63 - You Are So Terribly Funny

PREVIOUS:    ”Ja, det gör jag. Jag ska inte försöka lägga mig i ert förhållande igen, ni har mitt ord” jag hade lust att fnysa. Om det var en sak jag lärt mig i den här världen vi levde så var det att aldrig lita på någons ord, aldrig tro att någon ska hålla vad de lovade bara för att man krokade sina lillfingrar eller svor på sin moders död. Det fanns alltid kryphål att ta sig ur ett löfte. ”men jag ville bara säga att jag är ledsen över det jag gjorde och sa. Jag ska låta er vara och kanske... efter ett tag... att vi kanske kunde vara vänner. Men jag inser att det inte kommer ske inom en snar framtid” hon nickade för sig själv. ”aja... nu ska jag låta er återgå till vad ni än gjorde, hejdå” tystnad spred sig runt mig och Justin medan vi såg på Selenas ryggtavla som blev mindre och mindre. 

   ”Tror du på vad hon sa?” frågade jag honom tillslut. Justin satt tyst ett ögonblick till.

   ”Jag vet inte...” svarade han tillslut.

 


 

”Nu undrar ni säkert varför vi har samlats här idag...” rektorn stod uppe på scenen i aulan tillsammans med Mrs. Lockwood, vår PR lärare samt Mr. Peterson, vår lärare i naturvetenskap. Jag hade Victoria på min ena sida och Justin på den andra. Två dagar hade nu gått sedan Selena bett om ursäkt på gräsplätten vi legat på. Jag var fortfarande otroligt osäker över om jag skulle våga tro på hennes ord eller inte, hur skulle jag? Efter allt hon sa till mig, som sedan visades sig vara en lögn. Dock verkade Justin ha gått vidare och incidenten var inte något vi hade tagit upp igen. Jag antar att jag borde följa hans exempel och lägga henne bakom mig. 

   ”... jo, det ska jag berätta för er. Vi har nämligen anordnat ett litet projekt för er alla, ett projekt som kommer hållas utav Mrs. Lockwood och Mr. Peterson. Ni kommer alla föras till samma plats där ni blir tilldelade en varsin ryggsäck, en kamera samt en karta. Därefter ska ni alla genom två till tre dagars tid ta er till samma plats. Dock genom olika spår som är ut markerade på era kartor” mina ögon spärrades upp vid informationen rektorn gav oss. Campa? I flera dagar? Vad i...? 

   ”Genom dessa dagar ska ni då ha filmat er resa. Ni kommer delas in genom följande; artister och modeller tar den första ronden sedan kommer dansare och skådespelare samt skådespelerskor ta andra ronden. Ni kommer paras ihop med någon från den motsatta inriktning tills olika inriktade elever tar slut. Modeller och artister jag rekommenderar er att få en god natts sömn för imorgon far ni iväg. Se till att vara nere i lobbyn vid 9 imorgon bitti för att få reda på era par, se också till att ha ätit frukost innan dess. Kanske det blir den sista måltiden ni äter” skämtade han och småskratt spred sig i aulan. Därefter började stolarna slå upp mot stolsryggarna när eleverna började resa på sig och med en suck reste jag mig från min stol. Justin stod redan upp och på ett led gick vi ut ur aulan där jag slöt upp bredvid honom. Han måste ha sett min besvärade min för han skrattade plötsligt till. 

   ”Vad du ser orolig ut? Är det på grund av projektet vi precis fick?” frågade han. 

   ”Ja! Jag har aldrig campat förut. Jag vet ingenting om att vandra i skogen, visst jag är ute och springer i skogen men det är en helt annan sak. Då finns det en stig jag följer, här kommer det inte finnas någon stig” jag gick sedan närmre honom för att viska. ”och tänk om jag hamnar med någon idiot som inte kan läsa en karta?” Justin endast flinade roat åt mig. 

   ”Det ordnar sig ska du se” svarade han. ”se detta som en tonårs slash barn grej som vi dock inte skrev ner på listan men som du nu får avklarad” vid omnämnandet av listan ljusnade genast mitt humör upp med tusen och jag slog upp i ett leende. Ja, ännu en punkt på listan. 

 

***

 

”Justin, det är dags att gå upp” mumlade jag, fortfarande med slutna ögon och djupt nerkrupen i det varma täcket och kudden. Justin endast stönade klagande, rullade runt för att sedan slå armen om mig så jag trycktes mot honom. 

   ”Nej, låt oss skippa camping och stanna här istället” mumlade han med huvudet precis ovanför mitt eget. Jag drog in ett djupt andetag och min näsa fylldes av Justins underbara doft. Bara fem minuter till, sa jag till mig själv och innan jag visste ordet av det drömde jag mig bort igen. 

 

Likt skjuten ur en pistol satte jag mig käpprätt upp i sängen med flämtning. ”Justin!” utbrast jag högt vilket fick honom att rycka till lika häftigt och i nästa sekund satt han bredvid mig med stora ögon och ett förvirrat uttryck. 

   ”Vad!?” fort sträckte jag mig efter min telefon och fick stirra på den i flera sekunder innan min hjärna registrerade vad klockan faktiskt var. Mitt hjärta lugnandes genast ner när jag insåg att det endast gått en kvart sedan jag vaknade senast. 

   ”Åh, jag trodde vi hade försovit oss bara” svarade jag Justin som nu gäspade medan han gnuggade sig i ögonen. Hans gäsp smittade av sig och snart gäspade jag så kraftigt att jag fick tårar i ögonen. Trött drog jag bort täcket från mina ben och reste mig från sängen, ett typiskt morgonljud lämnade min mun medan jag sträckte upp händerna mot taket och böjde på ryggen bakåt så min rumpa stack ut. Med en suck slappnade jag av i hela kroppen och för ett ögonblick svartnade det framför ögonen på mig. Fort ruskade jag på mig för att kunna se klart igen och vad jag såg var att Justin somnat halvt ute ur sängen, han satt på sängkanten med hade fallit sidleds ner på kudden igen. Jag fnittrade lågt åt honom och gick runt sängen. 

   ”Justin” sa jag roat och drog min hand över hans arm medan jag vinklade på huvudet för att kunna se hans ansikte bättre. Hans ögon slog upp och jag log mot honom. ”du måste gå upp nu så vi inte blir sena” sakta reste han sig upp så han satt rakt framför mig, han blinkade några gånger innan han såg upp på mig. 

   ”Godmorgon förresten” sa han sedan, rysningar vandrade längst min ryggrad vid endast ljudet av hans morgonröst. Det fanns inget bättre verkligen. 

   ”Godmorgon” svarade jag och hans läppar drog ut sig i ett snett leende. Därefter höjdes hans armar innan de slingrade sig runt mina höfter och drog mig intill sängkanten. Justins huvud hamnade i jämnhöjd med mina bröst ungefär och han tryckte in sitt huvud mellan dem. Jag log roat och la armarna om honom, smekte försiktigt med mina händer upp och ner över hans skulderblad.

 

En timme senare var jag nyduschad, ansiktet fritt på smink och iklädd ett par mörkblå byxor som jag kavlat upp ändarna på samt ett par mörkbruna joggingskor. På överkroppen bar jag en varm kofta samt en orange regnjacka tillsist hade jag satt en ljusgrå mössa på huvudet. Rektorn hade instruerat oss till att klä oss varmt, det må vara varmt väder på dagen men under natten kunde graderna droppa ganska rejält. Hissen plingade till och med en suck klev jag ur. Jag vet inte riktigt hur jag kände inför det här, jag hade blandade känslor. Jag var skräckslagen, oroad men samtidigt exalterad. Det här var något nytt jag aldrig gjort och jag var otroligt nyfiken på hur det här skulle gå. 

   Matsalen var full av artister och modeller som var klädda i liknande kläder som jag själv bar. Tillsist fann jag mina vänner i ena änden av matsalen, alla med mat framför sig. Jag hälsade fort innan jag hämtade egen frukost, denna gång mer än jag brukade äta då jag tänkte att det var lika bra. Vem vet när vi skulle få äta igen? Jag lyfte blicken och såg Justin komma gående. Han bar en mörkbrun regnjacka, en hoodie samt en en svart beanie på huvudet. Justin klär i en beanie likt ingen annan, det förundrade mig fortfarande hur han kunde se bra ut i vad han än valde att sätta på sig. 

   ”Vad är det jag ser?” utbrast jag när han var framme hos oss. Han rynkade frågande på pannan innan han såg ner på sig själv. ”har du byxorna på höfter eller är det jag som ser i syne?” han himlade genast på ögonen åt mig medan jag skrattade. 

   ”Ha ha, mycket roligt” svarade han. ”du är så fruktansvärt rolig” jag ryckte på axlarna. 

   ”Det är en gåva” han flinade roat innan han lämnade oss igen för att hämta egen mat. Med det stoppar honom inte från att gå likt en pingvin, tänkte jag medan jag följde honom med blicken. Jag log och vände mig tillbaka till konversationen som utspelade sig över bordet. 

 

Armarna korslagda över mitt bröst stod jag tillsammans med Avan, Victoria, Justin och många fler och väntade på att Mr. Peterson och Mrs. Lockwood skulle uppenbara sig och namnge paren. Att jag var nervös var nog en underdrift, jag var otroligt nervös eftersom jag verkligen inte ville hamnade med en - som jag sa tidigare - idiot. Eller något jag knappt pratat med. Två till tre dagar skulle jag ändå spendera med den här personen. Om jag fick välja vem jag skulle dela den här upplevelsen med skulle jag välja - utan tvekan - Justin. Men det var upp till lärarna vem jag skulle gå med. 

   ”Okej, elever! Hör upp!” hördes plötsligt Mrs. Lockwood’s röst genom en megafon. ”hoppas alla är utvilade och mäta annars kan det här bli något jobbigt för er. Åh, en påminnelse. Jag rekommenderar alla att besöka toaletterna innan ni lämnar byggnaden för det är den sista toaletten ni ser på tre dagar” mummel spred sig genom folkmassan och jag gjorde en mental anteckning att gå på toaletten innan vi åkte iväg. 

   ”Så vidare till paren, som rektorn informera om igår så kommer ni delas upp med en från varje inriktning. Alltså en modell tillsammans med en artist tills de få modellerna vi har tar slut, därefter kommer artister att paras ihop. Vi har inte separerat er kille och kille, tjej och tjej eftersom det inte finns lika många av varje utav er. Okej, så första paret... Barbara Palvin och Harry Styles. Finn varandra och så får ni vidare instruktioner av Mr. Peterson” Mrs. Lockwood fortsatte därefter att ropa upp namn efter namn. Varje gång ett par blev uppropade ökade nervositeten i min mage, varje gång mitt namn inte ropades upp bad jag till Gudarna att Justins inte följde därefter. 

   ”Avan Jogia och Jasmine Villegas” ropade Mrs. Lockwood. Avan sken upp i ett leende då han känt Jasmine sedan ett par år tillbaka, även fast de inte har hängt speciellt mycket så tror jag att de var släkt. Inte nära släkt men släkt i alla fall. Han sa hejdå till oss innan han gick genom eleverna bort mot Mr. Peterson. Fyra par namn följde därefter. Inget utav dem var mitt, Victorias eller Justins. Elisabeth hade blivit ihopparad med Jade Thirlwall från Little Mix och Lil Za tillsammans med Niall Horan. 

   ”Justin Bieber och...” jag stelnade genast till vid hans namn och lyssnade spänt efter namnet som följde. ”... Selena Gomez” min mage fylldes med is och jag kände hur min haka föll. Nej, det här kan inte hända. Nej, vem som helst men inte hon. De värsta scenarion någonsin fyllde mitt huvud vid tanken på att de skulle spendera tre dagar ensamma ute i skogen. Kalla nätter. Långa vandringar. Nej! 

   ”Men vänta det går ju inte... hon är ju en artist precis som jag” kommenterade Justin bredvid mig och hopp sken genast upp inom mig. 

   ”Nej, förlåt mig. Jag läste fel. Justin Bieber och Ariel Madison”

 


 

ooooh...! de ska ut på camping... hahahah, var det någon som tänkte "åh nej!" när Justin först var ihopparad med Selena? xP hahahahhah... men ingen fara, lite fel av Mrs. Lockwood bara. Jariel ska ut o vandra tsm. såååå... hur tror ni det går? 

hoppas ni tyckte om det... kände för att ha med något som inte handlade om läxor, skolan, musik eller kändis grejer. vad tror ni kommer hända på deras vandring? 

VAD TYCKS? BRA/DÅLIGT? KOMMENTERA, KOMMENTERA, KOMMENTERA! ♥ PUSS&KRAM. 

 

min fråga: i kontring till den förra.. ert värsta ämne? det ni hatar mest. 

mitt svar: hands down matte! utan tvekan... jag hatar det så fruktansvärt mycket o har prov i det på fredag. tiologaritmer here I come. usch... hatar det verkligen! kram. 


Skriven av: Anonym

Hahahaha fy vad rädd jag blev när Selena och Justin blev tillsammans!!! Men du är grym som vanligt! Längtar redan till nästa kapitel!!

2014-02-17 @ 21:51:01
Skriven av: Emelie

åhh jätte bra ! :)))

2014-02-17 @ 22:11:40
URL: http://storiesaboutjustinb.bligg.se
Skriven av: Anonym

Jaaaa dem blev tillsammans blev skit orolig när dem sa Selena!

2014-02-17 @ 22:16:36
Skriven av: Jessica

Asså shit va du skrämde mig P slutet!!! Höll ju på att dö!!
Jag tror/hoppas att det kommer bli lite små tjafs mellan dem på promenaden!! Eller iallafall drama! Jätte bra kapitel!
Mitt värsta ämne är nog spanska!! Alltid svårt att lära sig ett nytt språk

2014-02-17 @ 22:29:36
Skriven av: Ida

Åhh.. Så underbart kapitel!! Älskade att Justin och Ariel ska vara tillsammans på camping grejen. Du skriver så bra att man bara vill läsa mer och mer.. Men när jag läste Justin och Selena frös jag till is precis som Ariel.. Usch, de gillade jag inte.. Hahahah..

Svar: mina värsta ämnen är Engelska/svenska och SO.. Usch, hatar de tre ämnena så mycket, och det hjälper ju inte så mycket när vi har så hämska lärare som vi har.. Men om jag måste välja ett så är nog de värsta ämnet Engelska.. Suger värkligen på de.. Vi bor i landet Sverige och här pratar vi svenska.. Sen kan jag ju prata engelska så jag klarar mig, va annat behöver jag veta?! ;-)

2014-02-17 @ 22:37:32
Skriven av: Anonym

Matte utan tvekan, har så jävla svårt för matte också så åh hatar de

2014-02-17 @ 22:53:40
Skriven av: Ylva

Spännande

Svar: matte. 🙌

2014-02-17 @ 23:58:30
Skriven av: Anonym

Önskar att jag hade ett sådant underbart förhållande.

2014-02-18 @ 00:48:11
Skriven av: justindrewnovell

det var rätt det jag tänkte "åh nej"
Super bra!!"

Svar: värsta ämne är nog psykologi och har prov i det om en vecka!! ;( och vår lärare är så dålig på att lära ut också!!

2014-02-18 @ 00:59:19
URL: http://justindrewnovell.blogg.se
Skriven av: Anonym

Holy shit du skrämde mig där 😪 btw ser fram emot nästa kapitel (::

2014-02-18 @ 01:20:56
Skriven av: Anonym

Omajgaaaddd, du gav mig nästan hjärtattack där haha

Svaar: idrott :/

2014-02-18 @ 06:37:43
Skriven av: Emilia

Omg du vill döda mig eller? skit vad rädd jag blev, hahaha.
Du är grym!

Svar: Inga ämnen är väl speciellt roliga med måste säga NO och religion!

2014-02-18 @ 12:24:03
Skriven av: Michelle

Jag gillar det :)

2014-02-18 @ 14:08:51
Skriven av: Maria :*

Herregud tjejen! Du skrämde mig! När det stod att Justin och Selena skulle gå tillsammans jag bara: Wtf? Skulle det inte vara modell och artist?
Men iallafall bra skrivet tjejen! Sjukt bra. Jag älskar Jariel de är bara FÖR söta! Älskar din blogg och dina noveller de är helt fantastiska!

Jag vet att det var länge sedan sen jag kommentera, med du ska veta jag har läst alla dina kapitel. Tro inget annat! Jag har bara haft fullt upp med skolan. Seriöst jag tror att lärarna vill döda oss med läxor och prov :/
Men nu när det är sportlov så ska jag försöka att kommentera.

Svar: Hm... jag vet faktiskt inte? Om arabiska räknas som ett ämne (vilket jag tvivlar på)så HATAR jag det! Jag fattar inte varför mina föräldrar tvingar mig att lära mig arabiska. Vi bor ju i Sverige nu inte i Irak? Men annars så tycker jag inte om NO så mycket ( förutom när vi har laboration).

2014-02-18 @ 15:49:03
Skriven av: Emelie

Hahha fy vad rädd jag blev! Superbra!!!!

2014-02-18 @ 21:56:32
Skriven av: Anonym

BÄSTA!!!

2014-02-19 @ 11:31:51
Skriven av: Anonym

OMB så bra +du skrämde livet ur mig när du sa selena o Justin

2014-02-19 @ 18:34:12
Skriven av: Vicky

Du skrämde mig när han blev parad med selena haha😂 jag ba noooo😂😂 men anyway sjuukt bra kapitel👌👌💋

2014-02-19 @ 22:36:52
Skriven av: Elin

Skulle du vilja köra ett länkbyte?

Svar: Hej.. Jag dock en liten regel, för att det ska gynna oss både. Alltså både måste ha 170 läsare per dag minst. Kram! 💗
Linn Halldin

2014-02-20 @ 00:00:24
URL: http://thefoooers.blo.gg
Skriven av: Celebnovell

Hjärtat sjönk i mitt bröst när JB parades med SG och sen så kom Ariel där och jag ba "YEEES" Hahah xD
Sjukt bra ♥

2014-02-23 @ 20:08:16
URL: http://celebnovell.blogg.se/

Ditt Namn:

Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (Publiseras Ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback