2 Worlds 1 Reality - Kapitel 47

“jag älskar dig också, no matter what” viskade jag fram och tog tag i hans hand, jag drog sedan med honom bort till rummet där jag hade alla samlade.

Jag svalde bort tårarna och klämde Justin hand innan vi rundade hörnet och kom in i rummet.

 

 


 

Wherever I Go by Miley Cyrus ft. Emily Osment





Jag la mina fingrar på tangenterna på pianot innan jag vände mig mot gruppen.

”just listen and thank you to you all” sa jag lågt innan jag började spela.

 

Here we are now
Everything is about to change
We face tomorrow as we say goodbye to yesterday
A chapter ending but the stories only just begun
A page is turning for everyone

So I’m moving on
Letting go
Holding on to tomorrow
I’ve always got the memories while I’m finding out who I’m gonna be
We might be apart but I hope you always know
You’ll be with me wherever I go
Wherever I go

So excited I can barely even catch my breath
We have each other to lean on for the road ahead
This happy ending is the start of all our dreams
And I know your heart is with me 

So I’m moving on
Letting go
Holding on to tomorrow
I’ve always got the memories while I’m finding out who I’m gonna be
We might be apart but I hope you always know
You’ll be with me wherever I go

Its time to show the world we’ve got something to say
A song to sing out loud we’ll never fade away
I know I’ll miss you but we’ll meet again someday
We’ll never fade away

So I’m moving on
Letting go
Holding on to tomorrow
I’ve always got the memories while I’m finding out who I’m gonna be
We might be apart but I hope you always know
You’ll be with me wherever I go

So I’m moving on
Letting go
Holding on to tomorrow
I’ve always got the memories while I’m finding out who I’m gonna be
We might be apart but I hope you always know
You’ll be with me 

Wherever, Wherever I go

 

Med tårar i ögonen spelade jag de sista tonerna innan de ljusnade och rummet blev tyst, jag såg upp från de vita tangenterna och såg Justin ensam kvar, det rann några få tårar nerför hans kinder och ett hopplöst ansiktsuttryck pryde hans ansikte.

 



Hon började spela på en vacker melodi innan hon med svag röst började sjunga, hon tog sedan i med nya krafter och sjöng högre. Jag slöt ögonen för att lyssna på texten och kände en smärta som från ett knivhugg i hjärtat då hon kom till första refrängen.

Hon tänkte lämna, lämna det här livet, lämna mig. Hon väljer det andra… Hon väljer hemligheten.

Jag hade intalat mig själv om att det var helt upp till henne, det var hennes liv och hennes val.

Jag skulle inte klaga, protestera eller på något sätt få henne att ändra sig.

Men ända kände jag ett enormt behov av att springa fram till henne, ruska om hennes lilla kropp och försökta övertyga henne om att stanna. Finna något annat alternativ än att lämna…

Sången gick mot sitt slut och jag insåg att det inte fanns något, absolut ingenting.

Tårar över att hon skulle åka rann nerför mina kinder och jag var för fast med min blick på Stella och för frånvarande i tankarna att jag inte märkte hur resten försiktigt lämnade rummet.

Stella spelade dem sista noterna innan hon snörvlade till och vände tillslut blicken mot mig.

”varför?” frågade jag svagt efter en stunds tystnad.

”jag måste hem, klura ut vad jag vill göra. Om jag vill ge upp mitt privatliv och leva fullt ut för min sångkarriär eller på något sätt fortsatta som jag alltid gjort. Därför måste jag ta en paus från allt detta, från sången, från fansen, från Melody, från… dig” avslutade hon och såg upp på mig med tårfyllda ögon. ”jag är ledsen, jag önskade att jag inte behövde göra det här mot dig. Men jag måste fokusera på mig själv en stund, jag hoppas du förstår?” frågade hon medan hon ställde sig upp och med några få steg stod hon framför mig. Mållöst nickade jag lamt och såg ner i marken.

”jag förstår” viskade jag fram.

”tack Justin” svarade hon och jag kände hennes mjuka fingertoppar mot min kind innan jag hörde hur hon började gå ifrån mig, paniken steg inom mig.

Jag måste… Snabbt vände jag upp mitt huvud och fann henne vid dörren, hon hade precis öppnat den och var på väg ut. Fort förflyttade jag mig mot henne, jag hann gripa tag om hennes handled innan hon klev ut i korridoren. Jag drog henne intill mig och innan hon hann protestera eller annat tryckte jag mina läppar mot hennes, hon stod stel av förvåning en kort stund innan hon besvarade kyssen.

 

Tumblr_m0h3exd4be1qd3478o1_500_large

 

Jag la försiktigt armen om hennes midja och kysste henne hårt och minnesvärt, hon smekte med sina händer upp längst mina överarmar innan de gick in mot halsen.

Plötsligt slet hon sig ifrån mig och såg med stora, uppspärrade ögon på mig. Hennes ena hand sträckte sig upp till hennes mun och hon skakade smått men panikslaget på huvudet.

”no, no, no” mumlade hon bakom handen.

”jag är ledsen, men jag behövde. En sista gång” förklarade jag medan jag såg henne backa bort, innan hon vände sig om och sprang. Goodbye my love…




 

short, i know. men det här är det jag orkar åstakomma just nu.

men jag hoppas ni tyckte om det i alla fall. vad tycks? kommentera! ♥

bli inte lata när det gäller kommentarer nu! ;) ni som var så EXTREMT duktiga förut, det är ni fortfarnade men ni var äääääännu bättre. :P

kärlek till er.

GLÖM INTE ATT RÖSTA OXÅ, INFO OM DET LIGGER HÄR UNDER. :DDDD


Skriven av: Erica

OH MY GOD!

2012-05-06 @ 00:07:47
URL: http://ericananny.blogg.se/
Skriven av: Felicia

Asså nej!

Och jag trodde jag grät mycket vid förra, bara så du vet så fick jag vänta i typ 5 minuter innan jag ens kunde se tangentbordet!

Linn, man får faktiskt inte vara såhär bra, det borde vara olagligt att kunna framkalla sådana känslor bara genom att hitta på en text. Hur lyckas du? För det gör du alltid, som du oftast ser så brukar jag reagera väldigt mycket på just dina kapitel, men dem är bara så bra! Från och med NU gillar jag dina texter mest, innan låg du typ delad första, nu vinner du med hästlängder!

Du får ALDRIG sluta skriva, aldrig ge upp med det, du är bäst. Våga ALDRIG tro något annat!

Ja, jag skulle kunna fortsätta skriva i all evighet, men jag tror du fattat nu...

PUSSAR!

2012-05-06 @ 00:09:39
URL: http://storiesbyyme.blogg.se/
Skriven av: Ebba

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEj!! hon får inte..hon får inte.. :'(((((!!! meeeeeeeeeeeeeer!!!!! omg!

P.S gråter...

2012-05-06 @ 00:25:52
URL: http://belibersmile.blogg.se/
Skriven av: Zoe

åh neej....

kommer Stella att lämna Justin för evigt?

2012-05-06 @ 00:39:40
Skriven av: Emelie

Noooooooooooooooo din mupp hon får inte åka, hon kan inte lämna Justin ensam kvar.

Awsome kapitel som man både äslkar och hatar på samma gång, du vet vad jag menar.

2012-05-06 @ 00:58:12
URL: http://justtwitter.blogg.se/
Skriven av: Anonym

naaw, såå söt och vilket slut! älskar det! :D längtar tills nästa!!

2012-05-06 @ 00:59:27
Skriven av: Johanna

OMG, har nog aldrig gråtit så här mycket! Herregud, jag älskar kapitlet'

2012-05-06 @ 09:11:41
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Skriven av: Jennie

åhhh, jättebra!!!

2012-05-06 @ 11:06:29
URL: http://myjustindrewbieberstory.blogg.se/
Skriven av: Jennie

hej, igen haha :)

vi skulle ju göra länkbyte eller så, men jag tror du skrev in lite fel när du länkade min novell, för när man klickar på länken, så står det att sidan inte hittas.



ville bara säga det, haha, så om du kan ändra så det blir rätt? :)

2012-05-06 @ 12:23:14
URL: http://myjustindrewbieberstory.blogg.se/
Skriven av: Alina

Heej! Dina noveller verkar intresserande, ska läsa dem alla så fort jag har tid :)



Vad sägs om ett länkbyte? :)

Har oxå en novellblogg, om Justin såklart ;)



Alina <33

2012-05-06 @ 13:00:44
URL: http://novelleromjustindrewbieber.blogg.se/
Skriven av: lolo

omg så bra skrivet

2012-05-06 @ 13:04:04
Skriven av: Amanda

Jag tror inte att du förstår hur bra du skriver egentligen. Du får mig att känna precis precis som dom gör i novellen och det är det bästa som finns med läsning och det finns inte så många som klarar av att beskriva det så bra som du. Jag trodde inte att jag skulle börja grina så mycket, men det här var ett otroligt fint kapitel! Jag vill bara att du ska veta att du är en av dom bästa som finns! :')

2012-05-06 @ 20:50:04
URL: http://novelsbyyme.blogg.se/
Skriven av: Anonym

kommer det upp något mer idag`??? :D

2012-05-06 @ 21:30:54
Skriven av: Alina

Sv: Okej, ska göra det nu också :)

Men är det okej om jag gör ett inlägg oxå?



Alina <3

2012-05-06 @ 22:04:08
URL: http://novelleromjustindrewbieber.blogg.se/
Skriven av: Hannah

nämen kvinna vad håller du på med nu! nu ska du sätta ihop de två igen, de passade ju som legobitar!! (jättebra alltså...) jag är inte rädd för att använda mig av hot, jag vet vart du bor! fåraherde...

2012-05-11 @ 21:17:50

Ditt Namn:

Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (Publiseras Ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback