2 Worlds 1 Reality - Kapitel 5

 PREVIOUS:  ”vad sägs om när sommarlovet börjar” sa hon glatt. ”det är ju om ett par veckor, alla hinner göra sig klara och dessutom finns det större chans att alla ungar kan köpa biljetter eftersom det är lov”

   Scooter nickade instämmande. ”det tycker jag låter jättebra” la han till. Jag andades lättat ut över att vi skulle åka iväg först när skolan har slutat så jag han gå klart i skolan.

   ”men då ses vi redan imorgon igen för att börja spela in låten” sa Scooter och reste på sig från stolen, jag skakade handen med alla.

 


 

Overboard by Justin Bieber ft. Jessica Jarrell (jag vet att Miley också har gjort låten med honom, men jag hittade ingen men bra kvalité. rösterna lät bara muterade så det fick bli med Jessica istället. ni får använda fantasin och låtsas att det är Mileys röst)

 

   ”kan du köra refrängen igen?” frågade Kuk Harrell som satt bakom mixerbordet. Jag nickade och musiken startades åter igen.

 

”It feels like we’ve been out at sea, so back and forth that’s how it’s seems

Whoa, and when I want to talk you say to me

That if it’s meant to be, it will be, so crazy in this thing we call love

The love that we got that we just can’t give up, I’m reaching out for you tell me

Out here in the water and I”

 

 "can you do the chorus again?"

 

   “grymt, Melody! Det blir bra så” sa Kuk glatt och jag log. ”okej, Justin din tur” hörde jag Kuk sedan säga, så jag tog av mig hörlurarna från huvudet och satte dem på kroken. Jag öppnade dörren till det lilla rummet och mötte Justin på vägen, han log glatt innan han klev in i rummet och stängde dörren efter sig. Jag gick in till dem andra och tittade på Justin genom glasrutan.

   ”okej, Justin kan du ta nästa vers?” frågade Kuk och Justin nickade och visade tummen upp. Musiken startade och Justin väntade in rätt ögonblick.

 

   ”Never understood you and you’d say, oh

You wanted me to meet you halfway, oh

I felt like I was doing my part, you kept thinking you were coming up short

It’s funny how things change, ‘cause now I see, ohaoha

So crazy is this thing we call love, and now that we got it we just can’t give up

I’m reaching out for ya, got me out here in the water and I”

 

 

 

Resten av dagen fortsatte vi spela in små snutar som sedan skulle sättas ihop till en fullständig låt.

 

   ”oh, it’s supposed to be some give and take I know

But you are only taking and not giving anymore, so what do I do?

´cause I still love you, and you’re the only one who can save me”

 

   “bra, Justin.  Nu, Melody kan du sjunga de små tilläggen efter meningarna” sa Kuk och jag bytte plats med Justin. Det Justin precis hade sjungit spelades upp och jag gjorde som Kuk bad mig.

 

”so what do I do? I still love you, baby

And you’re the only one who can save me, pull me up

It’s too much”

 

 

Justins Perspektiv. 

   Hela dagen hade vi spenderat i studion och spelat in. Resultatet skulle bli mind blowing, jag stod nu och tittade på Melody som stod inne i båset och sjöng refrängen.

 

   ”I’m overboard, and I need your love to pull me up

I can’t swim on my own, it’s too much

Feels like I’m drowning without your love, so throw yourself out to me

My life saver”

 

“swaaaaaaag!” utbrast jag högt när hon var klar och hon gav mig ett stort leende. Efter ett godkännande av Fredrik bytte jag ännu en gång plats med henne och det var nu min tur att lägga till de små bitarna mellan meningarna.

 

Tumblr_ltsk0nd5kh1qbzp2bo1_500_large

"...we had spent the whole day in the studio..."

 

 

   “kan du nu ta den där delen där ni i stort sett bara upprepar?” frågade Kuk och jag nickade.

 

”My life saver, life saver, oh life saver

My life saver, it’s crazy, crazy, crazy, yeah

Life saver, oh life saver, oh life saver

Oh life saver, oh life saver, yeah”

 

   “och där tror jag att jag har alla delar som behövdes!” sa Kuk glatt och applåder bröt ut. Jag tog av mig hörlurarna och gick ut med ett stort leende till dem andra. ”ge mig bara en dag eller två så har ni er låt” sa han och Melody kvittrade till.

”gah, det här kommer bli så grymt!” pep hon fram.

 

*

 

“okej, här är den!” sa Scooter och höll upp en dvd skiva. Både jag och Melody stirrade på den som om den vore guld värd, Scooter öppnade fodralet och satte in skivan i stereon.

   Introt till låten började och jag tittade förväntansfullt på den stora stereon, Melody bredvid mig bet sig på fingret för att antagligen inte skrika. Var hon alltid så här vid nya saker? Frågade jag mig själv och flinade. Hon vände blicken mot mig och gav mig ett stort leende.

   Melodys röst hördes från stereon och vi båda vände fort blicken mot dem, som hänförda tittade vi på stereon och sög i oss varandra ord och ton från låten som vi hade gjort. När jag sjöng det sista ”yeah” innan låtens sista melodier tog slut var det alldeles tyst i rummet.

   ”oh my God!” utbrast Paige och ställde sig upp i stolen och klappade sina händer, alla stämde fort in och jag log lyckligt.

   ”låten var verkligen grym” sa jag när applåderna hade tystnat.

   ”detta kommer bli succé” sa Scooter och Maggie samtidigt och vi alla skrattade.

  


 

suuuuuper kort, jag vet. så därför ska ni få fler kapitel ikväll ! :D how about that? vad tycks? bra/dåligt? kommentera! ♥


Skriven av: Ebba

Yeeeeeh!! Meeeeeer:-)

2012-02-28 @ 19:19:21
Skriven av: Felicia

Jiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiippiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!

MER NU!!! <3

2012-02-28 @ 19:36:01
URL: http://storiesbyyme.blogg.se/
Skriven av: Anonym

meeeeer :D

2012-02-28 @ 19:36:40
Skriven av: Johanna

MEEEEER :D

2012-02-28 @ 20:02:50
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Skriven av: Amanda

suuuuuuuper braaaaaaaaa!!!! :D

2012-02-28 @ 20:05:28
URL: http://novelsbyyme.blogg.se/
Skriven av: ellen

Hejhej!

Jo kan jag få en design av dig?

Jag skrev ett mail till dig,så där ser du hur jag vill ha min design.

Kramar!

2012-02-28 @ 20:45:54
URL: http://celebnovels.webblogg.se/
Skriven av: Emelie

Awsome ett til nu :D

2012-02-28 @ 20:59:15
URL: http://justtwitter.blogg.se/
Skriven av: moa

swaaaaaaaaaaaag ett till snääääääääääääälla?

2012-02-28 @ 21:35:16
Skriven av: Yasemin

Grymt bra! Meeer! ^^

2012-02-28 @ 22:15:54
Skriven av: hannah

that's swaaaaag ;P

2012-03-01 @ 18:45:13

Ditt Namn:

Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (Publiseras Ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback