:29:53
Skriven av: FELIICIA

Jag älskar din novell så mycket, men det här fick mig typ att gråta, haha. Alltså jag vill ha tillbaka Justin och Penny. hahaha typ älskhat. Lite så. Men du är så jävla duktig och herregud, grym på att skriva!! :D <3

2013-06-10 @ 21:18:44
URL: http://feliicialinnea.blogg.se
Skriven av: biebersfru

OMG Hector?? vf*n ??? Penny drogar?? hell no meeeeeeeeeeeeeeeer

2013-06-11 @ 18:39:00
URL: http://justinnovell.devote.se

Ditt Namn:

Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (Publiseras Ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback