33 - Either That Or A Constant Phonecall

PREVIOUS:   Som var nästan lika vacker i en mörk klänning som passade till hennes hår och en mer sotig och mörk sminkning. De skulle gå som natt och dag bredvid varandra. De båda överöste genast varandra med komplimanger innan vi tillsammans gick ut i korridoren. Hissen plingade till och vi klev in, jag klickade på både 2:an samt entrévånings knappen för tjejerna. 

   När hissen stannade till på min våning log jag mot dem och lät diskret handen smita under Ariels kjol för att snabbt smeka hennes hud innan jag klev ut och gav de en vink med handen. Jag mötte Ariels stora, chockerade ögon och log endast roat och retsamt mot henne medan dörrarna stängdes framför mig.

 


 

Ariels Perspektiv. 

”Är han alltid med när du ska byta om?” frågade Victoria i bilen och bröt tystnaden som fyllde kupén. Jag vände huvudet mot henne för att möta hennes blick, jag kände genast hur en svag rodnad spred sig på mina kinder vid tanken på vad hon måste misstänka. Speciellt eftersom allt hon måste misstänka stämde. På pricken. 

   ”Ibland” svarade jag. ”han är med och väljer kläder eftersom han påstår att han har bra klädsmak” detta fick Victoria att skratta högt och jag flinade roat. 

   ”För honom själv kanske” sa hon. ”men för dig? Skulle inte tro det” jag skrattade med henne och ryckte roat på axlarna. Dock skulle jag låta honom gärna välja kläder åt mig fler gånger om de andra aktiviteterna som utspelades upprepades igen. Minnesbilderna från Justins retsamma men förföriska blick över min axel innan hans läppar mötte huden på min hals, från hur hans händer kupade min rumpa för att sedan lyfta upp mig på byrån spelades upp i mitt huvud. Jag fick hindra rysningen av välbehag som ville bryta ut genom mig. Vad jag behövde ta upp med honom dock var hans ohyfsade handling innan han steg ur hissen, vad tänkte han med? Victoria stod ju precis bredvid mig. Det var inte läge att utforska under min kjol just då. Jag skakade smått på huvudet för mig själv men log. 

   Han var speciell han. Och min. 

 

Med ömmande fötter och en hjärna av deg steg jag ur bilen när den äntligen stannat på parkeringen vid skolan. Victoria släppte ut en gäsp bakom mig när vi gick genom mörkret mot den nästan helt ned släckta skolan, dock lobbyn samt korridorerna var alltid tända om det vore något. 

   Våra klackar ekade mot stengolvet när vi gick bort mot hissarna och väntade tyst på plinget innan vi klev in. 

   ”Jag som trodde att du inte kunde få mer uppmärksamhet” yttrade sig Victoria plötsligt och jag vände frågande huvudet mot henne. Vad pratade hon om? ”men vips, sätt in Justin Bieber i ditt liv så ska du se att du får spänning och skvaller” jag fnös till. 

   ”Ja, det är galet” mumlade jag tillbaka. 

   ”Han är verkligen kändis världens älskling” jag nickade instämmande. ”det är inte många som säger ont om honom” 

   ”Nej, inte många kändisar inte men om vi skulle ta och fråga människor på stan skulle jag inte vara lika säker att responsen skulle vara lika bra. Han har många haters där ute, varför kan jag verkligen inte förstå mig på. Men det har jag också, vi alla har” Victoria gäspade igen. 

   ”Okej, sluta där innan du dyker ner i djupet och lämnar mig vid kanten” jag skrattade till och jag kramade henne innan vi skildes åt för att gå till våra respektive rum. Med en suck stängde jag dörren bakom mig igen och klev illa kvickt ur mina skor innan jag släppte den lilla väskan på golvet. Fort fick jag av mig kläderna och fortsatte in i garderoben där jag fick på mig ett av mina tjusiga nattlinnen för att sedan snabbt borsta tänderna. Sminket åkte av och mitt hår upp i en tofs.

   Jag stod ett ögonblick och endast såg på min säng innan jag valde att gå förbi den, in i min garderob genom gången nertill Justins rum där jag öppnade och tryckte tillbaka hans garderob. Hans rum var becksvart och ett tecken på att han redan sov. Tyst gick jag ut ur garderoben och såg honom ligga med ryggen mot mig, jag såg endast konturerna av honom. Lika tyst som innan gick jag fram till sängkanten och lyfte på täcket, jag kände hur hjärtat bankade hårdare i bröstet på mig. 

   Jag hade aldrig smugit ner i någons säng förut, inte ens när jag var liten. Men här var jag och plötsligt kände jag mig en aning osäker. Tänk om han inte ville ha mig här men innan jag hann överväga om jag skulle smyga upp till mig igen rörde Justin på sig och vände sig om. 

   ”Ari?” frågade hans raspiga och hesa röst ut i mörkret. 

   ”Hej, ledsen att jag väckte dig” sa jag snabbt, jag hörde hur han rörde på sig bland lakanen.

   ”Det gör inget, baby” svarade han. ”kom du precis tillbaka?” 

   Jag nickade tills jag insåg att han omöjligt kunde se det. ”ja och jag ville inte sova ensam. Är det okej... om... jag sover här?” frågade jag tveksamt. Justins händer fann plötsligt min kropp och drog ner mig bredvid honom. 

   ”Självklart” mumlade han och jag rättade till mig bredvid honom. Snurrade runt så jag låg med ryggen pressad mot hans bröst och kände hur hans arm lindade sig runt min midja. Jag log snett och gosade ner ansiktet mer i kudden som doftade starkt av Justin, min nyligen funna favorit doft. Den hade alltid en sådan lugnande inpakt på mig vilket jag gillade och det kändes som hemma. Han kändes som hemma. 

   Justins arm spändes runt mig för ett ögonblick innan hans fingertoppar följde min arm tills de fann min hand där han flätade samman våra fingrar bakifrån. Jag förde våra händer mot mitt ansikte så jag kunde lätt kyssa hans handrygg. Med ett leende slöt jag ögonen och kände hur jag driftade bort. 

 

***

 

”Snälla, låt mig se” gnällde jag medan jag hängde på Justins rygg, nästan över hans axel medan jag försökte komma förbi honom och fram till texterna han hade på bordet framför sig. Justins skrattade lågt medan han fick tag i mina handleder och försökte hålla mig borta från bordet. Vi befann oss ensamma i studion där han tillbringade större delen av tisdagen och torsdagen varje vecka. Ofta helg dagar också. Ibland kvällar likaså, men struntsamma. 

   ”Nej, baby. Du får inte se än, den är inte klar” jag plutade med underläppen mot honom medan jag lutade mig mot honom, han hade nu snurrat runt på stolen han satt på och korsat mina armar men fortsatte att dra dem åt sidorna så jag var låst. ”den där minen kommer inte fungerar” påpekade han och drog ner mig så han snabbt kunde kyssa mig. 

   ”Åh, kom igen” försökte jag igen men han enbart skakade på huvudet. 

   ”Vet du vad vi gör istället?” frågade han glatt, fortfarande med mina armar i deras låsta position, jag skakade på huvudet. ”vad sägs som att du sjunger en låt istället och spelar gitarr som en fågel viskade i mitt öra att du kunde väl” mitt ansikte föll genast vid hans förslag och jag såg chockerat på honom. En fågel? Viskat att jag kunde spela gitarr? Han släppte mina armar medan han såg förväntansfullt på mig. 

   ”Ehm...” fick jag fram och kliade mig på min högra överarm. ”jag-” 

   ”Kom igen, det är bara jag här” uppmuntrade han och såg på mig med de där oemotståndliga bruna ögonen, jag nafsade mig löst i underläppen innan jag släppte ut en frustrerad suck. 

   ”Okej då” mumlade jag och såg mig omkring efter en gitarr. Jag gick fram till en och grep den om halsen innan jag drog med en stol och satte mig ner mittemot Justin. Jag tänkte för ett ögonblick på vilket låt jag kunde både texten och gitarrackorden till. Tills jag fann den perfekta. 

   ”Redo?” frågade jag och såg upp på honom, han nickade med ett leende. Jag satte fingrarna där de skulle innan jag började spela med andra handen. 

 

 

Feels Like Home by Chantal Kreviazuk (Cover by Anna Johnson)
 
 

   ”Something in your eyes, makes me wanna lose myself

Makes me wanna lose myself, in your arms

There’s something in your voice, makes my heart beat fast

Hope this feeling lasts, the rest of my life

 

   If you knew how lonely my life has been

And how long I’ve been so alone, ans if you knew

How I wanted someone to come along, and change my life the way you’ve done

 

   It feels like home to me, it feels like home to me

It feels like I’m all the way back where I come from

It feels like home to me, it feels like home to me

It feels like I’m all the way back where I belong”

 

   Jag såg upp från strängarna på gitarren och såg leendet som sträckte sig över Justins läppar och intensiteten i hans ögon. 

 

"Ready?"
 

 

   ”A window breaks, down a long, dark street

And a siren wails in the night, but I’m alright

Cause I have you here with me

And I can almost see, through the dark there is light

 

   Well if you knew how much this moment means me to

And how long I’ve waited for your touch

And if you knew how happy you are making me

I never thought I’d love anyone so much

 

   It feels like home to me, it feels like home to me

It feels like I’m all the way back where I come from

It feels like home to me, it feels like home to me

It feels like I’m all the way back where I belong

It feels like I’m all the way back where I belong”

 

   Mitt gitarr spelande dog ut och tystnaden bredde ut sig i rummet. Endast skenet av ljusen som stod tända i rummet dansade över våra ansikten. Jag kände hur mitt hjärta bankade i bröstet på mig, varför kunde jag inte få göra det här varje dag? Hela tiden? Dygnet runt? Som Justin. Jag ställde bort gitarren innan jag vände mig om mot Justin igen, som plötsligt satt mycket närmre än innan och jag hoppade smått till i stolen. 

   ”Du är fantastisk” sa han. ”du vet det va?” jag log generat åt honom innan jag höjde ena handen och la den om hans nacke. 

   ”Tack så mycket” mumlade jag till svars innan jag kysste honom. 

   ”Du vet...” sa Justin när vi lutade oss ifrån varandra men behöll fortfarande varandra nära. ”... det är inte mycket kvar på den här terminen. Vi får sommarlov den 13:e juni” jag log glatt och nickade, undrade vart han ville komma. ”och jag tänkte att du kanske ville bo hemma hos mig ett tag” 

   Jag såg återigen chockerat på honom innan jag log brett. ”säkert?” frågade jag. 

   ”Skulle underlätta en del. Antingen det eller ett konstant telefonsamtal” jag skrattade till och han flinade roat. 

   ”Absolut, om du går med på att jag berättar för Tara att det kommer ge mig mer PR om jag ses vistas hemma hos dig?” kontrade jag och såg hur hans ögon hårdnade för ett ögonblick. ”jag vill absolut inte utnyttja dig på det sättet men Tara vill” Justin nickade förstående. 

   ”Säg vad du än behöver säga, det viktiga är att du får stanna” jag nickade innan jag snabbt drog honom intill mig och kysste honom mjukt.

 


 

awwwwwh, gulliga Jariel stunder! who doesn't love them? xP hahahha, så ännu en låt från Ariel. vad tyckte ni om den? jag personligen älskar låten, den är med i 'My Sister's Keeper'... usch, den är så sorglig. 

o Ariel ska hem till Justin på lovet? hm... hur tror ni det går? vad kommer Tara säga? VAD TYCKTES? BRA/DÅLIGT? KOMMENTERA, KOMMENTERA, KOMMENTERA! ♥ PUSS&KRAM. 

 

Min fråga: Favorit årstid? 

Mitt svar: varför ställer jag så jobbiga frågor för? ugh... ehm... jag kan inte bestämma mig. för när jag säger en så kommer något annat fantastiskt upp som händer i en annan årstid men... hösten pga löven o de mysiga kläderna, vintern pga julen o nyår (kanske snö.. i typ en vecka), sommaren pga värmen, bad o sommarkläder o tillsist våren pga att man kan höra gruset knastra under skorna igen, fågelkvitter o jeansjacka. yeeeeeeah! 


Skriven av: Anonym

Så sjuktsjuktsjukt bra, förstår inte hur du lyckas människa

2013-11-27 @ 20:51:23
Skriven av: wilma

Så bra! Sådär mysigt kapitel! Räddade min annars tråkiga dag! :)

2013-11-27 @ 21:00:36
Skriven av: Anonym

Jag totalt älskade det här kapitlet! Läste det flera gånger om med större och större leende! Älskar verkligen hur du får till alla känslor, det är otroligt hur du kan skriva så bra! Herregud, kommer somna med ett leende på läpparna tack vare dig!!

2013-11-27 @ 21:19:44
URL: http://sossoblondinen.blogg.se
Skriven av: Sofie

Jag totalt älskade det här kapitlet! Läste det flera gånger om med större och större leende! Älskar verkligen hur du får till alla känslor, det är otroligt hur du kan skriva så bra! Herregud, kommer somna med ett leende på läpparna tack vare dig!!

2013-11-27 @ 21:20:32
URL: http://sossoblondinen.blogg.se
Skriven av: Emilia

Sååå underbart bra, du fattar förmodligen inte hur talangfull du är!!

svar: sommaren tror jag men älskar vinter med!

2013-11-27 @ 21:24:20
Skriven av: Sandra

Sjukt bra!!!
Svar: sommar för det är jätteskönt att gå runt i bikini och bli brun!!!!

2013-11-27 @ 21:25:07
URL: http://www.nattstad.se/justinlover
Skriven av: jessica

OMG VILKET SJUKT BRA KAPITEL! Älskar dem, dem är för gulliga! Vet inte vilken min favorit årstid är, älskar alla på olika sätt

2013-11-27 @ 21:26:15
Skriven av: Felicia (som coola kompis duvet)

Vadå dålig fantasi?! xD (mina kommentarsnamn)
Vill tacka för världens bästa läsning under mina långa och tråkiga tunnelbaneresor, både dina så otroligt underbara kapitel, men även dina azem böcker och boktips!
Me gusta din smak mucho babe :*

Och det där med årstid...
Svårt att toppa ditt svar, men ger det som vanligt ett försök!
Jag kan absolut inte välja!
Tycker minst om vår och höst dock, absolut våren allra minst, bara för att hösten iaf har halloween samt min födelsedag att förgyllas med. Sen är nog sommaren favoriten!
Och ja, snö är skönt i en vecka, men även den tråkiga årstiden förgylls ju med nyår (och allra bäst samt mysigast) av julafton!
Så sommaren för vädret, men vintern för dem härliga datumen där :D

2013-11-27 @ 21:41:28
Skriven av: Emma

Våååååååååren varför vet jag inte haha

2013-11-27 @ 22:13:02
Skriven av: Anonym

Dem är så himla gulliga! ÄR avundsjuk jag vill ha en sådan pojkvän <3
Svar; Det är nor Hösten.. liksom vårfärgerna och kläderna.. nej bara allt med hösten att göra, synd bara att den är så kort :(

2013-11-27 @ 22:24:14
Skriven av: CelineBieber_Belieber

Sa ju att vi skulle ses i nästa kommentar ;)
Ahah nerrå men asså jag ryser så duktig du är!


Svar; haha älskar alla årstider, men vår och höst är typ samma sak, eller?
Jag älskar vinter för de är mörkt, mysigt och såklart julafton, och sommar för de är varmt och ljust, sola och bada. Typ. Våren älskar jag för att jag fyller år, och för då kan man åka longbord, inte för jag kan men ;) Haha, det blir ljusare och hösten för de blir höst, mysigt, mörkare haha, liiiiiite trött kanske men. Haha whatever, men haha är iallafall svaret på din fråga ;)
Puss & höres i nästa kommentar 😘

2013-11-27 @ 22:36:33
Skriven av: Anonym

Asså jag älskar dem. Hur kan du skriva så perfekt? :3

Asså jag älskar julen. Det är liksom perfekt. Ljus, snö och julafton. Nackdel är dock att det är så kallt och mörkt :/

2013-11-27 @ 22:45:12
URL: http://jdbnovel.blogg.se
Skriven av: Anonym

Seriöst varför så grym. 😱 ÄLSKAR ÄLSKAR DIN NOVELL

2013-11-28 @ 00:08:11
Skriven av: Emma

Aww... Dem är så söta! Jag skulle lätt vilja vara Ariel, fast ändå inte med tanke på Tara...

Svar: Vintern, för jag älskar när man kan titta ut ur sitt fönster och allt är vitt! Det är så mysigt!<3

2013-11-28 @ 01:35:30
Skriven av: Emelie

jätte bra ! :)

2013-11-28 @ 11:10:07
URL: http://emelajzaan.blogg.se
Skriven av: Anonym

jätte bra !

svar: sommar och BÖRJAN av höst. då det är fint <3

2013-11-28 @ 17:12:08
Skriven av: Anonym

jätte bra !

svar: sommar och BÖRJAN av höst. då det är fint <3

2013-11-28 @ 17:12:18
Skriven av: Anonym

jätte bra !

svar: sommar och BÖRJAN av höst. då det är fint <3

2013-11-28 @ 17:12:18
Skriven av: celebnovell

Lika perfekt som alltid det vet du va? ♥
Hm... hösten tror jag. Fyller år då hahah. :3

2013-11-28 @ 19:48:59
URL: http://celebnovell.blogg.se
Skriven av: Emelie

Åh, vad söta de är!!!!
Hoppas det kommer upp ett till ikväll, klarar inte av att vänta! Men måste ändå säga att din update är superbra!

2013-11-29 @ 17:51:34

Ditt Namn:

Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (Publiseras Ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback